ליברפול הביסה 0:4 את בורנמות', הפער בפסגה צמח ל-5 נקודות

play
שחקני ליברפול חוגגים | רויטרס
צפו: צמדים לנונייס וז'וטה ב-0:4 הענק של ליברפול בבורנמות' 02:23

צמדים של נונייס (49 ו-90+3) וז'וטה (70 ו-79) העניקו שלוש נקודות למוליכת הטבלה בניצחון שלישי ברציפות. ג'ונס נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בפרמיירליג המשיך הערב (ראשון), כאשר במוקד ליברפול לא התקשתה והגדילה את הפער בפסגת הטבלה ל-5 נקודות אחרי 0:4 על בורנמות'. עוד קודם לכן, פנדל מאוחר של אוליבר מקברני קבע 2:2 דרמטי בין שפילד יונייטד לווסטהאם.

בורנמות' – ליברפול 4:0

בתחילת העונה לא הרבה ספרו את ליברפול כמועמדת לאליפות, בוודאי אחרי העונה שעברה ולאור הטרבל ההיסטורי והיכולת הטובה של ארסנל. אחרי 21 מחזורים אפשר לומר בבירור שהשחקנים של יורגן קלופ הולכים על כל הקופה העונה עם ניצחון שלישי ברציפות, פתיחת פער על פני מנצ'סטר סיטי, ארסנל ואסטון וילה של 5 נקודות, וכל זה בלי רשימת פצועים ונעדרים ארוכה הכוללת בין היתר את מוחמד סלאח, טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדי רוברטסון. המאמן הגרמני העניק לקונור בראדלי את הופעת הבכורה שלו בהרכב בפרמיירליג, כשדרווין נונייס פתח בחלק הקדמי לצד דיוגו ז'וטה ולואיס דיאס. אחרי מחצית ראשונה מאופסת וחלשה משני הצדדים, שעמדה בעיקר על אי-הרחקתו של ג'סטין קלייברט בעבירה שהייתה שווה כרטיס אדום ישיר, החלוץ האורוגוואי של קלופ כבש את הראשון בדקה ה-49 בתום פעולה קבוצתית נהדרת. ז'וטה הכפיל בדקה ה-70 מתוך הרחבה והוסיף את השני שלו בדקה ה-79 עם בעיטה חזקה לפינה הרחוקה. נונייס השלים צמד בעצמו עם סיומת נהדרת בתוספת הזמן (90+3) ומוליכת הטבלה המשיכה בכושר המצוין שלה לקראת גומלין חצי גמר גביע הליגה נגד פולהאם ברביעי עם עוד 3 נקודות, הפעם על חשבון בורנמות' שרשמה הפסד שני ברצף. המכה היחידה של ליברפול הייתה פציעתו של קרטיס ג'ונס שהוחלף בעקבות כך.

דיוגו ז'וטה ליברפול
חגיגה של מוליכת הטבלה. ז'וטה | אימג'בנק GettyImages
לואיס סיניסטרה בורנמות' לצד קונור בראדלי ליברפול
ימלא את החלל העצום שהשאיר אלכסנדר ארנולד? בראדלי מול סיניסטרה | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

דקה 19: אחרי פתיחה מבולגנת וחלשה משני הצדדים, אלכסיס מקאליסטר בחן את נטו עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שחלפה ליד הקורה של הדובדבנים.

דקה 25: גם דרווין נונייס ניסה להפתיע מרחוק, הכדור שלו נעצר בידיים של נטו.

דקה 34: הלחץ הגבוה של בורנמות' עשה את שלו עד כה עם עוד ניסיון של ליברפול מחוץ לרחבה, הפעם זה לואיס דיאס שבעט ונעצר אצל השוער הברזילאי של המארחת.

דקה 36: דריכה גסה מעל הקרסול של ג'סטין קלייברט על דיאס נעלמה מעיניי שופט המשחק והיושבים במערכת ה-VAR שהחליטו לא להעניק לו כרטיס אדום ברור.

ג'סטין קלייברט בורנמות'
חמק מכרטיס אדום. קלייברט | אימג'בנק GettyImages

דקה 49: גול! 0:1 לליברפול! פעולה קבוצתית יוצאת מן הכלל עברה מצד ימין לקרטיס ג'ונס שמצא את דיוגו ז'וטה והפורטוגלי בנגיעה העביר לנונייס שבקלות גלגל לפינה הרחוקה של נטו.

דקה 53: כדור קרן של הארווי אליוט הורחק עד קונור בראדלי שמקצה הרחבה בעט לפינה הרחוקה, אבל נטו היה במקום והדף הצידה.

דקה 70: גול! 0:2 לליברפול! ז'וטה הוציא את האורחת למתפרצת עם כדור ארוך לנונייס שהשאיר לקודי גאקפו המחליף, ההולנדי מסר לפורטוגלי שמתוך הרחבה הכפיל את היתרון של מוליכת הטבלה.

דקה 79: גול! 0:3 לליברפול! מסירת רוחב של בראדלי הגיעה לז'וטה שבעט לא מספיק טוב, אבל המהלך בלבל את הגנת בורנמות' והפורטוגלי השלים צמד עם בעיטה מדויקת לפינה הרחוקה.

דרווין נונייס ליברפול
סיומת נהדרת של החלוץ נונייס | אימג'בנק GettyImages

דקה 90+3: גול! 0:4 לליברפול! הרמה נהדרת של ג'ו גומז מצד ימין הגיעה לנונייס שבנגיעה מצא את הפינה הרחוקה של נטו עם צמד נהדר של האורוגוואי.

דיוגו ז'וטה חוגג עם וירג'יל ואן דייק ליברפול
שער ובישול לפורטוגלי. ז'וטה | אימג'בנק GettyImages

שפילד יונייטד – ווסטהאם 2:2

הריצה הנהדרת של הפטישים נעצרה בתיקו הביתי עם ברייטון במחזור הקודם, אבל מול נועלת הטבלה הדברים כבר היו בדרך להסתדר. אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ווסטהאם איבדה נקודות מול הקבוצה של רוברטו דה זרבי, אבל מקסוול קורנט סידר את היתרון בדקה ה-28 עם בעיטה מהאוויר. בן בררטון דיאס איזן לפני הירידה למחצית (44) וג'יימס וורד פראוס השיב את היתרון בדקה ה-78 מהנקודה הלבנה. בתוספת הזמן ריאן ברוסטר הורחק באדום ישיר אחרי תיקול חריף ו-ולדימיר צופאל הצטרף עם שני צהובים מהירים, אבל רק אז הדרמה החלה. אלפונס אראולה יצא רע לכדור גובה ופגע באוליבר מקברני שגם בעט את הפנדל בדקה ה-90+13 מול לוקאש פביאנסקי שהחליף את השוער הצרפתי, וחילק את הנקודות בתיקו חשוב עבור שפילד יונייטד שעצרה את הרצף ההפסדים. האורחת שמרה על פער 5 הנקודות ממנצ'סטר יונייטד במקום השישי.

אוליבר מקברני שפילד יונייטד
חלוקת נקודות דרמטית. מקברני | אימג'בנק GettyImages

המחזור יסתיים ביום שני כאשר ברייטון תארח את וולבס (21:45, ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי