מנכ"ל ההתאחדות האנגלית: "יודע שההחלטה על וומבלי פגעה ביהודים"

play
אצטדיון וומבלי | GettyImages, Tom Shaw
שחקני נבחרת אנגליה עומדים דקת דומיה לזכר הקורבנות הישראלים במלחמה, אצטדיון וומבלי 03:50

מנכ"ל ההתאחדות האנגלית מארק בולינגהאם התייחס להחלטה שלא לצבוע את הקשת בוומבלי בכחול-לבן בתור הזדהות עם ישראל: "אחת ההחלטות הכי קשות שנאלצנו לקחת"

(גודל טקסט)

מארק בולינגהאם, מנכ"ל ההתאחדות האנגלית, מודה בכך שהפעולות שלו ושל אנשיו "פגעו" בקהילה היהודית ושהם מכירים בעובדה זו. כידוע, ההתאחדות האנגלית בחרה שלא להאיר את הקשת באצטדיון וומבלי בצבעי כחול-לבן וגם דקת הדומיה שערכה הוקדשה לזכר "הקורבנות בישראל ובפלסטין", בעקבות חששם שדקת דומיה לנרצחים בישראל תעורר מתיחות באצטדיונים.

הקשת בוומבלי כבר הוארה בעבר לאחר פיגועים ומעשי טרור במדינות כמו צרפת, בלגיה, טורקיה ואוקראינה, אולם סולידריות עם ישראל לא נרשמה כלל. היום, כחלק מכנס שאליו התייצב, בולינגהאם הסביר את החלטת ההתאחדות שלא להזדהות עם ישראל ואף הצהיר כי כחלק ממסקנות האירוע, הקשת בוומבלי כבר לא תואר בכזו קלות בעתיד – או לפחות בתדירות נמוכה הרבה יותר.

אצטדיון וומבלי
אצטדיון וומבלי | GettyImages

"אני יודע שההחלטה שלנו פגעה בקהילה היהודית, שהרגישה שעלינו להאיר את הקשת ולהראות תמיכה הרבה יותר חזקה בהם", הצהיר בולינגהאם, "זו הייתה אחת ההחלטות הכי קשות שנאלצנו לקבל והדבר האחרון שרצינו הוא ליצור פגיעה כזו. אנחנו לא מבקשים מאף אחד להסכים עם ההחלטות שלנו, אלא להבין מדוע פעלנו כך. ענף הכדורגל הוא היחיד שמפנים אליו שאלות בנושא, בזמן שענפי הקריקט והראגבי בעיצומו של מונדיאל. למה וומבלי צריך להיות הבניין היחיד במדינה שמואר בזמן שיש כל כך הרבה מקומות אחרים שאפשר להאיר במדינה. אנחנו כן מבינים את כוחו של ענף הכדורגל ויודעים שתמיד נהיה במוקד, אלו דברים שעלינו להבין ולקבל. בשבועות הקרובים נקבל החלטות הנוגעות להארת הקשת בעתיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי