שלושער לפודן ב-1:4 של סיטי על וילה, ארסנל ניצחה ועלתה לפסגה

play
פיל פודן, קשר מנצ'סטר סיטי | GettyImages
צפו: פיל פודן עם שלושער מרהיב, מנצ'סטר סיטי נקמה באסטון וילה עם 1:4 07:02

הולאנד ודה בראונה לא שותפו, הקשר (45+1, 62 ו-69) הבקיע שערים אדירים. התותחנים עלו גם כן בהרכב משני ולא התקשו ב-0:2 על לוטון

(גודל טקסט)

מירוץ האליפות המשולש באנגליה לוהט מאי פעם והערב (רביעי) התקיימו שלושה משחקים במחזור ה-31 בפרמיירליג. במשחק המוקדם ארסנל בהילוך ראשון גברה 0:2 על לוטון וכרגע היא בפסגת הליגה, לאחר מכן מנצ'סטר סיטי דרסה 1:4 את אסטון וילה בזכות פיל פודן ובהיעדרם של ארלינג הולאנד וקווין דה בראונה ונצמדה לליברפול שתשוב לפסגה אם תנצח מחר את שפילד יונייטד. במשחק הנוסף נפרדו בתיקו ללא שערים ברנטפורד וברייטון.

שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן
השלים שלושער וסיטי מפרקת בלי הולאנד ודה בראונה | רויטרס

מנצ'סטר סיטי – אסטון וילה 1:4

שער של ליאון ביילי עשה את ההבדל בסיבוב הראשון והעניק לווילה 0:1 יוקרתי על האלופה. הערב הגיעה הנקמה של הסיטיזנס, שעשתה זאת אפילו בלי כוכביה הגדולים קווין דה בראונה וארלינג הולאנד שישבו על הספסל, התחממו ולא שותפו, כי היה זה פיל פודן שהשלים שלושער אדיר והוביל את קבוצתו לניצחון. גווארדיולה כאמור ביצע שינויים ובנוסף לפצועים אדרסון, נתן אקה וקייל ווקר ערך רוטציה לאור העובדה שלפני שלושה ימים שחקניו שיחקו נגד ארסנל וביום שבת בצהריים יתארחו אצל קריסטל פאלאס, אבל גם האורחת הגיעה בהרכב מאוד חסר, בין השאר ללא אמיליאנו מרטינס בשער, פאו טורס והחלוץ אולי ווטקינס. בפתיחה החבורה של אונאי אמרי עוד הייתה במשחק, כי ג'ון דוראן (20) מחק שער מהיר של רודרי (11), אבל וילה לא הייתה מסוגלת לעצור את פודן שתחילה כבש בכדור חופשי חכם (45+1) ובמחצית השנייה נעץ עוד שני שערים מרהיבים.

דקה 11: גול! 0:1 למנצ'סטר סיטי. דוקו נותר לבד בקו ימין, קיבל את הכדור והוציא רוחב לרודרי שמקרוב הפציץ לחיבורים. אחרי בדיקת VAR ארוכה, הקשר לא היה בנבדל והשער אושר.

דקה 20: גול! דוראן החזיר את אסטון וילה למשחק. אלברס איבד כדור והאורחת יצאה למתפרצת מהירה, בסיומה רוג'רס ודוראן עשו דאבל-פס שהותיר את החלוץ באחד על אחד מול אורטגה והוא קבע 1:1.

דקה 45+1: גול! מנצ'סטר סיטי תרד למחצית ביתרון 1:2 הודות לכדור חופשי נפלא של פודן, שהצליח לעקוף את החומה בביצוע חכם ומדויק.

דקה 62: גול! סיטי כבר ב-1:3. רודרי עשה תנועה חכמה וסיים את הדריבל במסירה לפודן, שבעט לקורה ופנימה והשלים צמד.

דקה 69: גול! שלושער לפודן! הקשר חטף כדור בסמוך לרחבה ופשוט הניף את רגל שמאל, הכדור נעצר בחיבורים של אולסן. 1:4 לסיטי.

ארסנל – לוטון 0:2

רצף הניצחונות של ארסנל נקטע ב-0:0 נגד מנצ'סטר סיטי ביום ראשון, אבל גם בלי בוקאיו סאקה שלא נכלל בסגל עקב פציעה וספסול של שחקנים משמעותיים דוגמת דקלן רייס, תותחנים לא התקשו לנצח את לוטון ולפחות עד מחר בערב שבו למקום הראשון. מרטין אודגור שמר על מקומו ב-11 ובדקה ה-25 העלה את התותחנים ליתרון, תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-44 כאשר אמיל סמית' רואו, שכמו ריס נלסון ותומאס פארטיי זכו להופעות נדירות ב-11, הוציא רוחב שהסתיים בשער עצמי של האשיוקה. במחצית השנייה לא קרה יותר מדי, זה לא שינה כמובן את העובדה שארסנל השיגה ניצחון קל ונוח וארטטה איפשר לפחות לחלק משחקניו מנוחה נדרשת לקראת המשחק הבא, כבר בשבת בברייטון. לוטון שנואשת לנקודות תקווה בעונה הבאה לחזור לאמירויות ואולי אז תנצח את ארסנל בחוץ לראשונה מאז 1959.

דקה 25: גול! 0:1 להאברץ. חטיפת כדור של סמית' רואו במרכז המגרש הסתיימה במסירה של האברץ לאודגור, שמתוך הרחבה העלה את התותחנים ליתרון קל.

דקה 44: גול! השני של ארסנל. סמית' רואו הוציא רוחב לנלסון, אבל מי שנגע בכדור היה דווקא האשיוקה שהבקיע לשערו שלו וקבע 0:2 לארסנל.

משחק נוסף:

ברנטפורד – ברייטון 0:0

מרטין אודגור, קשר ארסנל
מרטין אודגור, קשר ארסנל | אימג'בנק GettyImages

משחקי יום חמישי:

ליברפול – שפילד יונייטד צ'לסי – מנצ'סטר יונייטד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי