חשש באנגליה: דקת דומיה לנרצחים בישראל תעורר מתיחות באצטדיונים

play
שחקני מנצ'סטר יונייטד בדקת דומייה לפני המשחק מול ברייטון | Getty Images, Michael Regan
לראשונה בעידן גווארדיולה: ארסנל גברה על סיטי ונצמדה לטוטנהאם בפסגה 05:44

ראשי גופי הספורט במדינה עומדים תחת לחץ להנציח את קורבנות התקיפה הרצחנית של חמאס בישראל. לפני משחקי הנבחרת: ההתאחדות טרם קיבלה החלטה

(גודל טקסט)

על פי הדיווחים באנגליה, ראשי גופי הספורט במדינה עומדים תחת לחץ להנציח את קורבנות הפיגועים של חמאס בישראל, וממשלת בריטניה בוחנת תוכנית להפגנת סולידריות עם ישראל בדקת דומיה.

נבחרת אנגליה בכדורגל אמורה לארח את אוסטרליה במשחק ידידות בוומבלי ביום שישי, וההתאחדות עדיין לא קיבלה החלטה אם לכבד את הנרצחים הישראלים. לפחות מועדון פרמיירליג אחד תומך בדקת דומיה שתתקיים במהלך המשחקים לאחר סיום הפגרה הבינלאומית הקרובה.

המחזור הבא בפרמיירליג יתקיים רק בסוף השבוע של 21-22 באוקטובר, מה שנותן לליגה זמן לגבש תגובה. הליגה עדיין לא אימצה עמדה. אחד מהנהלות המועדון הבכירים אמר שדקת שתיקה תהיה "ראויה".

שחקני נבחרת אנגליה עומדים דקת דומיה אחרי מותה של המלכה אליזבת
| אימג'בנק GettyImages, Michael Regan

על פי הדיווח, "החשש הוא שההמונים ישבשו דקת דומייה לזכר קורבנות ישראלים במה שיגרום למתיחות באצטדיונים. דמות בולטת בקהילה היהודית הציעה שייתכן שיהיה קל יותר ל-FA להאיר השבוע את קשת וומבלי בצבעי דגל ישראל.

"אבל הלחץ להגיב בצורה כלשהי יגבר אם, כצפוי, הממשלה תמשיך בתוכניות לקיים דקת דומיה בפרלמנט. לא ברור מתי זה יתקיים, או אם זה יקרה לפני שאנגליה תשחק באוסטרליה, אבל יש תקדים שבהם הספורט הלך בעקבות הממשלה במצבים אלה. גם אנגליה תארח את איטליה ביום שלישי הבא. עם זאת, הודגש כי אין חובה לגופי ספורט להנציח את נרצחי הפיגועים. הם יהיו חופשיים להעריך את פעולות הממשלה ולשפוט את מצב הרוח הלאומי לפני החלטה סופית.

"לא ברור אם אופ"א מתכוונת לערוך מחוות במשחקי מוקדמות יורו 2024 שיתקיימו בשבוע הבא. הוועד המנהל של אופ"א מתכנס ביום שלישי וסביר להניח שיתקיימו דיונים נוספים על המצב בישראל. אופ"א השעתה את כל המשחקים בישראל לשבועיים הקרובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי