מועדון הפאר סירב להחתים את הולאנד ב-4 מיליון יורו. היום הוא שווה כמעט 200 מיליון

play
ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי | GettyImages
צפו בתקציר: הולאנד כבש חמישייה אדירה, מנצ'סטר סיטי ניצחה 2:6 את לוטון 02:46

אחד הפספוסים הגדולים בהיסטוריה של השדים האדומים? אולה גונאר סולשיאר חשף כיצד מנצ'סטר יונייטד לא רצתה את החלוץ שנחשב כיום לטוב בעולם בתפקידו ומחורר רשתות במדי היריבה העירונית

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד פספסה הזדמנות פז להחתים את ארלינג הולאנד תמורת כארבעה מיליון יורו בלבד. כן, קראתם נכון. החלוץ, שבעיני רבים נחשב כיום לטוב בעולם ושווי השוק שלו מוערך ב-180 מיליון יורו, הוצע לשדים האדומים עוד לפני שהפך לשם דבר, אך ראיש המועדון סירבו להקשיב.

אקס מנצ'סטר יונייטד, אולה גונאר סולשיאר, שאימן את החלוץ הנורבגי במולדה לפני שהגיע לעבוד באולד טראפורד, חשף את הסיפור המלא: "אימנתי אותו במולדה במשך שתי עונות. בקיץ לפני שהצטרפתי למנצ'סטר יונייטד, צלצלתי לאנשי המועדון ואמרתי להם: 'אתם חייבים להחתים את הילד הזה – הוא יהיה חלוץ ברמה הגבוהה ביותר בעולם'. זה היה ביוני 2018, הם אמרו לא והסבירו שיש להם מספיק שמות על הפרק". על פי הדיווחים, הסכום שיונייטד הייתה צריכה לשלם למולדה עבור הולאנד באותה תקופה עמד על כארבעה מיליון יורו בלבד.

ארלינג הולאנד במדי זלצבורג | רויטרס

אבל זה לא הכל. יונייטד החמיצה הזדמנות נוספת לשים את ידה על החלוץ. סולשיאר סיפר: "כמה חודשים לאחר מכן הפכתי למאמן הזמני של יונייטד והולאנד נמכר ממולדה לרד בול זלצבורג ב-8 מיליון יורו. ידעתי על סעיף השחרור שלו מזלצבורג ואמרתי להם שצריך להחתים אותו כל עוד זו העלות שלו (20 מיליון יורו), הסברתי שזה מחיר מציאה, אך המועדון החליט לא ללכת על זה".

"לא הוגשה הצעה ממנצ'סטר יונייטד על הולאנד, עד שהוא התחיל להבקיע בכמויות בזלצבורג, אבל בשלב הזה כבר כל המועדונים הגדולים רצו להחתים אותו", הבהיר סולשיאר והמשיך: "גם אחרי שהוא נמכר לדורטמונד סעיף השחרור שלו עדיין היה נמוך ביחס לרמתו – 60 מיליון בלבד".

לסיום, סולשיאר החמיא "הוא הרבה יותר מעוד בחור נהדר ושחקן מצוין – הוא שחקן קבוצתי, כזה שלא חושב רק על המספרים שלו. אם מישהו יהיה במצב טוב ממנו להבקיע, הוא תמיד ימסור".

כידוע, היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי היא זו ששילמה לדורטמונד את סעיף השחרור ורכשה את הולאנד, שניפץ כל שיא אפשרי בעונת הבכורה שלו והוליך את הקבוצה לזכייה היסטורית בטרבל.

הולאנד במדי דורטמונד | רויטרס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי