3 מיליון ליש"ט לארבעה משחקים? החוזה העצום של אלרדייס בלידס

play
יצליח כמו הודג'סון? אלרדייס | GettyImages, Pool
צמד לאיו, קריסטל פאלאס הביסה 1:5 את לידס והתרחקה מהקו האדום 06:12

באנגליה טוענים: המנג'ר בן ה-68 יקבל 500 אלף ליש"ט עד תום העונה. אם ישאיר את המדורגת 17 בליגה, יקבל בונוס של 2.5 מיליון ליש"ט

(גודל טקסט)

סם אלרדייס הפך היום (רביעי) באופן רשמי למאמנה החדש של לידס, לכל הפחות לארבעת המחזורים שנותרו בפרמיירליג. המנג'ר בן ה-68 יחליף את חאבי גראסיה, ולפי דיווחים באנגליה ירוויח לא פחות מ-500 אלף ליש"ט בארבעת המשחקים שנותרו לעונה. אבל זה לא הכל: אם יצליח להשאיר את הקבוצה בליגה, יקבל בונוס של 2.5 מיליון ליש"ט – כלומר, הוא עשוי לשלשל לכיסו 3 מיליון ליש"ט על ארבעה משחקים בלבד. הופעת הבכורה שלו תהיה מול מנצ'סטר סיטי בשבת.

קריירת האימון של "ביג סם" החלה ב-1991, אז שימש מאמן-שחקן בלימריק האירית. בהמשך אימן קבוצות רבות, ביניהן בולטון, ניוקאסל, בלקבורן, ווסטהאם, סנדרלנד, קריסטל פאלאס, אברטון ו-ווסט ברומיץ'. את האחרונה לא הצליח להציל מנשירה לצ'מפיונשיפ ב-2021 וזו הייתה הירידה הראשונה שלו מהפרמיירליג. בנוסף לקבוצות באי הבריטי, אלרדייס אימן את נבחרת אנגליה במשך 67 ימים, אבל עזב אחרי שנחשד במעשי שחיתות.

סם אלרדייס, מאמן כדורגל
סם אלרדייס, מאמן כדורגל | אימג'בנק GettyImages, Pool

עוד בכדורגל העולמי

'פורבס' פרסמו את המשתכרים הבכירים: רונאלדו בפסגה, מסי מיד אחריו
מסי טס לסעודיה ללא אישור: "פ.ס.ז' גוססת והוא נוסע, זה פיאסקו"
רביעי באנגליה: אלברס ימשיך בהרכב סיטי, פולהאם תתארח באנפילד

לידס מקדימה את הקו האדום בפרמיירליג בזכות הפרש שערים בלבד. היא צברה נקודה אחת מ-15 האחרונות ובחמשת המשחקים האחרונים ספגה תבוסות ביתיות 5:1 לקריסטל פאלאס ו-6:1 לליברפול. בסוף השבוע הובסה 4:1 על ידי בורנמות'. גראסיה החליף את ג'סי מארש שהחל את העונה על הקווים. הספרדי עמד על הקווים ב-11 משחקים והשיג בהם 11 נקודות (3 ניצחונות, 2 תיקו, 6 הפסדים).

ללידס נותרו משחקים קשים, לפחות על הנייר: מנצ'סטר סיטי (חוץ), ניוקאסל (בית), ווסטהאם (חוץ), טוטנהאם (בית).