בדרך לליגת האלופות: 0:1 חשוב לצ'לסי על נוריץ'

הבלוז ביצעו צעד חשוב לעבר הבטחת המקום בטופ ארבע כשגברו על הקנריות, שבכל מקרה כבר נשרו לצ'מפיונשיפ. ז'ירו הכריע בנגיחה נפלאה (45+3)

קבוצות: צ'לסי נוריץ'
(גודל טקסט)

המחזור ה-36 של הפרמיירליג נפתח הערב (שלישי), כאשר צ'לסי השיגה שלוש נקודות חשובות ביותר וגברה 0:1 על נוריץ' בזכות שער של אוליבייה ז'ירו. הבלוז יודעים שאחרי העונש של מנצ'סטר סיטי בוטל כל נקודה הופכת לגורלית במאבק על הטופ ארבע, וכעת הם הצליחו להבטיח את המקום השלישי למחזור נוסף, למרות שלא סיפקו יכולת מרשימה.

הקבוצה של פרנק למפארד פתחה פער של ארבע נקודות מלסטר (מקום רביעי) וממנצ'סטר יונייטד (מקום חמישי), אך גם לשועלים וגם לשדים האדומים משחק חסר. בכך, צ'לסי עשתה צעד חשוב מאוד לעבר הבטחת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. אנגולו קאנטה הפצוע שוב נעדר, ובמועדון מקווים שיהיה כשיר למשחק הבא והחשוב של הקבוצה, מול יונייטד בחצי גמר הגביע ביום ראשון (19:50, שידור ישיר בספורט1).

צ'לסי פתחה את המשחק בשליטה מוחלטת, אך לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים. לאורך כל המחצית הראשונה הבלוז הכתיבו את הקצב בזמן שנוריץ' כלל לא התקרבה לשערו של קפה אריסבלאגה. ואז, אחרי לחץ כבד שהתגבר עם הדקות, אוליבייה ז'ירו הצליח לעלות את המארחת ליתרון בדקה ה-45+3. פוליסיק סיפק הגבהה מצוינת מהאגף השמאלי, החלוץ הצרפתי התמקם בצורה מעולה ברחבה, נגח מקרוב לרשת והעניק יתרון מוצדק לצ'לסי.

חכים זייך בסטמפורד ברידג' | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

המחצית השנייה נפתחה בקצב איטי יותר ושתי הקבוצות לא הגיעו למצבים. רק אחרי 25 דקות בתוך החצי השני, שהיה הרבה יותר מאוזן, הבלוז החלו לאיים על השער. כריסטיאן פוליסיק ומרקוס אלונסו הגיעו למצבים טבים, אך טים קרול סיפק הופעה טובה בין הקורות. התוצאה נותרה בעינה עד לסיום, והקבוצה של פרנק למפארד ירדה מרוצה מכר הדשא.

אגב, חכים זייך, שחתם אצל הבלוז לקראת העונה הבאה וכבר החל להתאמן עם חבריו החדשים (אך טרם רשאי לשחק), הגיע לראשונה לסטמפורד ברידג' וצפה בניצחון קבוצתו. מן העבר השני, נוריץ' כבר ירדה ליגה עוד בטרם המשחק וכך או כך תסיים במקום האחרון, כך שלא נותר לה יותר מדי על מה לשחק, אלא רק לנסות להציל טיפה מהכבוד שלה. היום היא לא הצליחה לייצר אפילו איום אחד למסגרת.

על כן, בקבוצה יודעים שאסור להם שלא לנצח לאור הצפיפות בחלק הזה של הטבלה וכל נקודה היא קריטית. המאמן בחר לעלות ב-11 עם רובן לופטוס-צ'יק, וויליאן, כריסטיאן פוליסיק ואוליבייה ז'ירו, כשאנגולו קאנטה עדיין פצוע ושוב נעדר. מן העבר השני, נוריץ' מגיעה למפגש אחרי שכבר ירדה רשמית לצ'מפיונשיפ וכך או כך תסיים אחרונה בטבלה את העונה. כל שנותר לה לשחק עליו הוא על הכבוד שלה, והיא תנסה לקלקל לכחולים.

אנגולו קאנטה ביציע | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

הרכבים

צ'לסי: קפה אריסבלאגה, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו (ריס ג'יימס, 80), מתאו קובאצ'יץ', ז'ורז'יניו, רובן לופטוס-צ'יק (רוס בארקלי, 67), וויליאן, כריסטיאן פוליסיק (קאלום הדסון-אודוי, 81), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 86).

נוריץ': טים קרול, מקס ארונס, בן גודפרי, טים קלוזה, ג'מאל לואיס, קני מקלין, אלכסנדר טטי (טימו פוקי, 79), לוקאס רופ (ג'וש מרטין, 89), אונל הרננדס (מרקו סטיפרמן, 79), טוד קנטוול (אמיליאנו בואנדיה, 72), יוסיפ דרמיץ' (אדם איידה, 79).

פרנק למפארד | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

מהלך המשחק

כבר בדקה השלישית הגיעה ההזדמנות הראשונה של צ'לסי, כשהגבהה של ססאר אספליקווטה מצאה את ראשו של אוליבייה ז'ירו, אך הנגיחה של הצרפתי הלכה החוצה.

בדקה ה-20 ז'ירו הגיע למצב נוסף בתוך הרחבה אחרי טעות חמורה במרכז ההגנה של נוריץ', אך לא הצליח לייצר עוצמה בבעיטה וטים קרול הסתדר בקלות עם הכדור שלו.

וויליאן מגביה כדור קרן | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

בדקה ה-27 קורט זומה מצא את מרקוס אלונסו באגף השמאלי. הספרדי העביר כדור רוחב שטוח לתוך הרחבה, כריסטיאן פוליסיק בעט בנגיעה לעבר הפינה הקרובה אך פספס במעט את המסגרת.

בדקה ה-36 צ'לסי המשיכה להתקרב. פוליסיק קיבל כדור ברחבה עם הגב אל השער, הסתובב ובעט כדור אדיר ברגל שמאל. טים קרול סיפק הדיפה נהדרת למשקוף ולקרן. כדור הקרן שהוגבהה מצאה את ראשו של קורט זומה שנגח היטב, אך החמיץ בסנטמטרים את הקורה הימנית.

וויליאן, טוד קנטוול | הטוויטר הרשמי של נוריץ'

ואז, שלוש דקות בתוך תוספת הזמן לסיום המחצית הראשונה, צ'לסי סוף סוף הצליחה לפרוץ את הסכר ועלתה ל-0:1. פוליסיק הגביה כדור נהדר מהאגף השמאלי לרחבה, ז'ירו התמקם בעמדה מצוינת, נגח מקרוב לרשת של טים קרול והעניק יתרון מוצדק לאורחת.

אוליבייה ז'ירו כובש | הטוויטר הרשמי של צ'לסי
שחקני צ'לסי חוגגים | RICHARD HEATHCOTE/POOL/AFP via Getty Images
אוליבייה ז'ירו חוגג | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

המחצית השנייה נפתחה בקצב איטי, כשנוריץ' הצליחה לאזן יותר את ההתמודדות שהייתה בשליטה מוחלטת של צ'לסי במחצית הראשונה. עם זאת, שתי הקבוצות כלל לא הצליחו לייצר מצבים ב-20 הדקות הראשונות של החצי.

אלכסנדר טטי, כריסטיאן פוליסיק | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

רק בדקה ה-66 הגיע המצב הראשון של צ'לסי במחצית השנייה. מרקוס אלונסו ביצע דאבל פס עם פוליסיק באגף השמאלי, המגן הגביה כדור אל קצה הרחבה, שם המתין ססאר אספיליקווטה שבעט ברגל שמאל אך לא הצליח למצוא את המסגרת.

טים קלוזה, כריסטיאן פוליסיק | הטוויטר הרשמי של נוריץ'

בדקה ה-75 הבלוז היו קרובים מאוד לכיבוש השער השני. ז'ירו סיפק כדור עומק נפלא מעל ההגנה של נוריץ', פוליסיק המתין במצב בעיטה טוב מתוך הרחבה ובעט מהאוור, אך טים קרול סיפק הצלה נאה. שתי דקות לאחר מכן, אלונסו כמעט כבש כשנגח מקרוב בצורה טובה אחרי הגבהה של אספיליקווטה מהאגף הימני, אך שוב קרול הציל מספיגה.

קני מקלין, וויליאן | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

בדקה ה-85 אוליבייה ז'ירו כמעט כבש צמד, כשוויליאן העביר כדור רוחב שטוח מהאגף הימני והחלוץ הצרפתי דחף את הרגל לפני הבלם ובעט לשער, אך פספס את המסגרת. לאחר שלוש דקות של תוספת זמן, השופט ג'ונתן מוס שרק לסיום המשחק.

לוקאס רופ, מתאו קובאצ'יץ' | הטוויטר הרשמי של נוריץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי