הסכם השידור קובע: הפרמיירליג תמשיך לברוח לאירופה

play
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם מוחמד סלאח שחקן ליברפול | רויטרס
צפו בדרמה: טוטנהאם השוותה בדקה ה-90 ונפרדה ב-3:3 מול מנצ'סטר סיטי 05:00

הנהלת הליגה האנגלית הודיעה על חוזה חדש שנחתם על שידור המשחקים בבריטניה, שיכניס לפרמיירליג 6.7 מיליארד ליש"ט ויפתח פער מהיריבות. ההבדלים בהשוואה לספרד וצרפת, המרחק הגדול מהפוטבול והשליטה שתימשך

(גודל טקסט)

הפרמיירליג הודיעה אתמול (שני) רשמית על עסקה חדשה שחתמה עם גופי הטלוויזיה המקומיים על שידור משחקי הליגה האנגלית, בשווי 8.45 מיליון דולר (6.7 מיליארד ליש"ט) עד לעונת 2025/26. מדובר כמובן בעסקה הגדולה אי פעם שנעשתה בבריטניה בנוגע לשידורי ספורט.

"סקיי ספורטס" ו"TNT ספורטס" שמרו על הזכויות שבהן החזיקו, בעוד "אמזון", ששידרה 20 משחקים בעונה, כבר לא חלק מהסבב. BBC תמשיך לשדר את המשחק המרכזי ואת התוכנית " Match of the Day".

ההחשכה של משחקי 15:00 אחר הצהריים בשבת, שמטרתה למשוך קהל למגרשים בליגות נמוכות, תימשך, אבל לראשונה כל שאר המשחקים שלא בשעה הזאת יועברו בשידור חי.

עבור הפרמיירליג זו עלייה של 4 אחוזים מההסכם הקודם, אבל למעשה עבור גופי השידור זה יהיה זול יותר פר משחק, כי הן ישדרו יותר משחקים. "השורה התחתונה של התהליך ממחישה את העוצמה של הפרמיירליג", אמר מנכ"ל הליגה האנגלית ריצ'ארד מאסטרס, "זו הצהרה מבחינת השחקנים, הקבוצות והמאמנים שמעמידים את ליגת הכדורגל הטובה בעולם, עם האצטדיונים המלאים והאוהדים שמייצרים את האווירה הזאת מדי שבוע".

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם ריאן חראפנברך שחקן ליברפול
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם ריאן חראפנברך שחקן ליברפול | רויטרס

הפרמיירליג טוענת שהעסקה הזאת מבטיחה ודאות כלכלית לקבוצות לפחות עד 2029. זו העסקה הראשונה שנחתמת מאז 2018, שחודשה אוטומטית ב-2021 בגלל הקורונה.

"העסקה הזאת תשמר את היתרון העצום של הפרמיירליג בהשוואה לליגות האחרות באירופה, הודות להסכם הגדול של זכויות הטלוויזיה", טוענים באנגליה. בצרפת, למשל, הליגה המקומית מתקשה להשיג הסכם אטרקטיבי, ולאחרונה המכרז אפילו בוטל, והליגה נואשת להתפשר ולסגור עסקה עם אמזון ו-beIN. בספרד כידוע חלק משמעותי מהכסף הולך לגדולות והדבר יוצר ליגה לא מאוזנת.

איטליה הצליחה יותר טוב, כשהסרייה A הכריזה באוקטובר על עסקה בשווי 4.5 מיליארד יורו (4.9 מיליארד דולר) על פני חמש שנים (בסביבות 900 מיליון יורו לשנה), וזה עדיין פחות משמעותית מהכסף שקיבלה הפרמיירליג.

ג'ורדן הנדרסון, שחקן ליברפול באצטדיון אנפילד
ג'ורדן הנדרסון, שחקן ליברפול באצטדיון אנפילד | רויטרס

כמו כן, חשוב לזכור: מדובר רק בהסכם לשידור מקומי, בבריטניה. הפרמיירליג מכניסה את אותו סכום על שידורי הליגה הבינלאומיים, בזכות הפופולריות העצומה שלה ברחבי העולם. כבר עתה, על פי חישובי Deloitte (דלויט), 11 מתוך 20 קבוצות הכדורגל העשירות בעולם מגיעות מאנגליה.

עם זאת, לפרמיירליג יש עוד דרך להתחרות בסכומים ששולמו עבור זכויות ה-NFL בארה"ב. עסקה שהחלה מוקדם יותר השנה מכניסה את הליגה ליותר מ-100 מיליארד דולר על פני תקופה של 11 שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי