מהפך אדום: מנצ'סטר יונייטד גברה 1:3 על פולהאם בדרך לחצי גמר הגביע

play
מרסל זאביצר מנצ'סטר יונייטד | GettyImages
שלושה אדומים תוך דקה: מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:3 את פולהאם וסולומון 04:47

למרות שהובילה במשך 75 דקות משער של מיטרוביץ' (50) ונראתה טוב יותר, קבוצתו של סולומון ראתה את ווילאן והחלוץ הסרבי מורחקים יחד עם מאמנם, כשפרננדש (75 בפנדל ו-90+6) וזאביצר (77) הופכים ועולים לחצי גמר הגביע האנגלי, שם ייפגשו את ברייטון. הישראלי עלה בדקה ה-89

(גודל טקסט)

לפני שהוא חוזר ארצה כדי להוביל את נבחרת ישראל בפתיחת קמפיין מוקדמות היורו מול קוסובו ושוויץ, מנור סולומון רצה להעפיל הערב (ראשון) עם פולהאם לחצי גמר הגביע האנגלי, אך ראה את חבריו מהספסל נשארים ב-9 שחקנים ומאבדים יתרון בדקות מועטות שקיבל לקראת הסיום עם 1:3 למנצ'סטר יונייטד. בחצי הגמר השדים האדומים יתמודדו מול ברייטון שטיילה עם 0:5 על גרימסבי מהליגה הרביעית. נציגת ליגת המשנה בחצי הגמר תהיה שפילד יונייטד, שביצעה מהפך דרמטי, גברה 2:3 על בלקבורן ותפגוש את מנצ'סטר סיטי שעלתה אתמול עם 0:6 מוחץ על ברנלי.

שחקני פולהאם עטים על השופט כריס קאבנה
משחק מלא עצבים. קאבנה במרכז העניינים | רויטרס

מנצ'סטר יונייטד – פולהאם 1:3

השדים האדומים זכו בגביע הליגה, העפילו לרבע גמר הליגה האירופית ורצו להמשיך את הצלחת הגביעים גם במפעל הכי עתיק בעולם. עם זכייה אחרונה בגביע האנגלי מאז 2015 וכשמנגד פולהאם לא הייתה בחצי הגמר מאז 2002, נפגשו מרכוס רשפורד וקבוצתו מול מנור סולומון, שהתחיל את המשחק על הספסל, ופולהאם שחיפשה הפתעה באולד טראפורד.

המשחק נפתח עם לחץ של האורחת על השער של דויד דה חאה שהציל נגיחה של עיסא דיופ שכמעט הסתיימה בשער, בעוד מנגד יונייטד התקשתה להגיע למצבים וראתה את פולהאם בשליטה יחסית בדקות הראשונות. המארחת התעוררה לקראת השריקה למחצית עם ניסיונות של ואוט וחהורסט, ברונו פרננדש ומרסל זאביצר, אבל בכל פעם ברנד לנו עמד במקום והקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה במחצית ללא שערים.

המחצית השנייה נפתחה עם מצב יוצא מן הכלל של אנתוני רובינסון להעלות את פולהאם ליתרון ועוד בעיטה נהדרת של וויליאן, אבל דה חאה היה בשני המקרים במקום. את המצב השלישי השוער הספרדי כבר לא הצליח להציל, כשקרן של האורחת עבר דרך דיופ למיטרוביץ' שדחק מקרוב והעלה את פולהאם ל-0:1 מוצדק. האורחת לא הורידה את הרגל מהגז, והחלוץ הסרבי כל פעם מחדש הצליח להגיע למצבי נגיחה שנעצרו אצל דה חאה, כשמנגד יונייטד לא הצליחה לאיים מספיק על השער של לנו.

הבלאגן החל בדקה ה-73 כשוויליאן הציל מהקו בעיטה של סאנצ'ו עם ידו, השופט בחן את האירוע ב-VAR, תוך כדי הרחיק את מרקו סילבה על הערות מהקווים ולאחר מכן העניק אדום לברזילאי ופנדל ליונייטד. מיטרוביץ' ניגש לכריס קאבנה ופגע בו קלות וראה גם הוא את הכרטיס האדום, כשברונו פרננדש (75) דייק מהנקודה הלבנה. מול תשעה שחקנים זה כבר היה קל עבור המארחת שראתה את זאביצר כובש בקלות (77) והופך את הפיגור ליתרון 1:2. סולומון עלה מהספסל רק בדקה ה-89 וראה את פרננדש משלים צמד (90+6) עם בעיטה אדירה לחיבורים של לנו. אכזבה עצומה לאורחת מלונדון שנראתה טוב יותר לאורך רוב המשחק, יונייטד התקרבה צעד נוסף אל עבר תואר שני העונה.

אריק טן האח מאמן מנצ'סטר יונייטד
בדרך לוומבלי בפעם השנייה? טן האח | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

דקה 2: הרמה של אנדראס פריירה מצאה את עיסא דיופ שנגח טוב, דויד דה חאה מתח אצבעות והדף לקרן.

דקה 8: פריירה פרץ יפה במרכז המגרש, העביר מסירת עומק לוויליאן, אך הבעיטה של הברזילאי חלפה רחוק מהמסגרת של דה חאה.

דקה 13: מרכוס רשפורד העביר מסירת רוחב לואוט וחהורסט שחתך שמאלה ובעט חלש לידיים של ברנד לנו.

דקה 31: הרמה נהדרת של אנתוני רובינסון מצאה את מיטרוביץ' שעלה מעל ליסנדרו מרטינס ונגח מחוץ למסגרת של יונייטד. שליטה של האורחת עד כה במשחק.

אלכסנדר מיטרוביץ' פולהאם לצד ליסנדרו מרטינס מנצ'סטר יונייטד
פתיחה בשליטה של האורחת. מיטרוביץ' מול מרטינס | רויטרס

דקה 37: כדור קרן של ברונו פרננדש הסתובב פנימה והפתיע את לנו שהצליח ברגע האחרון להדוף את הכדור והגנת פולהאם הצליחה להרחיק את הלחץ של יונייטד.

דקה 40: מרסל זביצר השתחרר למצב בעיטה על סף הרחבה של לנו, השוער הגרמני קלט את היטב את הניסיון של הקשר האוסטרי.

דקה 48: ז'ואאו פלהיניה ניצל טעות בהגנת יונייטד, העביר לוויליאן שחתך למרכז והשאיר בעקב לרובינסון, והמגן השמאלי נעצר אצל דה חאה שהתעופף והדף לקרן. מצב נהדר לפולהאם.

דקה 49: וויליאן חתך מאגף שמאל לכיוון מרכז המגרש ושחרר בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, דה חאה מתח את ידיו והציל את יונייטד פעם נוספת מספיגה.

אלכסנדר מיטרוביץ' פולהאם
יתרון מוצדק. מיטרוביץ' | רויטרס

דקה 50: גול! כדור קרן של וויליאן עבר דרך דיופ למיטרוביץ' שדחק מקרוב לרשת – 0:1 לפולהאם!

דקה 54: יונייטד התעוררה – וחהורסט הוריד כדור לרשפורד שהעביר בנגיעה לפרננדש והפורטוגלי בעט לא מספיק טוב החוצה.

דקה 64: הרמה של טטה מצאה את מיטרוביץ' שתפס תוך כדי תנועה את פרננדש, אך הצליח לנגוח כדור שדה חאה תפס בקלות.

דקה 66: מיטרוביץ' שוב היה קרוב לכבוש – פעם נוספת שהחלוץ הסרבי זכה להגבהה יפה של פריירה, פעם נוספת זה היה דה חאה במקום שהצליח להתעופף ולהדוף את הניסיון של פולהאם להכפיל את התוצאה.

שחקן פולהאם וויליאן נוגע ביד
נגיעת היד שגררה את בלאגן ההרחקות. וויליאן | רויטרס
חלוץ פולהאם אלכסנדר מיטרוביץ'
נגע בשופט וראה אדום. מיטרוביץ' | GettyImages, Clive Brunskill

דקה 73: מתפרצת של יונייטד עברה מאנטוני לסאנצ'ו שהצליח לעקוף את לנו ומול שער ריק נעצר אצל וויליאן שהדף עם ידו מהקו. השופט נקרא על ידי שופטי ה-VAR והצביע על הנקודה הלבנה יחד עם כרטיס אדום לברזילאי! מיד לאחר החלטת השופט מיטרוביץ' ניגש לשופט ונתן לו מכה קלה שהעניקה גם לסרבי אדום!

דקה 75: שער! פרננדש ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה ובעט לפינה הימנית פנימה! 1:1 באולד טראפורד, פולהאם תנסה לגרור להארכה בתשעה שחקנים.

דקה 77: שער! המהפך הושלם – סאנצ'ו מצא את לוק שואו שהעביר רוחב לזאביצר והאוסטרי בבעיטה אחורית בעט פנימה. 1:2 למנצ'סטר יונייטד!

דקה 88: אנטוני בחן את לנו עם בעיטה על קצה הרחבה של פולהאם, השוער הגרמני עמד במקום ותפס.

ברונו פרננדש מנצ'סטר יונייטד
החזיר את יונייטד למשחק. פרננדש | אימג'בנק GettyImages
מרסל זאביצר מנצ'סטר יונייטד
הפך. זאביצר | אימג'בנק GettyImages
ברונו פרננדש מנצ'סטר יונייטד
השלים צמד. פרננדש | רויטרס

דקה 90+6: גול! פרננדש נותר לבד ברחבת פולהאם ושיגר פצצה לפינה הרחוקה של לנו שנותר חסר אונים. 1:3 למנצ'סטר יונייטד בדרך לחצי גמר הגביע האנגלי!

אוון פרגוסון שחקן ברייטון
צמד קל. אוון פרגוסון | רויטרס

ברייטון – גרימסבי 0:5

פיל ג'בונס הכריע את המפגש האחרון בין הקבוצות בפברואר 2004, כשהיו יחד בליג 1 (השלישית) אבל מאז כל אחת פנתה לכיוון אחר. ברייטון היא אחת הקבוצות המלהיבות בפרמיירליג וכעת היא שוב בחצי הגמר, כפי שעשתה ב-2019, בעוד סיפור הסינדרלה של גרימסבי הסתיים אחרי שהפכה לראשונה בתולדות הגביע שמדיחה באותו קמפיין חמש קבוצות מליגות גבוהות יותר. ההתרגשות מהחזרה למעמד רבע הגמר אחרי 84 שנים ופערי הרמות באו לידי ביטוי אחרי שש דקות, כשהגרמני דניז אודנב עט על ריבאונד ומצא את הרשת. אוון פרגוסון בן ה-18 הבקיע באלגנטיות אחרי מסירת הקפצה של אלכסיס מקאליסטר (51) והשלים צמד אחרי הכנה של אונדב (70). סולי מארץ' הלוהט חגג שער שמיני מאז פגרת המונדיאל (82) וקאורו מיטומה חתם (90).

טומי דויל שחקן שפילד יונייטד חוגג שער
איזה שער נפלא. טומי דויל חוגג | אימג'בנק GettyImages, Jan Kruger

שפילד יונייטד – בלקבורן 2:3

רצף 126 השנים נמשך, כשגם הפעם בלקבורן לא הצליחה לנצח את שפילד יונייטד בגביע וראתה את הבליידס שבים לחצי הגמר אחרי תשע שנים. בליגה ניצחו הרוברס 0:1 לפני כשבועיים, אבל הפעם הם הוליכו פעמיים ובכל זאת הפסידו, ברבע הגמר הראשון מאז 2013 שהפגיש שתי קבוצות מליגת המשנה. בן בררטון דיאס דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-21 והעניק לאורחת יתרון למרות ההרכב החסר עמו הופיעה, שפילד יונייטד חזרה אחרי שבע דקות בעזרת שער עצמי של סאם גלאגר שהסיט לשערו בעיטה מרחוק של מקס לואו. גלאגר תיקן עם בישול יפה לסמודיץ' שהחזיר את היתרון לבלקבורן בדקה ה-60, אבל אולי מקברני השווה בשער שכולו נחישות בדקה ה-81 ובתוך תוספת הזמן היה זה טומי דויל שהכריע עם טיל לחיבורים מ-20 מטרים.

חצאי גמר הגביע האנגלי יהיו ב-22 באפריל. הגמר בוומבלי יהיה ב-3 ביוני.