ביקורת חריפה על ארסנל: עשרות אוהדים יהודים נמלטו בהפגנה נגד ישראל

play
הפגנה פרו פלסטינית של אוהדי מנצ'סטר סיטי לפני צ'לסי | GettyImages
צפו: ארסנל הלוהטת דרסה 0:6 את שפילד יונייטד ושברה שיא פרמיירליג 02:18

אוהדים יהודים של התותחנים זועמים, ומרגישים "נבגדים": למרות שהזהרנו לא שמרו על ביטחוננו מחוץ לאצטדיון, ומדוע הוכנסו ליציעים דגלי פלסטין בניגוד לחוק?

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ביקורת חריפה נמתחת באנגליה על ארסנל בעקבות העובדה שלא הצליחה לעצור הפגנה נגד ישראל (המכונה באנגליה "פרו-פלסטינית") – לאחר שאוהדים יהודים אמרו שהם חשו מאוימים ונאלצו להימלט מהאזור לפני משחק ליגת העל לנשים מול טוטנהאם ביום ראשון.

אחד האוהדים, שנוכח בקביעות במשחקי נשים, דיבר על תחושת "בגידה" על ידי ארסנל לאחר שראה את ההפגנה האנטי-ישראלית מחוץ לאצטדיון האמירויות. האוהד החליט לעזוב מבלי להיכנס לאצטדיון וטוען שהוא ועוד רבים חוששים להגיע מאחר שאין אבטחה ותחושת ביטחון.

על פי "גרדיאן" כ-20 אוהדים של ארסנל בחרו שלא להיכנס לאצטדיון בגלל ההפגנה האנטי ישראלית, ולא יגיעו גם למשחקים הבאים. "ארסנל מודעת לזעם בקרב אוהדיה היהודים", נכתב ב"גרדיאן", "האוהדים סבורים שביטחונם נפגע על ידי צוות האבטחה שלא דיכא את המחאה".

הפגנה פרו פלסטינית של אוהדי מנצ'סטר סיטי לפני צ'לסי
תחושה מאיימת בלונדון. הפגנה נגד ישראל | אימג'בנק GettyImages

כמו כן, הועלו שאלות בנוגע לאופן שבו דגלי פלסטין נתלים באצטדיון וסביבו, ועל כרזה הקוראת להנהלת ליגת הנשים לסיים את הסכם החסות שלה עם ברקליס, שמותקפת על ידי פעילים פרו-פלסטיניים בשל קשריה עם ישראל. הדגלים והכרזה נתלו ביציע באין מפריע, בניגוד לתקנות. ארסנל מסרה כי ננקטו צעדים במהירות כדי להחרים דגלים.

העניין הוא שהאוהדים, שחששו מהאלימות והתוקפנות של המפגינים הפרו פלסטינים, הזהירו מראש את ארסנל על קיומה של ההפגנה לפני יום המשחק. אוהדים יהודים אומרים שנאמר להם שהמועדון ישתדל להרחיק את ההפגנה ושבטיחותם תהיה בעלת חשיבות עליונה. זה לא קרה.

אוהד יהודי שהגיע לאצטדיון יותר משעתיים לפני הפתיחה סיפר ל"גרדיאן" כי המפגינים כבר הפגינו בחוץ, ליד פסלו של תיירי הנרי. האוהד אומר שביקש שוב ושוב מאנשי האבטחה הסמוכים לבקש מהמפגינים להפסיק את ההפגנה, אך נאמר לו שלא ניתן לנקוט בשום פעולה נגדם.

המפגינים חילקו עלונים, תלו מדבקות ונראו מנסים לתקשר עם אנשים שהגיעו לאצטדיון. כרזה אחת, שהוצבה ליד דגל פלסטין, קראה ש"לברקלי יש דם על הידיים". על מדבקה אחת היה כתוב "אנטי ציוני". כמו כן נכתב כי "כמה אוהדים יהודים דיווחו שראו כרזה המציגה מפה שמדברת על חיסולה של ישראל".

גונרים יהודים אמרו ש"מספר" מחבריו ובני משפחותיהם "הרגישו לא בטוחים" ו"החליטו לחזור הביתה מבלי לראות כדור נבעט". עוד נכתב: "למרות ההבטחות השונות מהמועדון לקראת המשחק, נראה שבהזדמנות זו לא ניתן היה להבטיח סביבה מכילה לכל אוהדי הכדורגל".

ארסנל הגיבה: "ההפגנה התקיימה במרחב ציבורי מחוץ לאצטדיון האמירויות, וזה לא בסמכותנו לעצור הפגנות המתרחשות במרחב הציבורי. מקרים שבהם זוהו פריטים אסורים בתוך האצטדיון טופלו במהירות על ידי הדיילים שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי