מלך הבישולים של 5 הליגות הגדולות שב: "דה בראונה מנצח משחקים"

play
קווין דה בראונה, מנצ'סטר סיטי | GettyImages, Joe Prior/Visionhaus
תקציר גביע אנגלי: ווסטהאם – בריסטול סיטי 1:1 01:47

כוכב מנצ'סטר סיטי בישל בקאמבק ועדיין מוביל בקטגוריה על אף ההיעדרות הארוכה: "הוא ייחודי, יש מעטים כאלה בעולם", התמוגג גווארדיולה שניצח ב-5 שערים ומעלה בפעם ה-42 במועדון

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

זה היה יופי של אחר הצהריים למנצ'סטר סיטי ואוהדיה. אלופת העולם למועדונים רמסה 0:5 את האדרספילד היום (ראשון) בדרך לסיבוב הרביעי בגביע האנגלי, ומעבר לכל השערים והיכולת הגבוהה שהתרגלנו לראות מהכוכבים של פפ גווארדיולה כמעט בכל משחק, החלק המרגש ביותר במשחק היה הקאמבק של קווין דה בראונה. הקשר הבלגי שהתאושש מפציעה עלה מהספסל בדקה ה-57 להופעתו השלישית בסך הכל העונה, הראשונה מאז ה-11 באוגוסט, ותוך 17 דקות בישל לז'רמי דוקו את השער החמישי של התכולים.

זה כמעט בלתי נתפס, אבל למרות שהוא נעדר כמעט חמישה חודשים שלמים, לדה בראונה עדיין יש יותר בישולים מכל שחקני חמש הליגות הגדולות באירופה בכל המסגרות מאז תחילת העונה שעברה, עם 30 בסך הכל, שישה יותר ממוחמד סלאח שממוקם שני ברשימה.

גווארדיולה הבהיר לאחר המשחק כי דה בראונה עדיין לא כשיר לשחק 90 דקות והתכנית היא להחזיר אותו לשיא הכושר באופן הדרגתי. "אנחנו נרגשים ביותר לקבל אותו בחזרה, כי קווין דה בראונה עוזר לנצח משחקים", פרגן מאמן מנצ'סטר סיטי בסיום. "יש מעט כאלה בעולם – קווין, ארלינג הולאנד, פיל פודן, חוליאן אלברס – הם מנצחים משחקים. זה כל כך חשוב שהוא חזר מפציעה ארוכה. הכישרון שלו יעזור לנו, אבל אני לא רוצה לשים את כל הלחץ על הכתפיים שלו, כי זה לא יהיה פייר כלפיו".

לגבי ההתרגשות הגדולה ביציעים מחזרתו של דה בראונה, פפ אמר: "אני בטוח שקווין הרגיש כמה אנשים מאוהבים בו. הכבוד ההדדי (בינו לקהל) יישאר לנצח. ברור שיש לו יכולת ואיכות מיוחדות שקשה למצוא. הוא ייחודי, הבישול שלו היה ממש טוב".

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם קווין דה בראונה
נרגש מהקאמבק. גווארדיולה עם דה בראונה לפני הכניסה | אימג'בנק GettyImages, Gareth Copley
מתאוס נונס (מימין), פיל פודן, קווין דה בראונה שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
מתאוס נונס (מימין), פיל פודן, קווין דה בראונה שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | רויטרס

זה היה הניצחון ה-42 של מנצ'סטר סיטי בהפרש של חמישה שערים ומעלה מאז שגווארדיולה מונה למאמנה. לשם השוואה, הקבוצה השנייה שרשמה הכי הרבה ניצחונות כאלו היא ליברפול, שהשיגה 19.

הסיטיזנס יכולים להיות מרוצים גם מהצמד שכבש פודן ומשער ובישול שסיפק אלברס. האנגלי מעורב בשער בכל אחד מששת משחקי הבית האחרונים של מנצ'סטר סיטי, ואילו הארגנטינאי כבש או בישל בארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי