אייבן טוני הודה במרבית האישומים נגדו וצפוי להרחקה ממושכת

play
אייבן טוני שחקן ברנטפורד | GettyImages, Ryan Pierse
אייבן טוני הודה במרבית האישומים נגדו וצפוי להרחקה ממושכת 05:38

חלוץ ברנטפורד, שנחשד ב-262 הפרות של כללי ההימורים של ההתאחדות האנגלית, יתחיל לרצות עונש הרחקה עוד לפני סיום העונה

(גודל טקסט)

כחודשיים וחצי לאחר שנחקר בחשד להימורים על משחקי כדורגל, אייבן טוני הודה היום (שלישי) באשמה במרבית הסעיפים נגדו. חלוצה של ברנטפורד הפר 262 סעיפים בכללי ההתאחדות האנגלית ועל פי "דיילי מייל" הודה ברובם וצפוי בקרוב לעמוד לדין משמעתי שיגרור הרחקה ממושכת מהמגרשים.

טוני הואשם בנובמבר ב-232 הפרות של חוקי ההימורים בין 2017 ל-2021, כאשר חודש לאחר מכן נוספו עוד 30 אישומים. החלוץ בן ה-26 כבש העונה 15 שערים במדי ברנטפורד, כולל מול ארסנל ב-1:1 לפני כשבועיים וחצי. לפני כן שיחק במועדונים נוספים, ביניהם סקאנת'ורפ, וויגאן ופיטרבורו, אבל לא הואשם כי הימר נגד מי מהם.

העונש הקרוב אמור למנוע מהחלוץ גם להיכלל בסגל נבחרת אנגליה, כאשר גארת' סאות'גייט ששקל את זימונו גם לפני המונדיאל, בנה עליו לקראת המשחקים מול איטליה ואוקראינה בחודש הבא, לאור הפציעות של ראחים סטרלינג וקאלום ווילסון.

מסלול מירוצים מתחת לאצטדיון: ההסכם המפתיע בין טוטנהאם לפורמולה 1
הלחץ גובר: צ'לסי תפטר את פוטר אם יודח מליגת האלופות?
ברביעי: משחק נוקאאוט שלישי ברציפות ליונייטד, הפעם מול ווסטהאם בגביע

אייבן טוני שחקן ברנטפורד חוגג שער
הסתבך. אייבן טוני | רויטרס

ב-2017, כאשר שיחק בברנלי, ג'ואי בארטון ספג עונש של שנה וחצי מחוץ למגרשים לאחר שהודה כי הימר 1,260 פעמים בין השנים 2006 ל-2013, אם כי לאחר הערעור העונש הופחת ל-13 חודשים. שני שחקני בוסטון יונייטד הורחקו לחמישה חודשים ב-2021 בעקבות 757 הימורים בהם הודו.

אם טוני אכן יוכל להתחיל לרצות את עונשו עוד העונה, הוא יוכל להעביר חלק ממנו בחודשי הקיץ שבהם אין פעילות ובכך להחמיץ פחות משחקים.