שתיהן פספסו: מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם נפרדו ב-2:2

play
שחקן טוטנהאם רודריגו בנטנקור כובש מול שחקן מנצ'סטר יונייטד ג'וני אוואנס | GettyImages, DARREN STAPLES/AFP
הוילונד כבש ובישל, טוטנהאם חזרה פעמיים ל-2:2 אצל מנצ'סטר יונייטד 03:40

הוילונד (3) ורשפורד (40, לראשונה בבית העונה) כבשו לשדים האדומים, ששמטו פעמיים יתרון. רישרליסון (19) ובנטנקור (46) חילצו נקודה, אך הספרס היו שווים יותר ולא הצליחו לעקוף את ארסנל. אסטון וילה מעדה אצל אברטון

(גודל טקסט)

שני משחקים נוספים במסגרת המחזור ה-21 נערכו היום (ראשון) בפרמיירליג. טוטנהאם יצאה מאולד טראפורד עם 2:2 נגד מנצ'סטר יונייטד, אחרי שמוקדם יותר אברטון ואסטון וילה נפרדו ב-0:0.

מנצ'סטר יונייטד – טוטנהאם 2:2

כמיטב המסורת, גם המפגש הזה בין השדים האדומים לתרנגולים סיפק הרבה שערים וקצב מסחרר. טוטנהאם אמנם יכולה להתעודד מכך שמחקה פיגור פעמיים והסתדרה ללא רשימה ארוכה של פצועים ושחקנים שנמצאים באליפויות אפריקה ואסיה, בראשם הקפטן יונג מין סון, אולם מצד שני יש לה גם מקום לתחושת פספוס כי היא הייתה עדיפה על המארחת ולא השכילה להשיג ניצחון שישי בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. גם מנצ'סטר יונייטד תצטער על אובדן של שני יתרונות שהשאיר אותה עם ניצחון בודד בששת המחזורים האחרונים.

ג'ים רטקליף בעלים שותף מנצ'סטר יונייטד ביציע עם מאמן העבר אלכס פרגוסון
הבעלים החדש של מנצ'סטר יונייטד, סר ג'ים רטקליף, מחייך ביציע | רויטרס

רסמוס הוילונד עלה לראש טבלת הכובשים של השדים האדומים בכל המסגרות העונה, עם שערו השביעי שהגיע כבר אחרי כשתי דקות וחצי, ובהמשך הדני בישל למרכוס רשפורד שכבש באולד טראפורד לראשונה העונה בהופעתו ה-14, אחרי שלא מצא את הרשת במשחק ביתי מאז מאי אשתקד. קבוצתו של אריק טן האח תזכה למנוחה עד הביקור אצל וולבס ב-1 בפברואר.

זה היה המשחק ה-25 מ-32 שטוטנהאם נקלעה לפיגור אצל מנצ'סטר יונייטד בעידן הפרמיירליג – אף קבוצה אנגלית לא ירדה לפיגור יותר פעמים מול יריבה ספציפית. עם זאת, רישרליסון דאג שהספרס יסיימו מחזור 33 ברציפות עם שער אחד לפחות – הרצף הארוך בתולדות המועדון. הברזילאי כבש את שערו השישי בששת המשחקים האחרונים, אחרי שב-39 הופעותיו הראשונות בטוטנהאם היו לו רק שניים. טימו ורנר שערך הופעת בכורה בישל לרודריגו בנטנקור, גם ראדו דראגושין שיחק לראשונה אצל אנג' פוסטקוגלו שהיה יכול לעקוף את ארסנל בטבלה, אבל ייאלץ לחכות לפחות עד ה-31 בחודש, אז קבוצתו תארח את ברנטפורד במסגרת המחזור הבא.

שחקן טוטנהאם טימו ורנר לפני שחקן מנצ'סטר יונייטד דיוגו דאלוט
הופעת בכורה מוצלחת. טימו ורנר | אימג'בנק GettyImages, Catherine Ivill

דקה 3: 0:1 למנצ'סטר יונייטד! מתפרצת שהתחילה אצל אונאנה נעצרה על ידי אודוג'י כשרשפורד נכנס לרחבה, אבל הוילונד השתלט והפציץ ברגל שמאל לרשת העליונה.

דקה 8: קרן של אריקסן מימין מצאה את רשפורד שבעט מהאוויר, אבל מחוץ למסגרת.

דקה 11: ג'ונסון הגביה מצד ימין של הרחבה אל ורנר שנגח חלש, אוואנס המשיך בנגיחה לאחור וזה לא היה רחוק משער עצמי, אבל טוטנהאם יצאה עם קרן בלבד. במצב הנייח בנטנקור נגח טוב, דאלוט הרחיק מקו השער.

שחקן מנצ'סטר יונייטד רסמוס הוילונד חוגג עם אלחנדרו גרנאצ'ו, כריסטיאן אריקסן
| רויטרס

דקה 19: טוטנהאם חזרה ל-1:1! הלחץ עשה את שלו בקרן שהרים פדרו פורו, רישרליסון הקדים את הוילונד וליטף את זה עם הראש לפינה השמאלית של אונאנה.

דקה 32: אודוג'י אחז בגרנאצ'ו בתוך הרחבה של טוטנהאם ומנע ממנו להגיע לכדור. באופן תמוה, השופט לא חשב שזה פנדל.

דקה 40: 1:2 למנצ'סטר יונייטד! התקפה קבוצתית יפה הסתיימה בדאבל-פס בין רשפורד להוילונד, שאחריו האנגלי שלח כדור אלכסוני שטוח ומדויק לפינה השמאלית של ויקאריו.

שחקן טוטנהאם רישרליסון כובש נגד מנצ'סטר יונייטד
שחקן טוטנהאם רישרליסון כובש נגד מנצ'סטר יונייטד | אימג'בנק GettyImages, Naomi Baker

דקה 45+2: טוטנהאם כמעט השוותה שוב בקרן. גם הפעם זו הייתה הגבהה של פורו, רומרו קפץ גבוה ונגח מקרוב אל המשקוף. אנחת רווחה אצל האדומים.

דקה 46: טוטנהאם השוותה ל-2:2! פחות מדקה בתוך המחצית השנייה, ורנר הכניס כדור עומק לבנטנקור, אוואנס קפא מול האורוגוואי שירה פנימה ברגל שמאל.

דקה 62: וואן ביסאקה החליף מסירות עם פרננדש, ואן דה ון גלש והרחיק רק עד מקטומיניי שבעט מאזור קצה הרחבה – קרוב, אבל החוצה.

דקה 95: החמצת ענק של מקטומיניי, רגע לפני הסיום. גרנאצ'ו הגביה משמאל אל ראשו של הסקוטי שהיה חופשי לחלוטין, אבל נגח סנטימטרים מעל המשקוף.

שחקן טוטנהאם רישרליסון חוגג עם רודריגו בנטנקור, כריסטיאן רומרו
חילצו נקודה, היו שווים יותר. שחקני טוטנהאם | אימג'בנק GettyImages, Alex Livesey – Danehouse

אברטון – אסטון וילה 0:0

האורחת סיימה אמנם משחק ליגה 10 רצוף נגד אברטון ללא הפסד, אך מנגד שמטה רצף של חמישה ניצחונות מול הטופיז ובעיקר פספסה הזדמנות להיצמד בפסגה לליברפול, לה משחק חסר. אסטון וילה עם משחק שלישי מתוך ארבעת האחרונים בלי ניצחון. מבחינת אברטון נעצר רצף של שלושה הפסדים, אבל המרחק מהקו האדום עומד על נקודה בלבד כשמעל הקבוצה מרחפת סכנת ההפחתה של עוד 9 נקודות, אחרי 10 שהורדו לה מוקדם יותר העונה בשל עבירות על הפייר פליי הפיננסי. שער של אלכס מורנו לזכות וילה נפסל עקב נבדל (18), ודומיניק קלברט-לואין רשם את החמצת המשחק בשלהי המחצית הראשונה, באחד על אחד מול אמיליאנו מרטינס.

שחקן אברטון דומיניק קלברט-לואין מחמיץ מול שוער אסטון וילה אמיליאנו מרטינס
החמצת ענק. קלברט-לואין מול מרטינס | רויטרס

שאר משחקי המחזור ה-21 בפרמיירליג שימשיך גם לסוף השבוע הבא:

ארסנל – קריסטל פאלאס ברנטפורד – נוטינגהאם פורסט שפילד יונייטד – ווסטהאם בורנמות' – ליברפול ברייטון – וולבס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי