נקמה על התשיעייה בסיבוב הראשון: 0:1 מפתיע לבורנמות' על ליברפול

play
פיליפ בילינג שחקן בורנמות' חוגג שער | רויטרס
החמצת פנדל מזעזעת לסלאח, בורנמות' הדהימה את ליברפול 05:59

ההתאוששות של קלופ ושחקניו נעצרה עם שער של בילינג (28) שהקפיץ את המארחת מהמקום האחרון למקום ה-16. סלאח החמיץ פנדל

(גודל טקסט)

אחרי ארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים ובעיקר ה-0:7 על מנצ'סטר יונייטד, ליברפול הרגישה שעלתה על הגל והיום (שבת) קיבלה הזדמנות לעלות למקום הרביעי , אבל בעטה בדלי והפסידה במפתיע 1:0 לבורנמות'. המארחת, שהובילה בשבוע שעבר 0:2 על ארסנל והפסידה בדרמה בתוספת הזמן, הצליחה להיחלץ מהמקום האחרון ולפחות כרגע היא גם מעל הקו האדום.

בורנמות' לא ניצחה בבית מאז שהביסה את אברטון במשחק האחרון בנובמבר לפני היציאה לפגרת במונדיאל, ולליברפול הפסידה בכל שבעת המפגשים האחרונים, כולל 9:0 מהדהד בסיבוב הראשון העונה. אלא שהפעם ההגנה הגרועה בליגה הצליחה לשמור על שער נקי וגברה על המרסיסיידרס לראשונה מאז ה-3:4 בדצמבר 2016.

מוחמד סלאח שחקן ליברפול אחרי החמצת פנדל
פנדל רשלני. מוחמד סלאח | רויטרס

יורגן קלופ ערך רק שינוי אחד בהרכב שלו לעומת ה-11 שמחצו את מנצ'סטר יונייטד במשחק היסטורי בשבוע שעבר, כאשר ג'ורדן הנדרסון פינה את מקומו לטובת סטפן בייצ'טיץ' הצעיר. ליברפול פתחה במוד התקפי, נגיחה של וירג'יל ואן דייק הורחקה מהקו, שער של קודי גאקפו נפסל וגם נטו עשה עבודה טובה בשער, ומנגד הסתמכה המארחת על מתפרצות של הסילון דנגו אואטרה. פעם אחת הוא כבר עבר את אליסון והחמיץ, פעם נוספת היה נבדל ובהזדמנות השלישית הוא בישל לפיליפ בילינג, שאחרי השער תוך תשע שניות מול ארסנל, היה חתום על שלוש נקודות קריטיות.

אז ליברפול תמשיך לרדוף אחרי הכרטיס הרביעי לליגת האלופות, אבל עוד קודם לכן יש לה ביקור בברנבאו לגומלין מול ריאל מדריד, אחרי ההפסד הביתי 5:2 במשחק הראשון בשמינית הגמר. האם שם תחזור למסלול ותצבור תנופה לקראת המשך המאבקים בליגה?

פיליפ בילינג שחקן בורנמות' כובש לרשת ליברפול
כבש נגד ארסנל ועכשיו גם נגד ליברפול. פיליפ בילינג | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 6: קרן של אלכסנדר ארנולד מצאה את הראש של ואן דייק שנגח תוך כדי תנועה לכיוון הנגדי, אבל לצערו לרמה הציל ממש מקו השער.

דקה 10: בורנמות' כמעט עקצה במתפרצת שבה אואטרה כבר עבר את השוער אליסון, אך מזווית קשה בצד ימין בעט החוצה.

דקה 13: ואן דייק מצא בכדור ארוך את רוברטסון שנכנס לרחבה משמאל ובעט כדור חזק שנטו הדף. מיד לאחר מכן, אליוט הקפיץ יפה לרחבה ונונייס הוריד בראש לגאקפו שהמשיך פנימה, אבל ההולנדי היה בנבדל.

דקה 28: גול! אואטרה דהר בצד ימין, השאיר אבק לוואן דייק ורוברטסון והעביר כדור רוחב טוב, בילינג נותר חופשי והרשית מקרוב. 0:1 מפתיע לבורנמות'.

דקה 41: רוברטסון הרים כדור חופשי מצד ימין ושוב ואן דייק חמק מהשמירה ונותר חופשי לנגוח מחמישה מטרים, אבל הכדור שלו חלף ליד הקורה.

דקה 49: ז'וטה, שהחליף את אליוט במחצית, חטף כדור, דהר לרחבה ובעט מ-15 מטרים, אבל נטו הדף מצוין.

דקה 69: החמצת פנדל! מילנר המחליף הרים מצד ימין וז'וטה נגח כדור שנעצר ביד של סמית'. השופט ברוקס הצביע על הנקודה הלבנה אחרי בדיקת VAR, אבל סלאח בעט רע והרחק מהמסגרת. בורנמות' עדיין ביתרון.

וירג'יל ואן דייק שחקן ליברפול נוגח, ג'פרסון לרמה שחקן בורנמות' מציל מהקו
כבר ראה את הכדור שלו עושה דרכו פנימה. וירג'יל ואן דייק | רויטרס

יום ראשון בפרמיירליג:

פולהאם – ארסנל (16:00, ספורט1)
מנצ'סטר יונייטד – סאות'המפטון (16:00, ספורט2)
ווסטהאם – אסטון וילה (16:00, ספורט3)
ניוקאסל – וולבס (18:30, ספורט1)