2,557 ימים אחרי שזכתה באליפות: המספרים והתגובות מהירידה של לסטר

play
ג'יימס מדיסון לסטר | GettyImages
דין סמית' מאמן לסטר ראיון אחרי ירידת ליגה עם ניב דברת 02:36

השועלים ירדו לצ'מפיונשיפ אחרי 9 שנים והפכו לקבוצה היקרה ביותר לרדת מהפרמיירליג. באנגליה מבקרים: "בזבזו סתם כסף על רכש רע". אוואנס הודה: "הרבה שחקנים יעזבו", אך הביע תקווה: "משוכנע שנשוב". כל השיאים השליליים בפנים

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

2557 ימים אחרי שלסטר הניפה את גביע האליפות של הפרמיירליג, הערב (ראשון) היא ירדה בחזרה לצ'מפיונשיפ, זאת אחרי 9 שנים בליגה הבכירה. הניצחון 1:2 על ווסטהאם לא הספיק לשועלים בעקבות ה-0:1 של אברטון על בורנמות', והקבוצה של דין סמית' הפכה לקבוצה השנייה בתולדות הפרמיירליג לזכות באליפות ולרדת לליגת המשנה אחרי בלקבורן, שעד היום לא שבה לליגה הראשונה באנגליה.

במהלך השנים שלה בפרמיירליג, השועלים זכו כאמור באליפות היסטורית ב-2016 כשהיא עוקפת אימפריות כמו מנצ'סטר סיטי, ליברפול, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וטוטנהאם עם שחקנים שהפכו מאלמוניים לאגדות הליגה – אנגולו קאנטה, ריאד מחרז וכמובן ג'יימי ורדי שעלה על הקבוצה מהליגות הנמוכות עד הליגה הראשונה. בנוסף לאליפות, לסטר הניפה ב-2021 את הגביע האנגלי, זכתה במגן הקהילה ורשמה העפלה היסטורית לליגת האלופות שם היא הגיעה עד שלב רבע הגמר.

עוד בכדורגל עולמי

פירמינו נפרד מליברפול עם שער ו-4:4, סולומון הפסיד ליונייטד
בזכות שער בדקה ה-99: היידנהיים עלתה לבונדסליגה לראשונה בתולדותיה
דיווח באיטליה: ז'וזה מוריניו לא ימשיך לאמן את רומא
"שחקנים לא התמודדו עם הלחץ, זה גרוע יותר מההפסד בגמר האלופות"

אוהדי לסטר
ואיזה מסכנים האוהדים. הקהל של לסטר ברגע הירידה | אימג'בנק GettyImages

בסיום המשחק, ולאחר שירד בשנה השנייה ברציפות כשבעונה שעברה זה היה עם נוריץ', דין סמית' התפנה להתראיין לניב דברת, שליח ספורט 1 באנגליה ואמר: "זאת אכזבה עצומה. עונה קשה עבור כולם – השחקנים, הצוות המקצועי. מבחינה אישית זה מאכזבה הדרך שבה זה היה. במשך כל התקופה האחרונה רצינו לנסות ולשרוד. הרגשנו שכמות הנקודות שהיינו זקוקים הייתה פחות מ-11, מסתבר ש-11 זה בדיוק מה שהיה צריך. נקודת המפנה יכלה להיות המשחק מול אברטון".

על העונה של לסטר: "אני חושב שאנשים במועדון יעברו על הדברים שהיו העונה ויסיקו מסקנות, גם אני אסתכל על הדברים ואנסה להבין מה היה, בסוף לא הייתי פה כל העונה. היינו זקוקים לכל הנקודות ולא הצלחנו להשיג את זה. נראה מה העתיד שלי ושל הקבוצה יהיה בהמשך".

על הקהל: "אני יודע איך הם מרגישים. קיבלו אותי כאן נהדר, הם מאמינים ואנשים נהדרים. שמחתי להגיע ולעבוד כאן. כולם אוהבים את המועדון הזה, הוא כבר זכה בפרמיירליג. תמשיכו להאמין בקבוצה הזאת, אני יודע שכולם מתוסכלים".

דין סמית' מאמן לסטר
לא הצהיר על עזיבה או הישארות במועדון. סמית' | אימג'בנק GettyImages

ג'וני אוואנס, קפטן הקבוצה, שיתף את האכזבה העצומה בסיום: "זה קשה לעכל דבר כזה. ידענו שהיום תהיה משמה קשה, אבל האמנו שאנחנו יכולים לעשות כאן משהו גדול, זה לא הספיק. ניסינו להתרכז כמה שיותר, למרות שהבנו דרך תגובות הקהל והספסל מה המצב בשאר המשחקים. זה מועדון נהדר, אין לי ספק שעוד נשוב לפרמיירליג".

על העתיד של השחקנים בקבוצה בצ'מפיונשיפ: "אתה לא יכול לדעת מה יקרה בדיוק בעונה הבאה. נצטרך להתמודד עם חוסר הוודאות בחלון ההעברות של הקיץ. הרבה שחקנים מסיימים חוזה ואני מנחש שהם יקבלו הצעות ממועדונים בכירים בפרמיירליג, אז יהיו לא מעט שינויים. אני? עדיין לא יודע מה יהיה העתיד שלי פה".

עם הירידה לליגת המשנה, לסטר הפכה לקבוצה עם הכי הרבה ירידות מהליגה הבכירה באנגליה לליגה השנייה יחד עם ברמינגהאם כשהיא עשתה זאת בפעם ה-12 שלה אי פעם. בנוסף לכך, היא הפכה ליורדת שהוציאה הכי הרבה כסף על רכש ועם הסגל היקר ביותר בתולדות הפרמיירליג.

לואיס ג'ונס, כתב 'Sky Sports' המסקר את לסטר ביקר את התנהלות המועדון מבחינת רכש במה שלדעתו היה אחד הגורמים העיקריים לירידה: "כל עניין הרכש עבד רע. לסטר מכרה שחקנים כמו ריאד מחרז, אנגולו קאנטה, הארי מגוויר או בן צ'ילוול. להביא רכש בדמותם של פאטסון דאקה, בובאקרי סומארה ו-ואוט פאס ב-67 מיליון ליש"ט זאת הדרך הגרועה ביותר לבזבז את הכסף של המועדון. ג'יימס מדיסון והארווי בארנס עוד הציגו הופעות מרשימות, אבל הם לא יכלו לעשות זאת לבד, בטח כשורדי כבר רחוק משיאו".

הארווי בארנס לסטר
מהבודדים שנצצו. בארנס | אימג'בנק GettyImages

עונת המשחקים 2023/24 בצ'מפיונשיפ תצא לדרך במהלך חודש אוגוסט הקרוב.