אף אחד לא ייקח לה את זה: ליברפול זכתה בגביע הליגה בפעם ה-10

play
ליברפול מחזיקת גביע הליגה | רויטרס
בדקה ה-118: ואן דייק נתן לליברפול את התואר אחרי הארכה מול צ'לסי. צפו 04:31

בהמלצת שופטי המסך נפסל לווירג'יל ואן דייק שער בדקה ה-60, אבל הבלם נגח פנימה שוב בדקה ה-118 וקבע 0:1 דרמטי על צ'לסי בתום הארכה וסידר לקלופ תואר נוסף לפני שיעזוב בתום העונה. קלהר הצטיין בשער, חראפנברך נפצע

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

ב-2022 נפגשו ליברפול וצ'לסי למשחקי גמר גביע הליגה וגמר הגביע האנגלי, פעמיים נפרדו ב-0:0 וליברפול זכתה בתום דו קרב פנדלים. גם ב-2019, בסופר-קאפ האירופי, גברה ליברפול על צ'לסי רק לאחר בעיטות הכרעה מ-11 מטר. הערב (ראשון) באצטדיון וומבלי הן שוב נכנסו להארכה, אבל בסיומה ליברפול הבטיחה את זכייתה בגביע הליגה עם 0:1 הודות לשער דרמטי של וירג'יל ואן דייק בדקה ה-118.

ליברפול הגיעה למשחק בסגל מאוד חסר, בין השאר ללא השוער אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, דומוניק סובוסלאי, טיאגו אלקנטרה, קרטיס ג'ונס, דיוגו ז'וטה וגם מוחמד סלאח ודרווין נונייס. לשמחתו של יורגן קלופ, שבסיום העונה יעזוב ותואר אחד מבין ארבעה אפשריים לקח היום, לואיס דיאס וואן דייק (שכבש גם בדקה ה-60 שער שנפסל בהחלטה גבולית של שופטי המסך) לקחו אחריות, השוער קוויבין קלהר הצטיין בין הקורות וגם הצעירים דוגמת ג'יידן דאנס בן ה-18 עשו את שלהם והובילו את המייטי רדס לגביע הליגה העשירי שלהם – יותר מכל קבוצה אחרת.

צ'לסי, מן העבר השני, קיוותה לזכות בתואר ראשון בעידן הבעלים טוד בולי, אבל החמצות ענקיות של קול פאלמר וקונור גלאגר עלו לה ביוקר בסופו של דבר. החבורה של מאוריסיו פוצ'טינו אמנם נמנעה מפנדלים שאולי היו שוב מסתיימים במפח נפש, אבל ספגה הפסד כואב לא פחות בעקבות אותו שער דרמטי בדקה ה-118, בייחוד אם לוקחים בחשבון את ההחמצות הענקיות שלה לאורך המשחק.

יורגן קלופ מניף את גביע הליגה
התואר הראשון העונה, אולי מתוך ארבעה. קלופ מניף את גביע הליגה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 9: ליברפול טובה יותר בפתיחה והיא גם הראשונה לאיים על השער. דיאס הרים לרחבה ומצא את גאקפו, שעלה לנגיחה, אבל בקושי הגיע לכדור ונגח כדור קשתי שלא סיכן את פטרוביץ' בין הקורות.

דקה 13: גוסטו בעט מהאוויר מכ-18 מטרים, הכדור קפץ לידיו של קלהר שהיה במקום וקלט.

דקה 14: תורה של ליברפול לנסות להבקיע ממרחק. מקאליסטר בעט מכ-20 מטר למרכז השער ופטרוביץ' קלט. לאחר מספר שניות הזדמנות דיסאסי החליק בסמוך לרחבה ודיאס היה צריך להבקיע מתוך הרחבה, אבל פטרוביץ' שוב היה במקום וסיפק הצלה מצוינת.

קוויבין קלהר, שוער ליברפול
הצלת ענק. קלהר עוצר את פאלמר | רויטרס
ריאן חראפנברך, קשר ליברפול
עוד פצוע לרשימה הארוכה של ליברפול. חראפנברך | אימג'בנק GettyImages

דקה 20: איזו הצלה של קלהר! פאלמר מצא את עצמו מול השער בתוך רחבת החמש וירה כדור חזק לשער, קלהר בזינוק פנטסטי מצא שער ודאי.

דקה 27: עוד פציעה לליברפול, כשהפעם זהו חראפנברך שנפגע מתיקול של קאייסדו, פונה באלונקה והוחלף בג'ו גומז שתפס את עמדת המגן הימני, אליוט ירד לקישור ובראדלי הוסט לחלק הקדמי.

דקה 40: גאקפו נגח לקורה. התקפה נוספת שהגיעה מדיאס, הקולומביאני לרוברטסון שהרים כדור מושלם לראשו של גאקפו, שנגח כדור שהכניע את פטרוביץ' אבל פגש את הקורה ולא נכנס.

דקה 45: ליברפול מגבירה את הקצב והייתה צריכה להבקיע, אבל דיאס בפרגון יותר מסר לבראדלי שנבלם על ידי קולוויל ממצב קורץ.

קודי גאקפו, שחקן ליברפול
נגיחה שהכניעה את פטרוביץ', אבל נעצרה בקורה. גאקפו | רויטרס

דקה 58: ליברפול שולטת בקצב גם במחצית השנייה והיה זה אליוט שניסה להבקיע בבעיטה אלכסונית מהאוויר, אך פטרוביץ' שלח יד ארוכה והדף.

דקה 60: ליברפול כבר עלתה ליתרון, אבל השער נפסל בהמלצת שופטי המסך. כדור חופשי נפלא של רוברטסון הגיע אל ואן דייק, שעלה מצוין לפני צ'ילוול ונגח כדור חזק שפגש את הרשת. שופטי המסך זיהו נבדל פסיבי של אנדו, קראו לשופט לצפות באירוע והם החליטו על פסילת השער. החלטה גבולית.

דקה 70: דיאס הפעלתן דהר לעבר השער ובמסירה חכמה מצא את גאקפו, שמכ-15 מטר בעט גבוה והחוצה.

וירג'יל ואן דייק, בלם ליברפול
האדומים חגגו יתרון, בהחלטה גבולית השער נפסל | רויטרס
השופט כריס כריס קבאנה צופה במסך
כריס כריס קבאנה צפה במסך והחליט לקבל את המלצת ה-VAR | אימג'בנק GettyImages

דקה 75: שוב הקורה מנעה שער, הפעם מצ'לסי. פאלמר העביר רוחב לגלאגר, שהחליק את הכדור לפינה הרחוקה וקלהר חסר האונים ניצל כאשר הכדור פגע בקורה.

דקה 86: עוד החמצה מטורפת של גלאגר. פאלמר שוב מצא אותו בכדור חכם והקשר באחד על אחד לא הצליח להכניע את קלהר המצוין. חצי דקה חלפה וג'קסון נשלח בכדור ארוך, מסר אחורה לגלאגר שסובב החוצה.

דקה 90+3: עוד הצלה גדולה של קלהר, שעם עזרה מקונאטה וגומז הם מנעו מערבובייה ברחבה להסתיים עם שער ניצחון שמצ'לסי ראויה לו על היכולת בדקות האחרונות.

קשר צ'לסי קונור גלאגר
קשר צ'לסי קונור גלאגר | רויטרס

הארכה

דקה 94: ג'יידן דאנס בן ה-18 היה קרוב אחרי שוואן דייק הוריד לו עם הראש, אבל נגיחת ההמשך של השחקן הצעיר נהדפה לקרן על ידי פטרוביץ' שהתעופף.

דקה 98: דיאס הרים לאליוט שהיה לבד ברחבה, אבל צ'ילוול גלש לעברו, חסם את הפינה הקרובה והקשר בעט בנגיעה לפינה הקרובה והכדור פגש את הרשת החיצונית.

דקה 111: מדואקה חתך מימין למרכזס ובעט לפינה הרחוקה, קלהר שוב נעל את השער.

הארווי אליוט, קשר ליברפול
הכדור פשוט לא רוצה להיכנס. אליוט | אימג'בנק GettyImages

דקה 113: צימיקאס המחליף ניסה לכבוש מרחוק, אבל זה לא היה מספיק כדי להכניע את פטרוביץ'.

דקה 115: פשוט לא ייאמן. רוברטסון הרים לאליוט, שנגח כדור שפטרוביץ' הדף ממש מקו השער. הכדור החוזר הגיע אל דאנס, שלא הצליח לדחוק עקב הלחץ של דיסאסי ופטרוביץ' קלט.

דקה 118: גול! עכשיו אף אחד לא ייקח את הגול לוואן דייק. ואן דייק עשה תנועה אדירה לכדור קרן של צימיקאס מימין, שוב הקדים את הגנת הבלוז והפעם נגח פנימה במהלך שלשופטי המסך אין סיבה לפסול. 0:1 לליברפול.

וירג'יל ואן דייק, בלם ליברפול
ואן דייק נגח פנימה | רויטרס
אוהדי ליברפול חוגגים
גביע הליגה העשירי של ליברפול | רויטרס

זה הכל! סיום המשחק בוומבלי. 0:1 לליברפול, שיאנית הזכיות בגביע הליגה שהניפה את הגביע בפעם העשירית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי