דיווחים באנגליה: "סם אלרדייס סיכם בלידס, חאבי גראסיה יפוטר"

play
סם אלרדייס, מאמן כדורגל | אימג'בנק GettyImages, Pool
צמד לאיו, קריסטל פאלאס הביסה 1:5 את לידס והתרחקה מהקו האדום 06:12

ביג סם בדרך חזרה לפרמיירליג בגיל 68. צפוי להחליף את הספרדי אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון וכשסכנת הירידה גדולה ומוחשית

(גודל טקסט)

סם אלרדייס צפוי להתמנות למאמנה החדש של לידס, לכל הפחות לארבעת המחזורים שנותרו בפרמיירליג. באנגליה מדווחים שהמאמן הוותיק כבר סיכם ושהוא יחליף את חאבי גראסיה, שיפוטר היום מתפקידו אחרי שלא הצליח להרחיק את הקבוצה מהקו האדום. על פי הדיווחים, החוזה שסוכם הוא כרגע לארבעת המשחקים עד סיום העונה.

אלרדייס בן ה-68 צפוי להתמנות בצל ההצלחה המסחררת של רוי הודג'סון בקריסטל פאלאס. המינוי של הודג'סון בן ה-75 ספג ביקורת רבה בקרב אוהדי הקבוצה, אבל ב-6 משחקי פרמיירליג הוא השיג 4 ניצחונות, תיקו והפסד ופאלאס ברחה מהתחתית. אלרדייס – אם וכאשר אכן ימונה ללידס – ינסה לשחזר את ההצלחה של מי שקדם לקדנציה הקצרצרה שלו כמאמן נבחרת אנגליה.

קריירת האימון של ביג סם החלה ב-1991, אז שימש מאמן-שחקן בלימריק האירית. בהמשך אימן קבוצות רבות, ביניהן בולטון, ניוקאסל, בלקבורן, ווסטהאם, סנדרלנד, קריסטל פאלאס, אברטון ו-ווסט ברומיץ'. את האחרונה לא הצליח להציל מנשירה לצ'מפיונשיפ ב-2021 וזו הייתה הירידה הראשונה שלו מהפרמיירליג. בנוסף לקבוצות באי הבריטי, אלרדייס אימן את נבחרת אנגליה במשך 67 ימים, אבל עזב אחרי שנחשד במעשי שחיתות.

סם אלרדייס, מאמן כדורגל
יצליח כמו הודג'סון? אלרדייס | GettyImages, Pool

לידס מקדימה את הקו האדום בפרמיירליג בזכות הפרש שערים בלבד. היא צברה נקודה אחת מ-15 האחרונות ובחמשת המשחקים האחרונים ספגה תבוסות ביתיות 5:1 לקריסטל פאלאס ו-6:1 לליברפול. בסוף השבוע הובסה 4:1 על ידי בורנמות'.

גראסיה החליף את ג'סי מארש שהחל את העונה על הקווים. הספרדי עמד על הקווים ב-11 משחקים והשיג בהם 11 נקודות (3 ניצחונות, 2 תיקו, 6 הפסדים).

ללידס נותרו משחקים קשים על הנייר: מנצ'סטר סיטי (חוץ), ניוקאסל (בית), ווסטהאם (חוץ), טוטנהאם (בית).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי