קפטן מוסלמי סירב לענוד סרט עם צבעי גאווה, וקטע מסורת אנגלית

play
| רויטרס
חזק בצמרת: ואן דייק וסובוסלאי סידרו לליברפול 0:2 קל בשפילד 01:57

בלם שפילד יונייטד אנל אחמדחודזיץ' הפך לראשון בפרמיירליג אחרי שבע שנים שמסרב לענוד את הסרט לכבוד הקהילה הלהט"בית. כשנשאל מדוע, ענה במילה אחת שהציתה סערה

(גודל טקסט)

בלם שפילד יונייטד אנל אחמדחודזיץ' עורר סערה באנגליה בימים האחרונים, אחרי שסירב לענוד על ידו את סרט הקפטן על צבעי הגאווה. אחמדחודזיץ' היה הקפטן של קבוצתו בשני משחקים השבוע, מול ליברפול ומול ברנטפורד. ההפסד 2:0 לליברפול היה המשחק הראשון שלו כקפטן, אותו כינה הכדורגלן הבוסני כ"כבוד גדול". אבל בעוד כל הקפטנים האחרים בליגה ענדו על זרועם את הסרט עם צבעי הגאווה לאות הזדהות עם הקהילה הלהט"בית, הבוסני הפך לשחקן הראשון זה שבע שנים שלא עושה זאת.

כל 20 הקפטנים נדרשים לענוד סרט קפטן צבעוני, כחלק מקמפיין מסודר וקבוע של הליגה – אך כאמור, הקפטן של שפילד יונייטד (שמילא את מקומם של ג'ון איגן וכריס בשם) בחר לשים על עצמו את הסרט הסטנדרטי.

אנל אחמדחודזיץ', שפילד יונייטד
קפטנים מוסלמים קודמים לא סירבו. אחמדחודזיץ' | רויטרס

מאמן שפילד יונייטד אמר אחרי המשחק ש"לא ידעתי שזה קרה, זו לא החלטה של המועדון אלא החלטה פרטית, לא ידעתי שהוא עשה את זה".

מאז אותו יום עמוד האינסטגרם של אחמדהודז'יץ', ממוצא מוסלמי, מפוצץ במגיבים ששמים את דגל הגאווה וטוענים שהוא "בייש את הפרמיירליג". הדבר עורר סקרנות, וגוף תקשורת שבדי פנה אל השחקן על מנת לברר עמו מדוע לא ענד את הסרט. על פי הדיווח, אחמדחודזיץ' הגיב להם במילה אחת: "נחשו".

אנל אחמדחודזיץ', שפילד יונייטד, מול וירג'יל ואן דייק, ליברפול
| רויטרס

חלק מהמגיבים המוסלמים החמיאו לשחקן ש"שם את הדת שלו לפני הכל, שלא כמו ג'אקה וגונדואן". גרניט ג'אקה ואילקאי גונדואן במדי ארסנל ומנצ'סטר סיטי ענדו את הסרט הצבעוני, במסורת שהחלה ב-2016 על ידי ארגון הצדקה Stonewall, שהוא ארגון הלהט"ב הוותיק והגדול מסוגו באירופה. גם הארגון וגם הפרמיירליג הבהירו ש"ההשתתפות אינה חובה", אבל גם יודעים ש"תמיכה של ספורטאים מובילים היא דבר חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי