ניצחון השיא שלה באלנד רואד: ליברפול מחצה 1:6 את לידס

play
שחקני ליברפול חוגגים עם דיוגו ז'וטה | רויטרס
השני ברצף: ליברפול נכנעה בדקה ה-89 ורשמה הפסד ביתי מול לידס 05:59

גאקפו כבש ראשון, סלאח השלים צמד, ז'וטה שבר בצורת של שנה וחיקה אותו ונונייס חתם תצוגה מרשימה. סיניסטרה רק צימק עבור המארחת האומללה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

לפני קצת יותר משנה פירקה ליברפול את לידס עם 0:6 ביתי, והערב (שני) חגגה שישייה נוספת, רק הפעם בחוץ – 1:6 מוחץ שמהווה את ניצחונה הגבוה אי פעם באלנד רואד ואת תבוסת הפרמיירליג הכי כבדה של המארחת. רק בשבוע שעבר הושפלה לידס לעיני אוהדיה עם 5:1 מול קריסטל פאלאס והפעם גילתה שיכול להיות גרוע יותר, אם כי חאבי גראסיה ושחקניו עדיין שתי נקודות מעל הקו האדום.

האדומים נקמו בלידס על ההפסד 2:1 באנפילד בסיבוב הראשון והם כעת במקום השמיני בטבלה, מרחק שש נקודות מטוטנהאם החמישית (לה משחק יותר) ותשע נקודות מיונייטד וניוקאסל המחזיקות בשני הכרטיסים הנותרים לליגת האלופות. האם יש לליברפול סיכוי להוציא בכל זאת משהו מעונת 2022/23 המאכזבת?

מוחמד סלאח שחקן ליברפול חוגג שער
צמד שלישי העונה. מוחמד סלאח | רויטרס

יורגן קלופ שמר על ה-11 שביצעו את הקאמבק ב-2:2 מול ארסנל וצריך להודות להגנה החלשה בליגה שסידרה לו משחק כל כך קל. איבודי כדור הובילו לשערים של קודי גאקפו (35) ומוחמד סלאח (39) באיומים הראשונים למסגרת, וגם שגיאה קשה של איברהימה קונאטה על סף הרחבה שהעניקה ללואיס סיניסטרה שער מצמק (49) לא מנעה הצגה אדומה.

דיוגו ז'וטה, שחזר בפברואר אחרי פציעה קשה וחיכה מאז לשערי בכורה העונה, שבר בצורת של יותר משנה (52) וגם השלים צמד (74) אחרי שסלאח עשה את זה (64). טרנט אלכסנדר-ארנולד, שבישל את הראשון, היה חתום גם על הכנת השער האחרון למחליף דרווין נונייס (90) שנעל ניצחון ראשון של ליברפול מאז ה-0:7 על מנצ'סטר יונייטד לפני כחודש וחצי.

ג'ורדן הנדרסון קפטן ליברפול עם רודריגו קפטן לידס במחווה לזכר הרוגי אסון הילסבורו
הקפטנים במחווה לזכר הרוגי אסון הילסבורו | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 7: רודריגו היה חופשי לנגיחה אחרי כדור חופשי של הריסון, אבל אליסון זינק וקלט.

דקה 15: גאקפו נגח כדור שכמעט יצא החוצה, ז'וטה הגיע ומזווית אפס בעט לעבר השער ומלייה הדף.

דקה 22: סיניסטרה המהיר נשלח בצד שמאל וסיים עם בעיטה החוצה מזווית קשה.

דקה 35: גול! פירפו בעט על אלכסנדר-ארנולד, הכדור פגע בידו, אבל השופט הורה להמשיך כי לא הייתה עבירת יד, סלאח החזיר למגן וזה העביר רוחב מימין לגאקפו שהרשית ממטר לרשת החשופה. 0:1 לליברפול.

דקה 39: גול! הפעם מקני הוא זה שאיבד, ז'וטה דהר על פני 40 מטרים ושלח לרחבה את סלאח שירה בשמאל אל הרשת. 0:2 לליברפול.

קודי גאקפו שחקן ליברפול כובש מול אילן מלייה שוער לידס
קשה להחמיץ מכאן. קודי גאקפו עם הראשון | רויטרס

דקה 47: גול! גם ליברפול משלמת על איבוד כדור. קונאטה חלם על סף הרחבה, סיניסטרה חטף לו את הכדור ומול אליסון הקפיץ פנימה. לידס צימקה ל-2:1.

דקה 52: גול! ג'ונס השתחרר יפה בהתקפת מעבר ושלח כדור עומק נפלא לעבר ז'וטה, שלא נכשל מול מלייה שיצא לעברו וקבע 1:3 לליברפול. הפורטוגלי שסבל במהלך העונה מפציעה קשה, שבר בצורת של יותר משנה.

דקה 58: ארונסון האמריקני כמעט צימק עם כדור אדיר שחלף סמוך לחיבורים.

דקה 60: תרגיל יפה של ליברפול בכדור חופשי הסתיים בשער, כאשר אלכסנדר-ארנולד מצא בצד שמאל את ואן דייק שהמשיך במסירת רוחב לסלאח שכבש מהאוויר. אלא שהבלם היה בנבדל קטן והשער נפסל.

דקה 64: גול! פאביניו חילץ כדור ברחבה שלו והוציא מתפרצת, רוברטסון העביר רוחב משמאל, גאקפו המשיך ימינה וסלאח סובב אל הרשת והשלים צמד. ה-15 שלו העונה בליגה, 1:4 לליברפול.

דקה 73: גול! ליברפול הניעה כדור באין מפריע, הנדרסון הרים מימין וז'וטה בעט בסיבוב מ-16 מטרים אל הרשת. 1:5 לליברפול, תבוסה ביתית שנייה וזהה ללידס.

דקה 90: גול! מסתבר שיכול להיות יותר גרוע מבחינת לידס. אלכסנדר-ארנולד הקפיץ כדור ממרכז המגרש, מעל ההגנה האיומה של המארחת, ונונייס המחליף השתלט בחזה ובעט בשמאל אל הרשת. 1:6 לליברפול.

לואיס סיניסטרה שחקן לידס חוגג שער
נתן תקווה לחמש דקות. לואיס סיניסטרה | רויטרס
דיוגו ז'וטה שחקן ליברפול כובש מול אילן מלייה שוער לידס
שנה ושבוע חלפו מאז השער הקודם שלו. דיוגו ז'וטה | רויטרס

המחזור ה-32 בפרמיירליג ייצא לדרך כבר ביום שישי, כאשר המוליכה ארסנל תארח לקרב קצוות את נועלת הטבלה סאות'המפטון.

לידס תצא בשבת בצהריים למשחק חוץ מול פולהאם ומנור סולומון, ואילו ליברפול תארח לאחר מכן ב-17:00 את נוטינגהאם פורסט.