יורק לסולשיאר: "שחק עם מרסיאל וראשפורד יחד בחוד"

מלך שערי מנצ'סטר יונייטד ב-1999, מכוכבי עונת הטרבל, ממליץ' לחברו הטוב לשנות מערך: "תן להם לתקוף ולקחת את הקבוצה לשלב הבא"

(גודל טקסט)

רגע לפני שמנצ'סטר יונייטד תארח היום את בורנמות' (שבת, החל מ-16:50, ישיר בספורט1), מנג'ר השדים האדומים קיבל טיפ מכוכב העבר ומי שהיה אחד מחבריו לחוליית ההתקפה, דווייט יורק.

אין עוררין על כך שבחודשים האחרונים מנצ'סטר יונייטד היא אחת הקבוצות המלהיבות בממלכה, הגעת ברונו פרננדש בהחלט הרימה את "השדים האדומים" בכמה רמות ומאז "פגרת הקורונה" שיתוף הפעולה שלו עם פול פוגבה בכלל לוקח את הקבוצה למקומות אחרים, אבל לפי יורק, מכוכבי עונת הטרבל ב-1999, יש שינוי נוסף שצריך סולשיאר לבצע כדי שהקבוצה תוכל גם להתמודד על תארים בעונה הבאה.

סולשיאר מקפיד לשחק במערך 4-2-3-1, משמע עם חלוץ יחיד בחוד, אולם יורק, מלך שערי הפרמיירליג בתקופתו ביונייטד, מפציר בנורבגי לשחק עם שני חלוצים יחד בשפיץ – בטענה שכך מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל ימצו את הפוטנציאל עד תום ויכבשו כל אחד לפחות 20 שערים בעונה. העונה, בינתיים, יש לכל אחד מהם 19 שערים (בכל המסגרות) ואילו לגרינווד הצעיר יש כבר 13.

אנתוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד
אנתוני מרסיאל, מרקוס ראשפורד | MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images

"מספר 9 זו עמדה מאוד מיוחדת, זו הסיבה שחלוצים כמו אנדי קול ואלן שירר הבקיעו כל כך הרבה שערים – הם פשוט לא שיחקו בשום עמדה אחרת", אמר יורק על כך שסולשיאר נוהג לבצע חילופים בין שחקני ההתקפה שלו, כך שמרסיאל וראשפורד לא אחת משחקים על הקו, "אני אוהב לראות את ראשפורד באמצע, אני חושב שהוא גם יכול לשחק מתחת לחלוץ ואני גם אוהב לראות את מרסיאל במרכז. לכן, הייתי מציב אותם שם ביחד. מתחת יש לו את ברונו פרננדש ופול פוגבה שיכולים לתמוך בהתקפה מאחור ויש לו את מייסון גרינווד ושאר החבר'ה שישחקו בכנפיים. תן להם לתקוף ולקחת את הקבוצה לשלב הבא".

יורק, שלעולמים ייזכר שיתוף הפעולה שלו עם אנדי קול, אמר על מרסיאל שלאחרונה הוא זה שמקבל את המקום בשפיץ: "לשחק כמספר 9 זה קשה, זו עמדה שמאלצת אותך לשחק עם הגב לשער ואתה ממש צריך לשלוט בה כדי לנצל את הפוטנציאל, אבל הוא נראה כמו אחד שרוצה לעשות את זה ולכן אנחנו רואים אותו הולך ומשתפר".

דוייט יורק ואנדי קול ב-1999 | Alex Livesey/Allsport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי