לצאת מהמינוס: הדהירה של אברטון אחרי הפחתת הנקודות

play
שחקני אברטון חוגגים | רויטרס
רישרליסון הלוהט שוב כבש וגם סון הבקיע, 1:2 לטוטנהאם על אברטון 07:00

דווקא אחרי העונש החמור ששלח אותם לתחתית, הטופיז יצאו לרצף ניצחונות מרשים, וכעת הם מצפים להמשיך אותו מול מנצ'סטר סיטי הדועכת

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

עשר הנקודות שהופחתו ממאזנה של אברטון באמצע חודש נובמבר היו מהלומה מקצועית ומנטלית שספק גדול כיצד מרבית מועדוני כדורגל ברחבי הגלובוס היו מגיבים אליו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במועדון שבשנים האחרונות מוצא עצמו נלחם על מקומו בליגה העליונה ומבטיח הישרדות דרמטית רק בסמוך לרגעי הפוטו פיניש. זאת לא הייתה רק סנקציית הפחתת הנקודות הגדולה ביותר בתולדות הפרמייר ליג, אלא הגיעה בעיצומה של תקופה חיובית עבור המועדון מהצד הכחול של העיר ליברפול, שקיווה דווקא השנה- לאחר שנים של כשלונות מקצועיים מתמשכים- לגלות עקביות ויציבות.

ששת הניצחונות מתשעת המשחקים במסגרות השונות עד לרגע המשמעותי בה נקודותיה הופחתו, העניקו לטופיז מומנטום חיובי והעונש שהוטל עליה העמיד סימן שאלה גדול לעד כמה הקבוצה מסוגלת להתאושש מהנוק-אאוט העצום שהונחת עליה, כרעם ביום בהיר. אבל אברטון הוא לא עוד קבוצה ותיקה במולדת הכדורגל, הוא מייצג משפחתיות, קשיחות ואמונה שדווקא ברגעי השפל המורכבים קיימת הזדמנות ממשית להתאושש ולהגיב בעוצמתיות, וכך בדיוק חניכיו של מנג'ר הקבוצה, שון דייץ', פעלו.

לעתים קרובות בשנים האחרונות, אברטון הצטיירה כשק חבטות ודוגמא להתנהלות ניהולית שגויה בכל הרבדים השונים. תקציב ענק ורכישת שחקנים שהתגלו במהרה כפספוס גדול, שרשרת מינויי מנג'רים שונים- בדמותם של מהמעוטרים שברחבי היבשת כגון קרלו אנצ'לוטי ורפא בניטז, ועד רונאלד קומאן, רוברטו מרטינז ופרנק למפארד. בזמן שמועדונים אחרים- בדמותם של ברייטון או ברנטפורד לדוגמא- בעלי גב פיננסי הרבה פחות עוצמתי, הצליחו לייצר מומנטום והישגיות, אברטון נתפסה כמודל לניהול שגוי וקבלת החלטות נטולת קשר למציאות.

שון דייץ' מאמן אברטון
ניסיון נואש נוסף? דייץ' | רויטרס

המינוי של שון דייץ' לתפקיד המנג'ר על חשבונו של למפארד בינואר האחרון נתפס כניסיון נואש נוסף למצוא פתרון שגוי והיווה בפועל המינוי השביעי של מנג'ר קבוע בשבע השנים האחרונות. דייץ' אמנם עמד במשימה שלשמה גויס והשאיר את הקבוצה בליגה בעונה שעברה, אבל פתיחת עונת 24/23 נפתחה באופן הססני ועד שאברטון הצליחה לייצר עקביות מרשימה כלשהי, המועדון נאלץ להתמודד עם הידיעה על קיזוז הנקודות באופן מיידי. 'היו אנשים שלקחו מאיתנו את הנקודות שצברנו ובפועל אמרו לנו- הנה, עכשיו אתם תצטרכו להתחיל מחדש. וזה בדיוק מה שעשינו. למרות הקשיים, למרות תחושת התסכול וחוסר הודאות, עשינו זאת, ואנחנו לא מתכוונים להפסיק', שיתף לאחר הודעת הקיזוז בחודש שעבר.

'לא תצליחו להזיז אותנו', שאגו עשרות אלפי אברטון כשצעדו לאצטדיון הקבוצה במשחק הראשון מאז ההודעה על הפחתת הנקודות, עמוסים באמוציות ונחושים להעביר את תמיכתם האבסולוטית מיציעי גודיסון פארק לעבר כר הדשא. התחושה בקרב אוהדי הטופיז היא שלא רק שהקיזוז אינו הוגן, אלא שתזמון ההודעה אינו מקרי, אבל לצד הכעס הגדול היה גם רצון ממשי לתעל את העלבון העצום שחשו לתמיכה כנה ואמיתית בשחקנים שזקוקים לה כעת יותר מכל. זה לא היה אקט פשוט מצדם של אוהדי אברטון, שבמשך שנים רבות נאבקים בבעלי המועדון, מפגינים נגדו בפומביות ודורשים ששינוי במבנה הבעלות הצפוי יקרה בהקדם האפשרי.

אך העימותים המתקושרים עם הנהלת המועדון והזעם כלפיהם הוסט והאנרגיות הרבות תועלו באופן מקסימלי לרצון לראות את הצלחת הקבוצה על כר הדשא בגודיסון פארק. מנג'ר הקבוצה לשעבר, מרקו סילבה הפורטוגלי, שב לאחרונה לאצטדיון במסגרת גביע הליגה עם קבוצתו הנוכחית, פולהאם, והתייחס בכנות לשוני באווירה ולקושי להתמודד עמה, "אפשר בבירור לראות את תחושת היחד במועדון- האוהדים, הקבוצה, כל העובדים השונים. וכשזה יוצא לפועל במועדון כמו אברטון, הם יריבה חזקה שאתה בהחלט לא מעוניין לפגוש", הצהיר.

מחאת אוהדי אברטון נגד הפרמיירליג
אוהדי אברטון במחאה נגד הפרמיירליג על הפחתת הנקודות | אימג'בנק GettyImages

אברטון אמנם הובסה על ידי מנצ'סטר יונייטד במשחקה הראשון מאז ההצהרה על הפחתת הנקודות, אך לאחר ההלם הראשוני, הגיעה התגובה העוצמתית בדמותם של ארבעה ניצחונות ליגה ברצף ושמירה על שער נקי בכל אחת מן ההתמודדויות. לצד ניצחונות ביתיים מרשימים נגד ניוקאסל וצ'לסי, אברטון ידעה לגלות חוסן נדרש וניצחה יריבות ישירות לתחתית בחוץ בדמותן של ברנלי ונוטינגהאם פורסט, ויצרה מומנטום חיובי אדיר ומפתיע. שמות כמו ג'יימס טארקובסקי, שמשמש בפועל כקפטן הקבוצה העונה, וג'ארד בראנטווייט, הצליחו לייצב את החוליה ההגנתית של הקבוצה שנתפסה במשך שנים כחוליה חסר יציבות משוועת ו-ויטלי מיקולנקו המגן האוקראיני הפך לאחד השחקנים היציבים בליגה.

והיה גם מאזן החוץ שהלך והשתבח תוך כדי תנועה ובניגוד מוחלט למוניטין שהטופיז יצרו לעצמם לאורך השנים- קבוצה שביתה הוא מבצרה אך מתקשה מאוד ללקט נקודות מחוץ לגזרת גודיסון פארק. עד להפסדה נגד טוטנהאם במחזור האחרון, הטופיז היו במקום השני בליגה בקצב צבירת נקודות במשחקי חוץ ומעניקים תחושת אמונה אמיתית שממשבר הפחתת הנקודות הקבוצה והמועדון כולו חזרו טובים, חזקים ונחושים מתמיד.

הערב (22:15, ספורט2) אברטון תקיים את משחק חג המולד שלה כשתארח את אלופת העולם הטריה, מנצ'סטר סיטי, ששריינה זכיה בתואר נוסף לאחרונה ושבה מסעודיה. בפועל, הסיטיזנס מוצאים עצמם כעת מחוץ לטופ4 ובפער של שש נקודות (ומשחק חסר) מתחת למוליכת הטבלה, ארסנל, שתארח מחר את ווסטהאם יונייטד לדרבי לונדוני. סיטי היא אמנם אלופת הפרמייר ליג המכהנת אולם בגרסתה הנוכחית נראית פגיעה ואנושית הרבה יותר בהשוואה לשנים עברו.

עם גודיסון פארק מלא עד אפס מקום, טעון ברגשות סיפוק מההופעות המרשימות לאחרונה ואווירת כריסטמס חגיגית, הטופיז ירצו לשוב למומנטום חיובי לאחר ההפסד בצפון לונדון ביום ראשון האחרון, ולחגוג חג מולד שמח עם מלוא הנקודות בבית על חשבונם של פפ גווארדיולה ואלופת אנגליה הנוכחית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי