מי יעצור אותה? מנצ'סטר סיטי דרסה 0:5 את ברייטון

חמישייה שנייה ברציפות לקבוצה של פפ גווארדיולה, שנראית בכושר מצוין לקראת המאבק על הזכייה בגביע ובליגת האלופות. סטרלינג כיכב עם שלושער, ז'סוס וברנרדו סילבה כבשו גם הם

(גודל טקסט)

מאז שאיבדה רשמית את תואר האליפות, מנצ'סטר סיטי עברה להתרכז בשתי המטרות הבאות שלה: זכייה בגביע האנגלי ובליגת האלופות. ואם לשפוט על פי המשחק הערב (שבת) קשה לראות מי יעצור את הקבוצה של פפ גווארדיולה שהביסה 0:5 את ברייטון המסכנה במסגרת המחזור ה-35 בפרמיירליג. זו החמישייה השנייה ברציפות של התכולים, שהבטיחו מתמטית את המקום השני בסיום העונה. "השחפים", שמדורגים במקום ה-15, קיוו לניצחון שיבטיח להם הישארות בליגה כבר הערב, אך ייאלצו לחפש נקודות במחזור הבא.

זו הפעם ה-32 שבה סיטי כובשת לפחות רביעייה בליגה האנגלית בעידן גווארדיולה, יותר מכל קבוצה אחרת באנגליה. מעל כולם כיכב ראחים סטרלינג, שהפציץ שלושער לרשת של ברייטון והעלה את מאזנו ל-26 שערים בכל המסגרות, 16 מתוכם בפרמיירליג. האנגלי הפך לשלישי בתולדות המפעל שמבקיע שלושה שערים, כששניים מהם בנגיחה והשלישי מחוץ לרחבה. הסיטיזנס המשיכו להציג מחץ התקפי אדיר ופשוט לא הותירו סיכוי למארחת, כאשר ז'סוס היה פעיל מאוד והשכיח את חסרונו של אגוארו, בעוד ריאד מחרז השתתף כמעט בכל התקפה מסוכנת והראה שדברים טובים קורים בכל פעם שהכדור מגיע לרגליו. החזרה הגנרלית של מנצ'סטר סיטי לקראת חצי גמר הגביע נגד ארסנל, שיתקיים בשבת הבאה, תהיה במשחק הביתי נגד בורנמות' ביום רביעי הקרוב (19:50, שידור ישיר בספורט2).

בצד השני, ברייטון לא הצליחה להתמודד עם העוצמות של היריבה בחלק הקדמי ונחלה את התבוסה הגדולה ביותר שלה העונה. הקבוצה של גרהאם פוטר רחוקה שמונה נקודות מהקו האדום, אולם בורנמות' שבמקום ה-18 תוכל לצמצם את הפער ממנה אם תוציא נקודות נגד לסטר מחר. במקרה שההפרש יישאר זהה, השחפים יוכלו להבטיח את הישארותם בפרמיירליג ביום חמישי הקרוב, אז יתארחו אצל סאות'המפטון (22:05, שידור ישיר בספורט3).

לקח את הכדור הביתה | Catherine Ivill/Getty Images

הרכבים:

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, אמריק לאפורט, אריק גרסיה (פרננדיניו, 72) בנג'מין מנדי (אולכסנדר זינצ'נקו, 64), רודריגו (ג'ון סטונס, 72), קווין דה בריינה (דויד סילבה, 64), ריאד מחרז, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס (פיל פודן, 63).

ברייטון: מתיו ראיין, מרטין מונטויה (טאריק לאמפטיי, 59), אדם וובסטר, לואיס דאנק, ברנרדו, איב ביסומה, דייבי פרופר (דייל סטיבנס, 59), פסקל גרוס (דן ברן, 78), ארון מוי, לאונדרו טרוסארד (עלירזה ג'האנבחש, 70), ארון קונולי (ניל מופיי, 59).

מי יעצור את הקבוצה שלו? | Julian Finney/Getty Images

אחרי פתיחה רגועה, אריק גרסיה היה הראשון שהתקרב להעלות את מנצ'סטר סיטי ליתרון. הבלם התחבר לקרן שהגביה מחרז מימין וניסה עם העקב, אך הכדור פספס את המסגרת במעט. בדקה ה-21 הגיע השער הראשון: מסירה ארוכה של מחרז הגיעה לז'סוס שהוריד את זה בנגיחה לסטרלינג, האנגלי כדרר ימינה והוציא בעיטה שטוחה ומדויקת לפינה – 0:1 מנצ'סטר סיטי. כעבור חמש דקות, טרוסארד חיפש את השוויון וניסה מרחוק, אך לא מצא את המסגרת.

בדקה ה-81 הגיע החמישי: סטרלינג קיבל מסירה ארוכה וניסה להקפיץ מעל דאנק, וובסטר התבלבל והאנגלי, בעודו שוכב על הרצפה, נגח אל הרשת את השלישי שלו במשחק ועשה 0:5.

הבעיטה של האנגלי בדרך אל הרשת | Catherine Ivill/Getty Images
26 שערים בכל המסגרות לסטרלינג | Catherine Ivill/Getty Images

בדקה ה-35 האורחת הייתה קרובה מאוד לגול השני: דה בריינה ביצע פעולה גדולה כשחטף כדור על קו שמאל והשאיר לז'סוס, שנעצר במשקוף. דקה בלבד חלפה וסיטי שוב יצאה קדימה, ז'סוס השאיר את מחרז לבד לחלוטין אך האלג'יראי לא הצליח לשים את ברשת. בדקה ה-38 ברייטון הגיעה למצב הטוב ביותר שלה במחצית הראשונה – גרוס הגביה לראשו של טרוסארד שנגח לאחור, אך הכדור עבר מעל המשקוף. דקה לפני ההפסקה, נגיחה של רודריגו במצב נייח הגיעה לרגליו של ז'סוס, שדחק את זה פנימה מקרוב והעלה את הסיטיזנס ל-2:0.

ברייטון לא הצליחה להתמודד עם עוצמת היריבה | Julian Finney/Getty Images

שמונה דקות בתוך המחצית השנייה, מהלך קבוצתי יפה הסתיים בגול השלישי: מרחז המצוין מצא את סטרלינג, שנגח פנימה וקבע 0:3. מבול השערים נמשך כעבור ארבע דקות, כשברנרדו סילבה בעט מקו ה-16, ראיין לא הצליח להשתלט והפורטוגלי הגיע ראשון לריבאונד כדי לכבוש ולהעלות את סיטי ל-0:4. בדקה ה-77 מחרז כמעט כבש בעצמו. דויד סילבה הקשית כדור לעברו והאלג'יראי עקף את השוער, אך הגנת ברייטון סגרה היטב וגרמה לו להוציא בעיטה באיחור, לרשת החיצונית. בדקה ה-81 הגיע החמישי: סטרלינג קיבל מסירה ארוכה וניסה להקפיץ מעל דאנק, וובסטר התבלבל בסגירה והחלוץ ניצל זאת כדי לנגוח פנימה בעודו שוכב על הדשא – 0:5 לקבוצה של פפ גווארדיולה, תוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום.

ברנרדו סילבה | JULIAN FINNEY/POOL/AFP via Getty Images
חמישייה שנייה ברציפות | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי