שריקות בוז להנדרסון: "מכר את נשמתו וכעת משלם את המחיר"

אוהדי הנבחרת תקפו את הקשר לאור מעברו לליגה הסעודית: "ניסה לשכנע שזה לא בשביל הכסף, אנשים לא קונים את זה". סאותג'ייט: "לא מבין את זה, הוא מודל לחיקוי"

(גודל טקסט)

במקביל להעפלתן של שלוש נבחרות ראשונות ליורו 2024, נבחרת אנגליה ערכה אמש (שישי) משחק ידידות לקראת המפגש מול איטליה בשלישי – שבו תרצה בעצמה להתקרב לעבר ההעפלה. נבחרת שלושת האריות לא שכנעה אך ניצחה 0:1 את אוסטרליה משער של אולי ווטקינס, במשחק שייזכר בזכות הרבה דברים לפני הכדורגל.

במוקד היה הדיון כיצד להנציח את זכר הנרצחים בישראל, כאשר לבסוף הוחלט לא להאיר את הקשת מעל אצטדיון וומבלי בכחול – לבן. במקום זאת נערכה דקת דומיה שעברה בשלום נוכח החשש מקריאות אנטי-ישראליות במהלכה.

סוגיה נוספת שתפסה את הנבחרת לא מוכנה הייתה שריקות הבוז לג'ורדן הנדרסון, במשחק הבית הראשון שלו בנבחרת מאז המעבר לערב הסעודית. הקשר שעבר הקיץ מליברפול לאל אתיפאק של סטיבן ג'רארד ענד את סרט הקפטן, והשריקות כשהכרוז הקריא את שמו לפני המשחק רק התעצמו כאשר הנדרסון הוחלף במחצית השנייה.

ג'ורדן הנדרסון, שחקן נבחרת אנגליה
קבלת פנים צורמת. הנדרסון | רויטרס

"אני באמת לא מבין את זה", אמר המאמן גארת' סאותג'ייט כשניסה לגונן על הקשר, " זה שחקן עם 79 הופעות בנבחרת, המחויבות והתרומה שלו לנבחרת היא גדולה, התפקיד שלו בנבחרת על המגרש ומחוצה לו חשוב מאוד. הוא זה שלקח את ג'וד בלינגהאם תחת חסותו והוא מודל לחיקוי במקצוענות שלו. אנשים החליטו לשרוק בוז ואני לא מבין על מה".

באנגליה כמובן לא אהבו כיצד השחקן שהשמיע את קולו בסוגיות חברתיות במשך שנים, כולל זכויות לקהילת הלהט"ב, משליך לדבריהם את ערכיו לפח בשביל משכורת עתק. "אם הוא לא היה מודע לתחושות כלפי המעבר שלו לערב הסעודית עד עכשיו, כעת זה השתנה", נכתב ב"דיילי מייל", "הוא ניסה לשכנע שהמעבר לא היה בשביל הכסף, אבל אנשים לא קונים את זה. אנשים מאמינים שהוא מכר את נשמתו לשטן ועכשיו הוא משלם את המחיר על זה, הם הראו לו מה הם מרגישים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי