עם שני שערים בתוספת הזמן: צ'לסי עלתה לחצי גמר הגביע האנגלי

play
קרני צ'וקוואמקה, צ'לסי | רויטרס
צפו: צ'לסי איבדה פיגור כפול אך כבשה פעמיים בתוספת וניצחה 2:4 את לסטר 03:49

לסטר הצליחה לחזור מפיגור 2:0 בזכות עצמי מגוחך של דיסאסי ושער יפהפה של מאבידידי. אלא שקאלום דויל הורחק (70) ואז קרני צ'וקוואמקה ונוני מדואקה קבעו 2:4 דרמטי. קול פאלמר כיכב עם שער ובישול יפהפה. בליגה: ה-VAR הכריע ב-1:1 דרמטי של ווסטהאם ואסטון וילה

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר של הגביע האנגלי יגיע לסיומו היום (ראשון), עם המשחק המרכזי בו תארח מנצ'סטר יונייטד את ליברפול. עוד קודם לכן, צ'לסי עלתה לחצי הגמר עם 2:4 דרמטי מול לסטר סיטי.

קול פאלמר ראחים סטרלינג עם שחקני צ'לסי חוגגים
עלתה לחצי הגמר בתוספת הזמן. שחקני צ'לסי חוגגים | רויטרס

צ'לסי – לסטר סיטי 2:4

בעוד שצ'לסי רושמת עוד עונה עגומה ומאכזבת, היורדת מהפרמיירליג נמצאת בדרכה הבטוחה לשוב לליגה העליונה. לסטר מוליכה את הצ'מפיונשיפ אחרי 37 מחזורים ולמרות פיגור כפול, הצליחה לעשות חיים קשים מאוד לקבוצה היומרנית והעשירה מלונדון, שעלתה לשלב חצי הגמר ממש בקושי עם שער של קרני צ'וקוואמקה בתוספת הזמן.

חגיגת השערים החלה כבר בדקה ה-13 כשניקולאס ג'קסון תעתע באגף הימני ומצא את מארק קוקוראה שנותר חופשי לגמרי לדחוק מקרוב את הראשון. בדקה ה-26 ראחים סטרלינג קיבל הזדמנות להכפיל את היתרון אבל החמיץ פנדל, אך בתוספת הזמן של המחצית הוא פיצה על כך עם בישול לקול פאלמר הלוהט שכבש שער קליל דומה לזה של קוקוראה.

שחקן צ'לסי נוני מדואקה כובש נגד לסטר
התכבד בקינוח. מדואקה | רויטרס

גמור? ממש לא. מוליכת הצ'מפיונשיפ חזרה למשחק בזכות שער עצמי מוזר של אקסל דיאסי (51), שניסה להחזיר כדור לשוער שלו שבכלל לא היה בשער. כעבור 11 דקות הגיע ה-שער של המשחק. סטפי מאבידידי תעתע במאלו גוסטו ומהמקום שלח בעיטה מסובבת אל בין החיבורים של רוברט סאנצ'ס. אלא שבדקה ה-70 האורחים נותרו בעשרה שחקנים אחרי שקאלום דויל עצר את ניקולאס ג'קסון בדרך לשער. השופט הורה על הנקודה הלבנה, אך אחרי צפייה מחודשת שינה את ההחלטה משום שהעבירה היתה ממש על סף הרחבה. השופט הוסיף שמונה דקות למשחק המרתק הזה ובדקה השנייה של תוספת הזמן קול פאלמר הכוכב העולה הכניס כדור עם העקב לקרני צ'וקוואמקה, שמקרוב כבש את ה-2:3. ממש בהתקפה האחרונה נוני מדואקה הבטיח את הניצחון והעלייה עם שער נוסף במבצע אישי.

זה יהיה חצי גמר שישי של צ'לסי בשמונה השנים האחרונות. בכל חמש הפעמים הקודמות הבלוז המשיכו גם לגמר, אלא שהם זכו רק ב-2018. האם השנה תגיע זכייה נוספת? זה לא יהיה קל בהתחשב בעובדה שליברפול, יונייטד וגם סיטי בתמונה.

בדיקת VAR במשחק של ווסטהאם מול אסטון וילה
שופטי המסך התערבו נכון וקבעו חלוקת נקודות בלונדון | רויטרס

בליגה: ווסטהאם – אסטון וילה 1:1

במשחק היחיד שהתקיים היום במסגרת המחזור ה-29 בפרמיירליג, שתי הקבוצות שהגיעו אחרי העפלה לרבעי הגמר בליגה האירופית (ווסטהאם) ובקונפרנס ליג (אסטון וילה) נפרדו בחלוקת נקודות, לא לפני דרמת VAR עמוק בתוספת הזמן. קוסטאס מברופאנוס כבש בדקה ה-96 את מה שהיה אמור להיות ה-1:2 לווסטהאם, אבל בדרכו אל תוך המסגרת הכדור נגע בידו של תומאש סוצ'ק, והשער נפסל אחרי בדיקה ארוכה.

לפני כן, מיקייל אנטוניו העלה את הפטישים ליתרון (29) עם נגיחה באין מפריע ברחבה של האורחת מברמינגהאם, הודות להגבהה מדויקת של ולדימיר צופאל. גם לאנטוניו נפסל שער בעקבות נגיעת יד, בדקה ה-48. המחליפים של אונאי אמרי, מוסא דיאבי וניקולו זאניולו, השיגו את השוויון: דיאבי קיבל כדור ארוך מיורי טילמאנס באגף ימין, העביר את הרוחב וזאניולו שחתך במרכז הרחבה המשיך את זה לרשת (79). זהו הביקור התשיעי ברציפות של אסטון וילה באצטדיון לונדון ללא ניצחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי