פפ על המלחמה: הכדורגלנים לא יכולים להיות עצמם ברשתות

play
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה | GettyImages, Michael Regan
צפו: מנצ'סטר סיטי חזרה מפיגור לניצחון 1:3 על אברטון 02:26

תרבות השתקה? גווארדיולה נשאל על הפריצה לביתו של ג'ק גריליש, ועשה קישור תמוה למלחמה בעזה: "ככל ששחקנים חושפים פחות את מיקומם או דעותיהם, הם יותר בטוחים"

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה רומז: יש תרבות של השתקה בעולם הכדורגל בכל הנוגע למצב הפוליטי ולמלחמה בעזה.

מאמן מנצ'סטר סיטי נשאל אתמול (שישי) על הפריצה שבוצעה לביתו של שחקן הקבוצה ג'ק גריליש, והסביר שלדבריו, כדורגלנים "לא יכולים להיות עצמם ברשתות החברתיות", משום שהם צריכים להסתיר את ממונם או את דעותיהם הפוליטיות.

"ככל שיודעים פחות מה אתה עושה, היכן אתה נמצא או מה אתה חושב, זה טוב יותר", אמר המאמן המוערך, שנחשב על ידי רבים לטוב בעולם, כשהוא מקשר באופן מעט תמוה בין המקרה של גריליש למלחמות שניטשות באירופה ובמזרח התיכון. "לצערי זה מה שזה, זה קורה הרבה בעולם הכדורגל. העולם הזה…פורצים לשחקנים הביתה, לוקחים כסף ותכשיטים, וזה מפחיד עבור שאר בני המשפחה. יש גם גם את המלחמה בין ישראל לעזה שעדיין מתנהלת, וגם מלחמת אוקראינה ורוסיה בעיצומה. אנשים נאבקים. לרוע מזלנו, הרבה אנשים בעולם מתנהגים בצורה לא טובה".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי | GettyImages
מריה גווארדיולה
הבת הפכה לתומכת נלהבת בפלסטינים. מריה גווארדיולה | אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

הדברים של גווארדיולה מגיעים על רקע תמיכתה הבלתי מסויגת של בתו, מריה גווארדיולה, בצד הפלסטיני. גווארדיולה הצעירה מרבה לשתף ולהעלות פוסטים בגנות ישראל שתומכים בעזתים ובפלסטינים, והפכה בזכות פעילותה ברשתות החברתיות לדמות נערצת בעולם הערבי.

גווארדיולה זכור גם כמי שהתבטא נגד המלחמה בשנת 2009, בזמן מבצע "עופרת יצוקה". בזמנו, גווארדיולה התייחס לקנס שספג חלוץ סביליה פרדי קאנוטה שחגג שער על ידי חשיפת חולצה המביעה תמיכה בעם הפלסטיני.

"הקנס הזה מוגזם לגמרי. אם נטיל קנס על כל מי שמביע דעה, לא נוכל לכתוב את דעתנו לעולם", אמר גווארדיולה בזמנו, והוסיף ש"המלחמה בעזה רעה ומגוחכת, כמו כל מלחמה אחרת. יותר מדי חפים מפשע נהרגו, ואי אפשר להצדיק את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי