סוון גוראן אריקסון הגוסס יכלל בצוות האימון של אגדות ליברפול

play
סוון גוראן אריקסון ב-2024 | רויטרס
ז'וטה, דיאס ונונייס כבשו, ליברפול שמרה על הפסגה עם 1:3 על ברנלי 02:18

מאמן העבר השבדי חשף לפני כחודש ש"נותרה לי מקסימום שנה לחיות". יאמן במשחק צדקה של אגדות ליברפול נגד אגדות אייאקס בסוף מרץ

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול הודיעה היום (שלישי) שסוון גוראן אריקסון יהיה חלק מצוות האימון של קבוצת כוכבי העבר שלה, במשחק צדקה נגד אגדות אייאקס ב-23 מרץ. אריקסון בן ה-76 חשף בחודש שעבר שהוא אובחן עם סרטן סופני ואמר: "נותרה לי לכל היותר שנה לחיות. סיכוי לא רע שזה יהיה אפילו פחות מזה".

אריקסון שסיפר בעבר שגדל כאוהד ליברפול, יזכה לכבוד מול היציעים באנפילד במשחק שכל הכנסותיו יועברו לארגוני צדקה. בצוות האימון הוא יחבור לאיאן ראש, ג'ון בארנס וג'ון אולדרידג' האגדיים. מחירי הכרטיסים עומדים על 28 ליש"ט למבוגרים, 18 ליש"ט לאזרחים ותיקים ו-8 ליש"ט לילדים.

המשחק כאמור יתקיים לקראת סוף מרץ ובין שחקני העבר שכבר הבטיחו את השתתפותם ניתן למצוא את מרטין שקרטל, פאביו אורליו, גרגורי ויניאל, גיב'ריל סיסה וריאן באבל שישחק מחצית בכל קבוצה.

מאמן העבר השבדי אמר לפני חודש: "אני לא יודע כמה זמן אני חולה, אבל האבחנה לא הייתה מיידית. כנראה שאני סוחב את המחלה כבר מספר חודשים. קל מאוד לשקוע ברחמים עצמיים, אבל אני בוחר לראות את הפן החיובי, ומשתדל שלא לקבור את עצמי במחשבות – כי זה מה שיקבור אותי יותר מהר מכל דבר אחר".

סוון גוראן אריקסון בשנת 2024
אריקסון בערב גאלה בשבדיה, כשבוע אחרי שחשף את מחלתו | אימג'בנק GettyImages, Michael Campanella

אריקסון הוליך את בנפיקה לשורה ארוכה של תארים בשנות ה-80 ותחילת ה-90, בשתי קדנציות שונות. הוא אימן באיטליה את רומא, פיורנטינה וסמפדוריה, לפני שחתם בלאציו והצעיד אותה לאחת התקופות הטובות בתולדותיה. בשנים 1997-20021 הוביל את התכולים לאליפות השנייה (והאחרונה) שלהם, שני גביעים, גביע אירופה למחזיקות גביע וסופר קאפ אירופי.

ההצלחה הכבירה בלאציו, סידרה לאריקסון את משרת האימון בנבחרת אנגליה והוא עמד על הקווים שלה בשנים 2001-2006. תחתיו נבחרת שלושת האריות הודחה ברבע גמר מונדיאל 2002 על ידי ברזיל והפסידה לפורטוגל בפנדלים ברבעי הגמר ביורו 2004 ומונדיאל 2006.

הקריירה של השבדי נמשכה עד 2019 ואחרי נבחרת אנגליה הוא אימן את מנצ'סטר סיטי, נבחרת מקסיקו, נבחרת חוף השנהב, לסטר סיטי, כמה קבוצות בסין ונבחרת הפיליפינים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי