לוטון גברה 0:2 על סנדרלנד והעפילה לגמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ

play
טום לוקייר, שחקן לוטון | רויטרס
ניצחון מעלייה היסטורית לפרמיירליג: לוטון הדיחה את סנדרלנד 01:58

הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי מחקה את ההפסד 2:1 והיא רחוקה ניצחון אחד מעלייה היסטורית לפרמיירליג. היריבה: מידלסברו או קובנטרי

(גודל טקסט)

לוטון היא הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה בגמר הצ'מפיונשיפ לעונת 2022/23 ורחוקה ניצחון אחד בלבד מעלייה לפרמיירליג, אחרי שהערב (שלישי) ניצחה בביתה 0:2 את סנדרלנד ובכך מחקה את ההפסד 2:1 מהמפגש הראשון ביניהן בשבת. היא תמתין כעת לראות מי תהיה יריבתה בשבת הבאה בוומבלי, שתיקבע מחר כאשר מידלסברו תארח את קובנטרי למשחק הגומלין אחרי 0:0 במפגש הראשון.

סנדרלנד, שסיימה את העונה הסדירה במקום השישי והאחרון שמוביל לפלייאוף, הצליחה בשבת להשלים מהפך מהיר ולנצח 1:2 את לוטון, אבל הקבוצה שסיימה את 46 המחזורים בצ'מפיונשיפ במקום השלישי והייתה הקרובה ביותר לעולות האוטומטיות ברנלי ושפילד יונייטד, החלה את המשחק היום בסערה, עלתה ליתרון כפול שאותו כבר לא שמטה והבטיחה את מקומה בגמר.

טום לוקייר, שחקן לוטון
לוטון כבר הבטיחה את מקומה בגמר | רויטרס

גבריאל אושו העלה את לוטון ליתרון בדקה העשירית ועוד לפני המחצית קבע את תוצאת הסיום טום לוקייר בדקה ה-43. לוטון מעולם לא השתתפה בפרמיירליג, למעשה ירדה מהליגה הבכירה באנגליה בתום עונת 1991/92, עונה לפני הקמת הפרמיירליג.

עבור אוהדי שהיו לוטון באצטדיון זהו רגע עצום ולא במקרה פרצו האוהדים לכר הדשא, כי בכל חמשת מפגשי הפלייאוף האחרונים שהשתתפה בהם הקבוצה לאורך השנים ובליגות השונות היא הפסידה, כולל בעונה שעברה להאדרספילד בחצי גמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ.

סנדרלנד, שירדה מהפרמיירליג בעונת 2016/17, מיד נשרה גם לליגה השלישית ובעונה שעברה עלתה בחזרה לצ'מפיונשיפ אחרי ארבע שנים בליג-1, תנסה שוב בעונה הבאה לחזור לבמה הגדולה בעולם