מיקור חוץ: ארסנל מחצה 0:6 את שפילד יונייטד והתקרבה לליברפול

play
שחקני ארסנל חוגגים | רויטרס
צפו: ארסנל הלוהטת דרסה 0:6 את שפילד יונייטד ושברה שיא פרמיירליג 02:18

התותחנים הפכו לראשונים בתולדות הפרמיירליג שכובשים לפחות חמישייה בשלושה משחקי חוץ רצופים. אודגור, מרטינלי שגם נפצע, האברץ, רייס ובן וייט חגגו. הפער מהפסגה צומק שוב לשתי נקודות

(גודל טקסט)

המחזור ה-27 בפרמיירליג ננעל הערב (שני) עם שיא אנגלי חדש, כאשר ארסנל הביסה 0:6 את שפילד יונייטד והפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הליגה העליונה שכובשת לפחות חמישייה בשלושה משחקי חוץ רצופים. התותחנים חגגו 0:6 על ווסטהאם, 0:5 על ברנלי והפעם הלמו בנועלת הטבלה האומללה, שהוציאה כבר 71 כדורים מהרשת העונה בליגה וקבעה שיא משלה: הראשונה אי פעם שסופגת חמישייה (או יותר) בארבעה משחקי בית רצופים.

ארסנל ידעה שאסור לה למעוד אחרי הניצחון הדרמטי של ליברפול וה-1:3 של מנצ'סטר סיטי בדרבי, וסגרה עניין כבר בפתיחה כדי לצמק את הפער מהפסגה בחזרה לשלוש נקודות. מיקל ארטטה שמר על ההרכב שהביס 1:4 את ניוקאסל במחזור הקודם וקיבל תוצרת מיידית מהקפטן מרטין אודגור שכבש בדקה החמישית. בוקאיו סאקה סידר שער עצמי של ג'יידן בוגל (13), גבריאל מרטינלי הרשית (15) ובישל לקאי האברץ (25) וגם דקלן רייס (39) הצטרף לחגיגה עוד לפני ההפסקה. במחצית השנייה הקצב נרגע ורק המגן בן וייט (58) מצא את הרשת של איבו גרביץ', כשארסנל קיבלה בברכה את תומאס פארטיי שעלה לדקות ראשונות מאז אוקטובר, אבל סיימה מודאגת בעקבות פציעתו של מרטינלי שדידה החוצה בעזרת חבריו ואנשי הצוות הרפואי.

בשבת תארח השלישית בטבלה את ברנטפורד, אותה ניצחה בקושי 0:1 בדקה ה-89 בסיבוב הראשון. שלושה ימים לאחר מכן תפגוש את פורטו בגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות אחרי ההפסד 1:0 בפורטוגל, ובמחזור הליגה שלאחר מכן מחכה לה קרב ענקיות בחוץ מול מנצ'סטר סיטי.

מרטין אודגור שחקן ארסנל חוגג שער
מרטין אודגור שחקן ארסנל חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, DARREN STAPLES/AFP

מהלך המשחק

דקה 2: סאקה קיבל כדור בחזרה מז'ורז'יניו ומסירת הרוחב שלו נבלמה, אבל הכדור הגיע אליו שוב והוא בעט מקרוב למשקוף. גרביץ' הדף את הריבאונד של מרטינלי.

דקה 5: גול! חילופי מסירות בצד שמאל הסתיימו בכדור רוחב של רייס, ההגנה כשלה בהרחקה ואודגור הבקיע מקרוב. 0:1 לארסנל.

דקה 13: גול! סאקה פרץ בצד ימין והעביר רוחב בין רגליו של השוער גרביץ'. בוגל ניסה לחמוק מהכדור, אך הוא פגע בו ונכנס פנימה. 0:2 לארסנל.

דקה 15: גול! האורחת יצאה להתקפה מהירה מצד שמאל, מרטינלי מסר לקיוויור וקיבל בחזרה כדי לבעוט פנימה בעזרת הסטה קלה של שחקן הגנה. 0:3 קליל לארסנל, שהגיעה ל-300 שערים בעידן ארטטה.

קאי האברץ שחקן ארסנל כובש לרשת שפילד יונייטד
טיול בבראמל ליין. קאי האברץ כובש את השלישי | רויטרס

דקה 16: מיד אחרי השער השלישי, חלק מאוהדי שפילד יונייטד כבר החלו לנטוש את האצטדיון.

דקה 25: גול! האברץ ומרטינלי לחצו את אחמדחודז'יץ' שאיבד וגם תפס וזרק את הברזילאי, אבל הכדור הגיע לגרמני שהתקדם באין מפריע ובעט חד בשמאל אל הרשת. 0:4 לארסנל וזה גם השער ה-150,000 בתולדות הליגה האנגלית הבכירה.

דקה 39: גול! אודגור הכניס לרחבה את סאקה, שהתקדם בימין והכין לאחור לרייס שבעט בנגיעה אל הרשת. 0:5 מוחץ לארסנל שקבעה שיא אנגלי חדש.

* שפילד יונייטד הפכה לראשונה אי פעם בכדורגל האנגלי שסופגת חמישייה בארבעה משחקי בית רצופים. הפסידה 5:0 לברייטון ואסטון וילה בליגה ולפני כן גם 5:2 מול אותה ברייטון בגביע.

שחקני שפילד יונייטד מאוכזבים
מפורקים. שחקני שפילד יונייטד | רויטרס

דקה 58: גול! האברץ השתלט יפה ברחבה, הטעה את טראסטי והשאיר לאחור למגן וייט שירה בשמאל אל הרשת וחגג שער שני העונה בליגה. 0:6 לארסנל.

דקה 64: מרטינלי נפצע ולא יכול היה לרדת בכוחות עצמו מכר הדשא. רגע מדאיג מבחינת ארסנל, ז'סוס נכנס במקומו.

דקה 82: ז'סוס הטעה את השומר שלו וסובב בימין לפינה הרחוקה, אבל גרביץ' הדף לקרן.

גבריאל מרטינלי שחקן ארסנל פצוע
יחסר ברגעי ההכרעה? גבריאל מרטינלי | רויטרס

במוקד המחזור ה-28 תארח ליברפול את מנצ'סטר סיטי (ראשון, 17:45).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי