הסיוט של ליברפול חוזר: הטעות, השערורייה, העקיצה וסיכויי האליפות

play
מאמן ליברפול יורגן קלופ | רויטרס
צפו: פרננדש כבש כמעט מחצי מגרש, מנצ'סטר יונייטד וליברפול נפרדו ב-2:2 05:23

ליברפול "מרגישה כמו הפסד" אחרי ה-2:2 מול יונייטד, שמקווה לגנוב מיריבתה את האליפות: הטעות שמזכירה את "ההחלקה" המיתולוגית, ההצהרה של קלופ והמועמדת הבכירה לאליפות

(גודל טקסט)

האם מנצ'סטר יונייטד הצליחה להרוס לליברפול זכייה באליפות? הקבוצה ממרסיסייד הגיעה הערב (ראשון) לאולד טראפורד בידיעה שניצחון יחזיר אותה למקום הראשון, נראתה בשליטה מוחלטת במחצית הראשונה שבמהלכה הוליכה 0:1 משער של דיאס והחמיצה לא מעט, אבל יונייטד הצליחה להפוך משום מקום ל-1:2 משערים של מרהיבים פרננדז ומאינו, ואומנם סלאח הצליח להשוות לפני הסיום ל-2:2 ולהעניק לליברפול נקודה, אבל בסופו של המחזור ליברפול איבדה את המקום הראשון לארסנל.

ורג'יל ואן דייק, בלם ליברפול
זה היה אצלם בידיים. שוב. ואן דייק | רויטרס

לליברפול ולארסנל יש כעת 71 נקודות, שבעה מחוזרים לסיום, אבל המעידה של ליברפול אומר שהיא תהיה חייבת לקוות שארסנל תאבד נקודות עד תום העונה, או לשפר את הפרש השערים, שכרגע ארסנל בעדיפות של 9 גולים. כמובן שאי אפשר להספיד את מנצ'סטר סיטי, שנמאת נקודה אחת מאחוריהן.

לשלוש הקבוצות נותרו משחקים לא קלים עד לסיום, כששלושתן ייאלצו לפגוש את טוטנהאם. ארסנל אף צריכה לשחק נגד מנצ'סטר יונייטד, בעוד לליברפול מצפה דרבי ולה ולסיטי משחק מול אסטון וילה שנאבקת על המקום הרביעי. על פי Opta, אתר הסטטיסטיקה, לסיטי יש את האחוזים הכי גבוהים לזכות בתואר (40 אחוז) למרות שהיא שלישית, לליברפול 31 אחוז ולארסנל 29.

יורגן קלופ מאמן ליברפול מחבק את אלכסיס מקאליסטר
הביקור האחרון באולד טראפורד כמאמן ליברפול הסתיים באכזבה. יורגן קלופ עם אלכסיס מקאליסטר | אימג'בנק GettyImages, Michael Regan

ג'יימי קראגר יודע שליברפול שוב בעטה בדלי, כשלא ניצלה את ההזדמנויות שלה, כשבעטה 15 פעמים לשער של יונייטד וכבשה רק שער אחד, בעוד יונייטד כבשה מחצי המצב הראשון שלה. "ליברפול יכולה להאשים רק את עצמה", אמר קראגר, הפרשם ושחקן העבר, "זה בדיוק כמו שקרה לה בגביע. לא מספיק קטלנית וחדה, ואלה ללא ספק שתי נקודות יקרות שהיא איבדה".

יונייטד ספגה ביקורת חריפה מהפרשנים באנגליה על היכולת המביכה שלה במחצית הראשונה (לראשונה מאז 2015 בלי בעיטה לשער כל המחצית הראשונה), אבל ידעה להתאושש מול היריבה הגדולה שלה. קובי אמינו בן ה-18, אחת מנקודות האור של העונה עבור יונייטד, אמר בסיום אחרי השער המבריק שלו: "זו תחושה מדהימה לכבוש את השער הראשון שלי באולד טראפורד, ועוד במשחק כזה, אבל לא השגנו את שלוש הנקודות, וזה הדבר החשוב. אז אני מאוכזב למען האמת".

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם קובי מאינו
רק בן 18. קובי מאינו | רויטרס
קאסמירו מחבק את מאינו אחרי שער הבכורה שלו במדי מנצ'סטר יונייטד
| רויטרס

יורגן קלופ מאוכזב: "היינו צריכים לנצח, זה ברור", אמר המאמן, "היינו צריכים לכבוש יותר במחצית הראשונה. אבל אז ברונו נתן בימוע באמת מצוין, ואז האצטדיון התעורר, והיינו צריכים כמה דקות להתאושש, ואז הגיע עוד שער. אז מבחינתי, השגנו היום עוד נקודה שלא הייתה לנו. הם העלו הילוך, ככה זה. זה גם מה שצפוי לנו מול אברטון.

"היו לנו כמה החמצות, ונהיה חייבים להיות רגועים יותר במסע שנותר לנו. השערים שכבשנו הביאו אותנו למקום שבו אנחנו נמצאים. יש לנו עכשיו את אירופה ואז את פאלאס, המשחקים באים אלינו מהר וזה טוב. הקבוצה שתזכה באליפות בסוף, צריכה להיות ראויה לזה. אנחנו במירוץ, ואני לגמרי בסדר עם זה".

שערורייה? באנגליה תוהים האם הגיע פנדל לליברפול

העקיצה: גארי נוויל מגיב לגול של מאינו

ואן דייק מתוסכל

"זאת שוב אשמתנו", אמר ורג'יל ואן דייק בסיום, "היינו צריכים להוביל לפחות 0:2 במחצית. שלטנו במשחק, וזה חבל. זה בהחלט מרגיש כמו הפסד, בנקודה הזאת. פספסנו הזדמנויות והשארנו אותם בחיים. טעויות קורות, אבל היה לנו מספיק זמן כדי להתאושש. היינו בלחץ, איבדנו כדורים, וזה הפך את המשחק לפתוח. אז מרגיש כמו הפסד".

ואן דייק מתכוון לאיבוד הכדור של ג'ארל קוואנסה, שהוביל לשער של המדהים של ברונו. "זה בהחלט מעלה זיכרונות מההחלקה המפורסמת של סטיבן ג'רארד", כתב פרשן "דיילי מייל", "זה שער ששינה את המשחק. אבל יש טוויסט. קוואנסה לא נשבר, אלא שיחק באומץ, ועזר לליברפול להוציא נקודה".

מה נשאר להן?

ארסנל: אסטון וילה (בית, 14 באפריל), וולבס (חוץ, 20 באפריל), צ'לסי (בית, 23 באפריל), טוטנהאם (חוץ, 28 באפריל), בורנמות (בית, 4 במאי), מנצ'סטר יונייטד (חוץ, 11 במאי), אברטון (בית, 19 במאי).

ליברפול: קריסטל פאלאס (בית, 14 באפריל), פולהאם (חוץ, 21 באפריל),אברטון (חוץ, 24 באפריל), ווסטהאם (חוץ, 27 באפריל), טוטנהאם (בית, 5 במאי), אסטון וילה (חוץ, 11 במאי), וולבס (בית, 19 במאי).

מנצ'סטר סיטי: לוטון (בית, 13 באפריל), טוטנהאם (חוץ, לא נקבע תאריך), ברייטון (חוץ, 25 באפריל), נוטינגהאם (חוץ, 28 באפריל), וולבס (בית, 4 במאי), פולהאם (חוץ, 11 במאי), ווסטהאם (בית, 19 במאי).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי