הליגה האירופית בהישג יד: טוטנהאם גברה 1:2 על ארסנל

הספרס חזרו מפיגור לניצחון בדרבי של צפון לונדון וצימקו את הפער משפילד יונייטד השביעית לשתי נקודות. לקאזט העלה את התותחנים ליתרון עם שער ענק, סון ואלדרווירלד הפכו

קבוצות: טוטנהאם ארסנל
(גודל טקסט)

חלום אירופה בחיים: טוטנהאם גברה הערב (ראשון) 1:2 על ארסנל ורשמה ניצחון ראשון בדרבי של צפון לונדון במסגרת הליגה, מאז פברואר 2018. אחרי 35 מחזורים בפרמיירליג, הספרס נמצאים במקום השמיני אחרי שעקפו את היריבה העירונית ורחוקים שתי נקודות משפילד יונייטד. התותחנים, ששמטו יתרון אותו העניק להם אלכסנדר לקאזט, נוצחו לראשונה אחרי חמישה משחקים בכל המסגרות וירדו למקום התשיעי.

החבורה של ז'וזה מוריניו, שגילתה חוסר יציבות מאז חזרת הכדורגל, הציגה יכולת משופרת, ייצרה לא מעט מצבים טובים ולא נרתעה מהפיגור המוקדם. התרנגולים סופרים כבר שישה דרבים ביתיים רצופים ללא הפסד (ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), כאשר יונג-מין סון הבקיע נגד ארסנל לראשונה בהופעתו העשירית נגדה והפך לשחקן טוטנהאם הראשון שכובש ומבשל במשחק ליגה נגד התותחנים מאז פברואר 2012, אז עשה זאת עמנואל אדבאיור. הארי קיין קיווה להפוך למלך שערי הדרבי בכל הזמנים ולא מצא את הרשת בסופו של דבר, אך בוודאי יסתפק בשלוש הנקודות. טובי אלדרווירלד, האחראי לשער הניצחון, הפך לראשון שכובש נגד ארסנל הן בווייט הארט ליין והן באצטדיון טוטנהאם החדש. הספרס יקוו להמשיך במומנטום כשיתארחו אצל ניוקאסל ביום רביעי (19:50, שידור ישיר בספורט1).

מבחינת ארסנל זה היה הפסד אופייני. כאמור, הקבוצה של מיקל ארטטה הובילה ראשון, אלא שטעות קשה בהגנה שלוש דקות בלבד אחרי שער היתרון, החזירה את המארחת למשחק. בהמשך, פייר אמריק אובמיאנג היה קרוב מאוד לכבוש בשלושה מקרים שונים, כשבאחד מהם נעצר רק בעמוד, אבל האדומים-לבנים לא מצאו את הרשת, ספגו שער מאוחר ויצאו בידיים ריקות. התותחנים שמטו לא פחות מ-21 נקודות במשחקים בהם הובילו, כשרק ווסטהאם איבדה יותר. שימו לב למאזן העלוב של ארסנל ב-27 משחקי החוץ האחרונים שלה נגד שש הגדולות באנגליה: אפס ניצחונות, 10 תוצאות תיקו ו-17 הפסדים. אם לא די בכך שהתרחקה משמעותית מהשגת הכרטיס לאירופה הערב, ארסנל תפגוש ביום רביעי את האלופה ליברפול (22:00, שידור ישיר בספורט1).

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרז' אורייה, טובי אלדרווירלד, דווינסון סאנצ'ס, בן דייויס, הארי ווינקס, מוסא סיסוקו, ג'ובאני לו צ'לסו (אוליבר סקיפ, 84), לוקאס מורה (סטיבן ברחוויין, 82), יונג-מין סון (אריק לאמלה, 94), הארי קיין.

ארסנל: אמיליאנו מרטינס, הקטור ביירין (סדריק סוארס, 84), דויד לואיז, שקודראן מוסטפי, סיאד קולאשינץ (ריס נלסון, 84), קיירן טירני (ג'ו ווילוק, 84), גרניט ג'אקה, דני סבאיוס, ניקולא פפה (בוקאיו סאקה, 70), אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג.

התרחקו מאירופה בהפסד אופייני | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

כבר אחרי 20 שניות לוקאס מורה ניסה בבעיטה מרחוק שהלכה למסגרת, אך מרטינס עמד במקום וקלט. קיין קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו בדקה העשירית כשמורה מצא אותו בהקשתה נהדרת, החלוץ שניסה להקפיץ מעל מרטינס נעצר על ידי השוער. כעבור שלוש דקות הגיע המצב הראשון של ארסנל: ביירין פרץ באגף ימין והעביר את הרוחב לאובמיאנג, שהיה בעמדה מצוינת אבל פספס את הכדור.

הארי קיין, אמיליאנו מרטינס | Michael Regan/Getty Images

בדקה ה-16 קיבלנו גול ראשון: ג'אקה גבר על אורייה במאבק על הכדור והשאיר ללקאזט, ששחרר טיל אדיר מחוץ לרחבה והכניע את לוריס כדי לקבוע 0:1 לארסנל. היתרון החזיק שלוש דקות בלבד, כי קולאשינץ מסר רע לאחור וסון ניצל זאת כדי לעקוף את לואיז במהירות ולהקפיץ מעל מרטינס בדרך ל-1:1. הקצב הגבוה נמשך ובדקה ה-30 דייויס כמעט כבש שער מטורף, כששחרר בעיטה עוצמתית ממרחק אך פגש את המשקוף. 10 דקות חלפו ואובמיאנג כמעט מצא את הרשת בכדור חופשי, אבל פספס את המסגרת בסנטימטרים.

ארסנל עלתה ליתרון משער נפלא | Tim Goode/Pool via Getty Images
אבל הקוריאני דאג לאזן במהירות | Michael Regan/Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בקצב רגוע יותר, אך בדקה ה-59 לקאזט סידר לאובמיאנג מצב טוב לבעיטה והגאבוני, שגבר על אורייה, נעצר בעמוד. בדקה ה-71 קיין התגבר על מוסטאפי בצד שמאל ומסר לסון שהגיח במרכז, אבל הדרום-קוריאני לא הצליח לסיים את זה כמו שצריך. שמונה דקות אחר כך, בעיטה של ביירין פגעה בשחקן טוטנהאם והכדור הגיע לאובמיאנג שסובב את זה לקורה הרחוקה, אולם לוריס הדף לקרן.

הבעיטה שהרעידה את העמוד | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

דקה חלפה ומורה שוב מצא את קיין, הפעם במסירת עומק נפלאה, מרטינס יצא מצוין ובלם את הניסיון של החלוץ. בדקה ה-81 המהפך הושלם: סון הגביה כדור קרן מצד שמאל, אלדרווירלד עלה גבוה מעל כולם ונגח פנימה – 1:2 לטוטנהאם. קיין היה קרוב פעם נוספת שתי דקות אחרי השער, אך שוערה של ארסנל הדף את הבעיטה שלו. בדקה ה-87 החלוץ האנגלי סידר מצב טוב לסון, שפגע בשחקן יריב כשחיפש את השער. למרות ההחמצות, היתרון נשמר עד הסיום וטוטנהאם יצאה עם ניצחון יקר בדרבי.

מיקל ארטטה מאוכזב | JULIAN FINNEY/POOL/AFP via Getty Images
חלום אירופה בחיים | Julian Finney/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי