בדרך למעלה? לידס נרכשה על ידי זרוע ההשקעות של קבוצת פוטבול

play
אוהדי לידס | GettyImages, OLI SCARFF/AFP
הסיכום השבועי, 8.6 05:33

בעלי ה-49' רכשו את המועדון האנגלי שירד לליגת המשנה מאנדראה רדריזאני לאחר שהחזיקו במניות רבות במועדון תמורת כ-100 מיליון ליש"ט. שווי הקבוצה האמריקאית הוא 5.97 מיליארד דולר ובאנגליה כבר מפנטזים

(גודל טקסט)

שש וחצי שנים אחרי שאנדראה רדריזאני, איש עסקים איטלקי המחזיק במספר קבוצות כדורגל ומשקיע בתחומי מדיה בספורט, רכש את לידס יונייטד, הלבנים יוצאים לעידן חדש תחת בעלות חדשה של הזרוע העסקית של קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו 49'.

כבר במאי 2018 הקבוצה האמריקאית רכשה 10% ממניות הקבוצה האנגלית, ובכל מספר שנים הגדילה את אחוזים ההחזקה במועדון, עד השלב הנוכחי בו היא קנתה מרדריזאני את האחוזים שנותרו תמורת כ-100 מיליון ליש"ט ובכך הפכה לבעלים הרשמי של מועדון הכדורגל האנגלי.

קבוצת הפוטבול היא אחת המצליחות אי פעם עם חמש זכיות באליפות ליגת ה-NFL, ואחרי ההצלחה בארצות הברית עם שווי הקבוצה של 5.97 מיליארד דולר, בזרוע ההשקעות של הפורטי ניינרס רוצים להחזיר את לידס להיות אימפריה ואחת הקבוצות הגדולות בממלכה.

אנדראה רדריזאני בעלים לידס
מכר את החלק האחרון שלו בעסקה. אנדראה רדריזאני | אימג'בנק GettyImages

לשם כך, קודם כל תצטרך להיות השקעה כלכלית למועדון שירד רק בחודש שעבר מהפרמיירליג אחרי שלוש עונות בחזרה לצ'מפיונשיפ. ב'טיימס' וב'אתלטיק' מדווחים שהאמריקאים ישקיעו כסף רב בבניית המועדון מחדש בחזרה לליגה הבכירה, כשהם רואים כמודל את קבוצת 'FSG' המחזיקה בליברפול עם שווי גבוה כמעט פי שניים מהזרוע של הפורטי ניינרס, וכיצד ההצלחה שם הביאה את המייטי רדס בחזרה לפסגת הכדורגל האנגלי והאירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי