וירג'יל ואן דייק מונה לקפטן ליברפול, המהפכה בקישור נמשכת

play
ואן דייק, הקפטן החדש | רויטרס
רביעייה שלישית ברציפות: נונייס כיכב, ליברפול הביסה 0:4 את לסטר בהכנה 01:39

קפטן הולנד יירש את הנדרסון ויענוד את הסרט גם בקבוצתו: "איבדנו שני קפטנים הקיץ, צריך להסתגל לזה". אלכסנדר ארנולד התבשר על המגרש על מינויו לסגן, לאביה מתקרב אך קלופ רוצה קשר נוסף

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

לראשונה מזה שבע שנים, ליברפול תפתח את העונה הקרובה כשהיא מחוץ לשלב הבתים של ליגת האלופות. האדומים חוו עונה לא פשוטה וסיימו במקום החמישי בלבד בפרמיירליג, מה שהוביל אותם אל הליגה האירופית. הסגל של יורגן קלופ עבר מספר שינויים הקיץ, במיוחד בקישור, כשאחד מהם היה העזיבה של הקפטן ג'ורדן הנדרסון אחרי 12 עונות לאל אתיפאק הסעודית של סטיבן ג'רארד.

בעקבות העזיבה של האנגלי הודיעו המרסיסיידרס על מינויו של קפטן חדש – וירג'יל ואן דייק. ההולנדי שהגיע למועדון בחורף 2018 יהיה הזר הראשון שעונד את הסרט בליברפול מאז סמי היפיה הפיני בעונת 2002/03, כשמאז ענדו את הסרט רק ג'רארד והנדרסון.

הקפטן החדש: ואן דייק עם הסרט

ואן דייק, המשמש גם כקפטן נבחרתו, סיפר על הבחירה בו: "זה מרגיש לא אמיתי, להיות קפטן של ליברפול והולנד זה משהו שמעולם לא חלמתי עליו. איבדנו הקיץ את הקפטן ואת סגנו (ג'יימס מילנר), זה שינוי ששחקנים צריכים להסתגל אליו, גם אני אני מצפה לתפקיד החדש, תהיה לי יותר אחריות מלפני כן, שחקנים יצטרכו לעשות צעד קדימה בהובלת הקבוצה".

"צריכים לתקן דברים השנה, העונה שעברה הייתה מאכזבת מאוד עבורינו. צריכים לוודא שאנחנו מוצאים את היציבות מהשנים הקודמות ונעשה הכל בשביל זה. יש לנו את האיכות, יש לנו הכל, אבל זה לא כזה פשוט".

סגנו של ואן דייק בתפקיד החדש יהיה שחקן הבית של המועדון טרנט אלכסנדר ארנולד. המגן האנגלי הועדף על פני שחקנים ותיקים יותר כמו אליסון בקר ואנדי רוברטסון, וליברפול שחררה סרטון לפיו קלופ מבשר לשחקן על המגרש במהלך אימון על כך שמונה לסגן הקפטן במועדון נעוריו.

קלופ מבשר לאלכסנדר ארנולד על מינויו לסגן הקפטן

בינתיים, בליברפול ממשיכים לעסוק בחיזוק מרכז השדה, והשם הבא שאמור להצטרף אחרי אלכסיס מקאליסטר ודומיניק סובוסלאי הוא רומאו לאביה. סאות'המפטון דרשה 50 מיליון פאונד עבור הבלגי בן ה-19, אך נדמה שהצדדים קרובים להסכמה על סכום המוערך ב-42 מיליון פאונד – קצת יותר מה-40 מיליון שליברפול קיבלה זה עתה מאל איתיחאד הסעודית על פאביניו. לפי דיווח ב"טיימס" קלופ לא יסתפק בכך, וירצה לחזק את הקבוצה בקשר נוסף מעבר ללאביה.