מקום רביעי? גווארדיולה: "אנחנו לא רחוקים ממאבק האליפות, אנחנו שם"

play
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי | GettyImages
צפו: מנצ'סטר סיטי חזרה מפיגור לניצחון 1:3 על אברטון 02:26

מאמן מנצ'סטר סיטי התמוגג מפודן ("שלט במשחק, טוב בכל עמדה") ועדכן לגבי דה בראונה והולאנד: "ישובו בחודש ינואר". האנגלי שהצטיין: "לא סתם קיבלנו את התואר 'אלופי העולם'". וגם, הרגע שגרם לאוהדי הקבוצה להלל את המאמן הספרדי

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

הזכייה באליפות העולם לקבוצות רק פתח את התיאבון עבור מנצ'סטר סיטי. הטרבליסטית רוצה להגשים העונה משהו שאף קבוצת פרמיירליג לא עשתה, וזה לזכות באליפות רביעית ברציפות. אתמול (רביעי) היא כבר ראתה כיצד ג'ק הריסון, אקס הקבוצה, ואברטון בדרך לגנוב לה נקודות חשובות, אבל שערים של פיל פודן, חוליאן אלברס וברנרדו סילבה העניקו לקבוצה של פפ גווארדיולה ניצחון 1:3 חשוב שהחזיר אותה למקום הרביעי בטבלה. הסיטיזנס אמנם עדיין רחוקים מהפסגה, שם נמצאת ליברפול, לפחות עד המשחק הערב של ארסנל נגד ווסטהאם, אך עם משחק חסר בעקבות המשחקים בערב הסעודית, היא מרחק 2 נקודות מאסטון וילה השלישית שיש לה משחק עודף.

לאברטון, שנמצאת רק במקום ה-17 בעקבות עונש הפחתת הנקודות, ההפסד עצר רצף של 17 משחקים ללא הפסד מאז חודש ינואר הקודם בו היא לא הפסידה במשחק בול היא הובילה 0:1. ההפסד האחרון שלה היה לסאות'המפטון. בנוסף לכך, שון דייץ' רשם משחק פרמיירליג 14 ברציפות ללא ניצחון מול פפ גווארדיולה, כשרק סטיב ברוס עומד על מאזן גרוע יותר ללא ניצחון מול מאמן מסוים בפרמיירליג – 17 משחקים ללא ניצחון נגד אלכס פרגוסון.

כובש שער השוויון הנהדר והשחקן המצטיין של המשחק, פיל פודן, סיפר אחרי המשחק על השיחה של המאמן שהובילה למהפך: "הוא דיבר איתו במחצית שאנחנו חייבים להמשיך להאמין. לא סתם קיבלנו את התואר 'אלופי העולם', יש לכך סיבה. המחצית השנייה? וואו, זה היה משהו לא רגיל. שיחקנו בצורה שהדהימה אפילו אותי. אני מאוד מקווה שנמשיך להראות ככה".

המאמן הספרדי החמיא לקשר האנגלי שסייע להביא את הניצחון והוסיף: "זאת הופעה נהדרת של השחקנים, במיוחד אחרי החזרה מאליפות העולם. זאת קבוצה של אלופי העולם והיא צריכה להראות ככה. יש לשחקנים לאן לשאוף ואחריות לשמור על התארים שזכינו בהם במהלך השנה האחרונה. העובדה שאנחנו הראשונים לחזור מפיגור מול אברטון מאז שדייץ' הגיע מראה כמה זה קשה וכמה אופי יש לנו. פודן היה נהדר, הוא שלט במשחק. גם נגד קריסטל פאלאס הוא היה מעולה. הוא ממשיך לעשות צעדים קדימה, הוא טוב בכל עמדה על המגרש. אנחנו לא רחוקים ממאבק האליפות, אנחנו ממש שם, אבל יש לנו עוד משחק להשלים מול ברנטפורד שכבר ניצחו אותנו בעונה שעברה".

לא הכל היה ורוד עבור הצד המנצח, כשג'ון סטונס נפצע וירד בשלב מוקדם לחדר ההלבשה, כשלפי הדיווחים באנגליה נצפה ביציאה מהגודיסון פארק עם קיבוע לקרסול. עוד לפני המשחק, סיפר גווארדיולה על מצב הכשירות של שני פצועים אחרים, משמעותיים לא פחות בדמותם של ארלינג הולאנד וקווין דה בראונה: "הולאנד מרגיש טוב יותר, אבל עדיין לא ערך אימון אחד איתנו. אני מקווה שהוא ישוב אלינו במהלך חודש ינואר. דה בראונה התאמן איתנו כבר בשבוע שעבר, היום היו לו קצת כאבים, כי הוא מתאמן קשה מאוד לשוב למגרשים".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי לצד יושקו גברדיול
הרגע שהמיס את אוהדי סיטי. גווארדיולה וגברדיול | אימג'בנק GettyImages

מיד אחרי שריקת הסיום, שחקני האלופה הלכו להודות לקהל החוץ שליווה אותם לליברפול, כשניתן היה לראות את המאמן הספרדי עוצר את יושקו גברדיול מלהצטרף אליהם ומעביר לו הוראות טקטיות במשך כדקה, גם לאחר שהמשחק הסתיים.

אוהדי הקבוצה התמוגגו מהרצינות של פפ ורשמו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) בעמודי האוהדים: "הכיף אצלו מעולם לא מפסיק. זה מוח הכדורגל הגדול בהיסטוריה, צריכים להודות על כל רגע שהוא על הקווים אצלנו ומלמד את התורה שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי