באנגליה הכתירו את סיטי ולעגו לארסנל: "לא תזכה גם עוד 40 שנים"

play
דקלן רייס ארסנל | GettyImages
צפו: שער נהדר לווטקינס, ארסנל הפסידה בבית לאסטון וילה ואיבדה את הפסגה 02:31

התותחנים איבדו את הפסגה לקבוצה של גווארדיולה וב"סקיי ספורטס" כבר קבעו: "היא מחוץ למירוץ האליפות". אוהדי ליברפול עקצו: "שמחתם לאיד ועכשיו אתם לא חוגגים בכלל"

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

בעונה שעברה ארסנל הצליחה לשמור על הראש מעל המים ולהישאר במאבק האליפות עם מנצ'סטר סיטי עד חודש אפריל, אז החלה ההתרסקות שלה והקבוצה של פפ גווארדיולה המשיכה כל הדרך לטרבל היסטורי. העונה היה נראה לפרקים שהתותחנים מסוגלים ללכת עד הסוף, ועל אף שמתמטית הם עדיין חזק מאוד בתמונה, ההפסד הערב (ראשון) לאסטון וילה אולי הראה את ההבדל בינם לבין התכולים.

הקבוצה של אונאי אמרי השיגה 0:2 חשוב במאבק שלה על המקום בליגת האלופות בעונה הבאה והפכה לראשונה העונה והשנייה בכלל בשנתיים האחרונות לרשום דאבל עונתי על זו של מיקל ארטטה. לוח המשחקים עד סוף העונה של התותחנים כולל בין היתר מפגשים עם באיירן מינכן, צ'לסי, טוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד ואברטון, כשלסיטי לו"ז פשוט יותר.

מיקל ארטטה מאמן ארסנל
רוצה לצאת מהבור דרך ליגת האלופות. ארטטה | אימג'בנק GettyImages

ארטטה נשאל על כך בסיום ועל העובדה שהאלופה עלתה לפסגה והשיב: "אנחנו לא יכולים לשלוט בזה. שלטנו ברצף הניצחונות שהיה לנו. זה קל להוביל, קל להיות במקום הזה, קשה להישאר שם. מה שחשוב עכשיו זה איך נגיב להפסד הזה. הדרך הטובה ביותר צריכה להיות כבר ברביעי נגד באיירן מינכן ואני מצפה מהקבוצה להראות את זה. בכל ליגה אחרת אתה יכול לנצח ולנצח ולנצח ולהוביל בשש נקודות בפסגה, אבל בפרמיירליג האתגר אחר".

כמובן שהזוכה הגדולה מהמחזור היא מנצ'סטר סיטי שהתבססה בפסגה עם 73 נקודות לעומת 71 של ארסנל וליברפול, ופול מרסון, שחקן העבר של הקבוצה הלונדונית, כבר הכתיר את סיטי לאלופה: "זה נגמר עבור ארסנל, היא מחוץ למירוץ האליפות. לא אהבתי את הבחירות של ארטטה בקבוצה. הם ניצחו תשעה מעשרה משחקים עם מערך וקישור מסוים, וברגע שהוא שינה זה עלה להם בגורל האליפות".

מי שהפתיעו בסיום והעלו לרשתות החברתיות את השמחה לאיד על איבוד הנקודות של ארסנל הם אוהדי ליברפול, שעל אף ההפסד לקריסטל פאלאס, נותרו גם בתמונת האליפות בזכות המעידה של מוליכת הטבלה לשעבר. אחרי שהקניטו וחגגו את הניצחון של פאלאס ביציעי איצטדיון האמיריות, העלו אוהדי המייטי רדס את הסרטונים הללו ורשמו: "חגגתם עלינו ועכשיו אתם לא חוגגים בכלל", "לא זכינו באליפות 30 שנים ואתם רק 20, אבל תגיעו ל-40 בקצב הזה".

אמיליאנו מרטינס, ששיחק בעבר בשורות התותחנים וסיפק הופעה גדולה באמיריות, סיפר בסיום: "אני חושב שהייתי כאן 10-11 שנים. גדלתי כאן, הגעתי כילד ועזבתי כגבר. תמיד אוהב את המועדון הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי