חסר תקדים: מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות רביעית ברציפות

play
מנצ'סטר סיטי מניפה את גביע האליפות לעונת 2023/24 | GettyImages, Naomi Baker
צפו: צמד מרהיב של פודן נתן לסיטי 1:3 ואליפות, קודוס צימק במספרת אדירה 04:10

הקבוצה של גווארדיולה עשתה זאת שוב עם התואר העשירי בתולדותיה אחרי 1:3 על ווסטהאם, ואליפות שישית ב-7 שנים. צמד של פודן ורודרי הכריעו, קודוס צימק במספרת. ארסנל סיימה כסגנית אחרי 1:2 על אברטון, קלופ נפרד מליברפול עם 0:2 על וולבס, צ'לסי באירופה

(גודל טקסט)

מעולם לא הייתה באנגליה קבוצה שזכתה בארבע אליפויות רצופות, עד שהערב (ראשון) מנצ'סטר סיטי עשתה היסטוריה וזכתה באליפות נוספת עם 1:3 על ווסטהאם שהבטיח את המקום הראשון בסיום של עוד עונה גדולה לקבוצה של פפ גווארדיולה. ארסנל הסתפקה בסגנות ב-1:2 על אברטון, ליברפול נפרדה מיורגן קלופ עם 0:2 על וולבס וטוטנהאם דילגה מעל שפילד יונייטד האומללה.

מנצ'סטר סיטי – ווסטהאם 1:3

בפעם השישית בשבע השנים האחרונות ועם דומיננטיות שכנראה לא נראתה מאז ימי מנצ'סטר יונייטד של אלכס פרגוסון, מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות בפעם הרביעית ברציפות והיא הראשונה לעשות זאת בהיסטוריה של הליגה האנגלית, גם לפני הקמת הפרמיירליג. הקבוצה הדורסנית של פפ גווארדיולה היתה זקוקה לניצחון היום או הפסד של ארסנל לאברטון, אך סיימה בעצמה את הסיפור עם הופעה מרשימה נוספת.

פיל פודן, שחקן העונה של סיטי ושל הפרמיירליג, כבש כבר בדקה השנייה שער מרהיב, והכפיל בדקה ה-18 במה שהיה נראה כדרך הבטוחה של התכולים לעוד אליפות. מוחמד קודוס הלחיץ את הקהל הביתי בדקה ה-42 עם מספרת אדירה, אך רודרי חתם בדקה ה-59 ושלח את פפ והשחקנים שלו לחגוג אליפות נוספת ועשירית במספר.

ארלינג הולאנד חוגג עם פיל פודן מנצ'סטר סיטי
אקסטזה. סיטי חוגגת | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

דקה 2: 0:1 לסיטי! פודן בביצוע מופלא בעט כדור אדיר לחיבורים של אראולה והעניק את היתרון לאלופה שבדרך לאליפות רביעית ברציפות!

דקה 15: פעולה אישית נהדרת של דוקו שהשתחרר משמירה ובעט כדור מסובב שאראולה הדף לקרן.

דקה 17: דה בראונה חטף כדור ליד הקרן ומסר לרודרי שבעט כדור שטוח מתוך הרחבה, אבל זה הסתיים רק ברשת החיצונית של אראולה.

דקה 18: 0:2 לסיטי! האליפות הרביעית ברציפות מתקרבת – מסירת רוחב של דוקו הגיעה לפודן שבנגיעה מתוך הרחבה בעט לפינה הרחוקה בדרך ליתרון כפול.

דקה 24: איזה החמצה של הולאנד – כדור מדהים של סילבה הגיע לדיאס שבנגיעה העביר לנורבגי, אך החלוץ ממטר לא הצליח למצוא את הדרך לכבוש.

דקה 27: גם דה בראונה כמעט כמעט הוסיף את השלישי, הפעם אראולה התעופף והדף את הבעיטה שלו לקרן.

פיל פודן מנצ'סטר סיטי כובש
שחקן העונה ברגע הכי חשוב של העונה. פודן | רויטרס
פיל פודן מנצ'סטר סיטי
זה מתקרב. פודן | אימג'בנק GettyImages

דקה 37: עוד ניסיון של רודרי מחוץ לרחבה, הפעם הבעיטה שלו נעצרה אצל אראולה.

דקה 42: גול! ווסטהאם צימקה ל-2:1! ביצוע מופלא של קודוס שניצל הרחקה לא מספיק טובה ובעט מספרת אדירה לרשת של אורטגה חסר האונים.

דקה 45+1: עוד החמצה ענקית להולאנד, הפעם הנורבגי כבר קיבל כדור מדוקו לתוך רחבת החמש, ושוב בעט מעל המסגרת של אראולה.

דקה 49: בעיטה שטוחה של דה בראונה חמקה ליד הקורה של אראולה.

דקה 59: גול! 1:3 לסיטי! האליפות בדרך להישאר במנצ'סטר – דה בראונה העביר לסילבה שהשאיר לרודרי שהמתין על סף הרחבה, הקשר האחורי בעט כדור שטוח שאראולה לא הדף טוב וזה נכנס לרשת.

דקה 84: כדור חופשי של דה בראונה מצא את הראש של הולאנד שנגח אחורה, ושוב פספס את המסגרת של אראולה.

מוחמד קודוס ווסטהאם
אחד משערי העונה. קודוס | אימג'בנק GettyImages
רודרי מנצ'סטר סיטי
מי אם לא הוא. רודרי | רויטרס
לאנדרו טרוסאר ארסנל
בשליטה כמעט מוחלטת. טרוסאר | רויטרס

ארסנל – אברטון 1:2

כמה שארסנל היתה קרובה לתואר, אבל מחזורי הסיום הלכו לרעתה והדומיננטיות של סיטי הכריעה עם עוד אליפות לקבוצה ההיסטורית של גווארדיולה. התותחנים יתנחמו בעוד עונה נהדרת, שאמנם הסתיימה ללא תואר, אך עם סגנות נוספת והרבה מחמאות בתקווה להשיג את האליפות סוף סוף בעונה הבאה, אחרי 21 שנים בלי הנפה. ארסנל היתה זקוקה לניצחון על אברטון בשילוב איבוד נקודות של מוליכת הטבלה, אבל דווקא אידריסה גיי כבש בכדור חופשי בדקה ה-40, והדהים את הקהל באמירויות. טקהירו טומיאסו השווה כעבור שלוש דקות, ודקה לפני תחילת תוספת הזמן, קאי האברץ הפך וניחם את האוהדים הביתיים עם שלוש נקודות אחרונות.

מיקל ארטטה מאמן ארסנל
התואר מתרחק. ארטטה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 12: טעות קשה בהגנת אברטון כמעט סידרה לרייס את שער היתרון, אבל הבעיטה של הקשר הלכה חלש לפינה הקרובה ופיקפורד עצר בקלות.

דקה 14: הרמה מצד שמאל הגיעה לטרוסאר שבעט על קולמן, הכדור ניתז לכיוון פיקפורד שהציל לקרן.

דקה 16: ארסנל יושבת על הרחבה של אברטון, הפעם זה היה ווייט שבמסירת עומק מצא את מרטינלי, אך שוב שוער נבחרת אנגליה היה במקום.

דקה 32: מתפרצת של הטופיז כמעט הסתיימה בשער כשקלברט-לואין מצא את הקורה של ראיה, וגם הכדור החוזר לא מצא את הרשת.

דקה 40: גול! 0:1 לאברטון! כדור חופשי של גיי פגע ברייס, הטעה את ראיה ונכנס לרשת.

דקה 43: גול! ארסנל השוותה ל-1:1! מסירת רוחב של אודגור מצאה את טומיאסו שבעט כדור שטוח לפינה והשווה את התוצאה.

טקהירו טומיאסו ארסנל
קאמבק ומהפך בדרך? טומיאסו | רויטרס

דקה 63: פריצה נהדרת של קלברט-לואין שבעט מקצה הרחבה לידיים של ראיה.

דקה 72: איזו החמצה של אודגור! הנורבגי קיבל הזדמנות נהדרת להפוך את התוצאה מתוך הרחבה, אך נעצר מקרוב אצל פיקפורד.

דקה 89: גול! ארסנל הפכה ל-1:2! מתפרצת של ז'סוס עברה לאודגור שהשאיר להאברץ, והגרמני כבש מקרוב את המהפך.

יורגן קלופ מאמן ליברפול
נפרד מאנפילד. קלופ | רויטרס

ברייטון – מנצ'סטר יונייטד 2:0

העונה הרעה של מנצ'סטר יונייטד סוף סוף הסתיימה, לפחות עם שני ניצחונות רצופים ששמו אותה במקום השמיני, אך רק ניצחון על מנצ'סטר סיטי בגמר הגביע יעניק לה את הכרטיס לליגה האירופית בעונה הבאה. דיוגו דאלוט (73) ורסמוס הוילונד (88) כבשו עבור השדים האדומים במשחק הפרידה של רוברטו דה זרבי מברייטון

צ'לסי – בורנמות' 1:2

באחת העונות ההזויות מבחינתה, וכשהיא כבר נראתה בדרך להיות במאבקי התחתית, צ'לסי הצליחה לנצח משחק חמישי ברציפות ולהעפיל לאירופה בעונה הבאה דרך המקום השישי. הבלוז נהנו משער ענק של מויסס קאיסדו מחצי מגרש (17) וגול של ראחים סטרלינג (48), לפני שבדיאשיל הבקיע גול עצמי כעבור דקה, אך זה הסתיים עם ניצחון כחול. צ'לסי כרגע העפילה למוקדמות הקונפרנס ליג, אך היא תעפיל לליגה האירופית אם מנצ'סטר סיטי תנצח את יונייטד בגמר הגביע האנגלי.

ליברפול – וולבס 0:2

משחק הפרידה מיורגן קלופ הלך חלק עבור האדומים שסיימו את העונה במקום השלישי עם 82 נקודות. עם עשרות אלפים ביציעים שהריעו למאמן הגרמני האגדי, האוהדים ראו את וולבס נשארת בעשרה שחקנים בדקה ה-28 כשנלסון סמדו הורחק עם דריכה מכוערת על אלכסיס מקאליסטר, שגם כבש את שער היתרון בנגיחה כעבור 6 דקות. ג'ארל קוואנסה הצעיר הכפיל בדקה ה-40 עם שער מחזור שני ברצף וחתם את תוצאת הסיום. הקהל האדום התרגש יחד עם קלופ, כשגם השחקנים דמעו לקראת טקס הפרידה מהמאמן.

שפילד יונייטד – טוטנהאם 3:0

התרנגולים סיימו במקום החמישי ויהיו בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה אחרי שהמשיכו את מסע ההתעללות בנועלת הטבלה והיורדת החלשה. ההגנה הגרועה בתולדות הפרמיירליג ספגה עוד שלושה שערים בדרך ל-104 בכל העונה עם עוד הפסד, כשדיאן קולוסבסקי כבש צמד (14 ו-65), ופדרו פורו (59) הפגיז שער נוסף עם שלוש נקודות אחרונות לקבוצה של אנג' פוסטקוגלו.

משחקים נוספים

ברנטפורד – ניוקאסל 4:2 לוטון – פולהאם 4:2 ברנלי – נוטינגהאם פורסט 2:1 קריסטל פאלאס – אסטון וילה 0:5

שחקני ליברפול חוגגים עם אלכסיס מקאליסטר
מתנת פרידה לקלופ. ליברפול חוגגת | אימג'בנק GettyImages
שחקני צ'לסי חוגגים עם מויסס קאיסדו
אחד משערי העונה. קאיסדו | אימג'בנק GettyImages
דיוגו דאלוט מנצ'סטר יונייטד
יסיימו עם הגביע? דאלוט | אימג'בנק GettyImages

עונת 2024/25 בפרמיירליג תצא לדרך ב-17 באוגוסט 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי