טטה: "סולומון שחקן מעולה, כבר מתגעגעים אליו בפולהאם"

מגן הקוטג'רס שישב ליד הישראלי בחדר ההלבשה בעונה שעברה, סיפר על מערכת היחסים ביניהם לקראת המפגש עם טוטנהאם (שלישי, 21:35, ספורט1): "אחרי הפציעה שלו, ניסיתי לעזור לו 'להרגיש בבית' ולעודד אותו, בטוח שהוא יעזור להם". וגם, הקשר המפתיע של ההולנדי לישראל

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)

קני טטה חלק עם מנור סולומון את חדר ההלבשה של פולהאם בעונה החולפת. המגן הימני של הקוטג'רס דיבר לקראת העונה הקרובה של קבוצתו, וסיפק בין היתר הצצה לקשר שלו עם שחקן הכנף הישראלי לקראת המפגש המרתק בגביע הליגה עם טוטנהאם (שלישי, 21:35, ספורט1).

אלכסנדר מיטרוביץ' עם קני טטה שחקני פולהאם חוגגים
אלכסנדר מיטרוביץ' עם קני טטה שחקני פולהאם חוגגים | רויטרס

קני, בעונה שעברה פולהאם היתה אחת מהפתעות העונה. אני מאמין שכולם הימרו שתלחמו כנגד הירידה אבל עשיתם עונה נהדרת ואפילו הייתם קרובים להשיג את הכרטיס לאירופה. אתה חושב שהעונה, עצם זה שהציפיות מכם יותר גבוהות, יש עליכם גם יותר לחץ?

"כן ברור. ידענו בעונה שעברה שהיתה לנו קבוצה טובה. אני חושב שהציפיות הן שונות והקבוצות כבר יודעות איך אנחנו הולכים לשחק, אז זה לא יהיה קל".

בשבת היה משחק הבית הראשון שלכם העונה, וזה לא היה אחד שתרצו לזכור. נראה שעדיין לא השלמתם את הסגל

"החלון עדיין פתוח ואני מאמין שיגיעו עוד שחקנים. כמה שחקנים חשובים עזבו ובמקומם הגיעו חדשים, ולא כולם עדיין מחוברים עם כולם. זה לא היה המשחק הכי טוב שלנו ואנחנו נצטרך לנתח מה קרה ומה לא עבד, ואני מקווה שכבר בשבת (נגד ארסנל, 16:50 ספורט3) נשיג תוצאה טובה יותר".

אני לא רוצה לבאס, אבל מיטרוביץ' כבר בסעודיה, שחקן שכבש מעל ל-100 שערים עבור פולהאם כש-14 מתוכם בעונה שעברה. כמה זה משפיע וישפיע עליכם?

"מיטרוביץ' עשה המון עבר המועדון, במיוחד גם אתה מסתכל על השערים שהוא כבש, אבל גם בדברים אחרים ואנחנו נתגעגע אליו. יש לנו שחקנים אחרים שיכולים לשחק בעמדת החלוץ כמו ויניסיוס, ראול חימנס שהוא שחקן פרמיירליג כבר הרבה שנים ורודריגו (מוניז). הוא כבר לא פה ואנחנו נתגעגע אליו, אבל אנחנו חייבים למצוא פתרון, ואני יודע שאנחנו כמועדון נמצא לזה פתרון".

מנור סולומון, שחקן פולהאם
מנור סולומון, שחקן פולהאם | אימג'בנק GettyImages, Clive Rose

בסוף העונה שעברה ראיינו את מנור סולומון והוא אמר שהיית הכי קרוב אליו בפולהאם. אתה מתגעגע אליו?

"ברור, אני כבר מתגעגע אליו. ישבנו אחד ליד השני בחדר ההלבשה והיינו יושבים ביחד כשהיינו אוכלים. למעשה, בכל מצב היינו קרובים. היו לנו כמה וכמה שיחות טובות. הוא בחור טוב. עזרתי לו כשהוא הגיע לפולהאם, והיתה לנו סיטואציה די דומה. הוא שיחק משחק אחד עו שניים ואז נפצע, ולי קרה אותו דבר. הצטערתי בשבילו וניסיתי לעזור לו, ניסיתי לעודד אותו ושירגיש 'בבית'. הוא שחקן מעולה ואני בטוח שהוא יעזור לטוטנהאם. אנחנו כבר מתגעגים אליו".

הוא אמר שבכל פעם שהוא היה צריך מקום לצאת אליו או מסעדה טובה הוא היה "מתקשר לקני, וקני היה מסדר אותי"

"כל פעם! אני נמצא פה בלונדון יותר זמן ממנו אז אני מכיר. כשהגעתי לפה היו אנשים שעזרו לי, אז הרגשתי שאני צריך לעשות את אותו הדבר כחבר שלו".

קני טטה פולהאם
"הקשר הישראלי" של מגן פולהאם. טטה | רויטרס

אתם פוגשים את מנור וטוטנהאם בשלישי בגביע הליגה, אז יהיה לכם זמן "להגיד שלום". אבל אני רוצה לקחת אותך אחורה, לפני ששיחקת בפולהאם ובליון, לאייאקס. התחלת שם את הקריירה שלך, ועכשיו הדברים לא כמו שהיית. אתה עדיין עוקב אחריהם?

"אני צופה כמעט בכל משחק ולפעמים אני גם מגיע למשחקים באצטדיון, אז אני עוקב ושמעתי הרבה על המצב של המועדון. זה מצער לראות את מה שקרה להם בעונה שעברה, אבל אייאקס זה מועדון גדול ודברים השתנו. אני לא רוצה להגיד שזה טוב מה שקרה, אבל לפעמים זה לא צריך להיות דבר רע שאנשים עוזבים. אנחנו נדע אם זה באמת טוב רק בסוף העונה, אבל אני באמת מקווה שהם יצליחו, כי בשבילי הם המועדון הכי גדול בהולנד".

אחד מה"קופי שופ" המפורסמים באמסטרדם, בטח עבור הישראלים, זה ה"בולדוג". יש לנו שדר פה, אסף כהן, שבכל שידור מציין את זה שיש לך קשר ל"קופי שופ" הזה. אנחנו יכולים לשמוע ממך קצת על ה"קופי שופ" הזה?

"בטח! הייתי מגיע לשם כל הזמן כשהייתי קטן. אבל ברצינות, אבא שלי עבד שם כשומר 22 שנה. הבעלים של ה"בולדוג" דחף אותי ללכת לשחק כדורגל, נתן לי חולצות של ה"בולדוג". כשהייתי קטן היו לי "ריבים" עם אמא שלי, אז הייתי הולך לשם ויושב להכין שיעורי בית ליד אבא שלי. יש לי משם הרבה מאוד זכרונות טובים. לפעמים שהיה לי יום חופש אז הייתי נוסע לשם כדי להיות עם אבא שלי בזמן שהוא עובד. ה"בולדוג" תמיד יהיה מקום מיוחד עבורי. אני יודע שהרבה מאוד אנשים שבאים לאמסטרדם מכירים את המקום, במיוחד ישראלים".

אולי בשנה הבאה אחרי היורו נפגש ב"בולדוג"

"הלוואי, אבל לא יורדים למטה לאיזור של המעשנים, אה? אנחנו נעלה למעלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי