תשחק בליגת האלופות: הערעור של מנצ'סטר סיטי התקבל

שחקני מנצ'סטר סיטי
שחקני מנצ'סטר סיטי | MARTIN RICKETT/POOL/AFP via Getty Images

בית הדין לבוררות בספורט ביטל את הרחקת התכולים מהמפעלים של אופ"א והקטין את הקנס שהוטל על המועדון ל-10 מיליון יורו

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

בזמן שהיא נאבקת על זכייה בגביע האנגלי ובליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי קיבלה הבוקר (שני) את הבשורה לה ייחלה יותר מכל: בית הדין לבוררות בספורט (CAS) קיבל את הערעור של המועדון האנגלי וביטל את הרחקתו ממפעלי אופ"א לשנתיים הקרובות, מה שאומר כי אלופת הפרמיירליג היוצאת תוכל לשחק בליגת האלופות אחרי שהבטיחה את מקומה בתחרות בשבוע האחרון. עוד הוחלט כי הקנס שהוטל את הקבוצה, שעמד על 30 מיליון יורו, יוקטן משמעותית ל-10 מיליון בלבד.

כזכור, מנצ'סטר סיטי נענשה על ידי מחלקת הפיקוח הפיננסי של התאחדות הכדורגל האירופי בגין הפרות רישוי ופייר פליי כלכלי, אך במועדון הכחישו בתוקף כל קשר לעבירה וערערו על גזר הדין בחודש שעבר, אחרי שהגדירו את החלטת אופ"א כ"מבוססת על דעות קדומות".

בהודעת המועדון הרשמית נמסר: "בעוד שמנצ'סטר סיטי והיועצים המשפטיים עדיין לא בחנו לעומק את פסק הדין של CAS, אנו מברכים על ההחלטה של היום שמקנה תוקף למועדון ולראיות שהצלחנו להציג. אנו מבקשים להודות לחברי הפאנל על חריצותם ועל ניהול ראוי של התהליך". אופ"א מסרה בתגובה לפסיקה: "התבשרנו על כך שוועדת CAS מצאה כי אין מספיק ראיות חותכות בכדי לאשר את מסקנותינו במקרה הזה וכי על הפרות רבות חלה התיישנות לכאורה, לפי תקנות אופ"א. בשנים האחרונות, פייר פליי פיננסי היווה גורם משמעותי בהגנה על המועדונים ועזר להם להתקיים כלכלית ואופ"א, יחד עם ארגון המועדון האירופיים, נותרה מחויבת לעקרונותיה".

מדובר בפסק דין גורלי מבחינת הסיטיזנס, שבמקרה של הרחקה מהמפעלים הבינלאומיים היו עלולים לאבד חלק נכבד מהכוכבים הבכירים בקבוצה, ביניהם קווין דה בריינה שאף הצהיר כי שנתיים מחוץ לליגת האלופות יהיו יותר מדי בשבילו בשלב הזה של הקריירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי