סולשיאר: "בינואר אף אחד לא חשב שנהיה בסיטואציה הזו"

אולה גונאר סולשיאר | GLYN KIRK/POOL/AFP via Getty Images

שני ניצחונות מפרידים בין מנצ'סטר יונייטד לליגת האלופות ולמרות הופעה לא הכי מרשימה נגד פאלאס, המנג'ר מרוצה: "הרווחנו את הזכות לחייך". וגם: העזרה של ה-VAR לאדומים וציוני הדרך של ראשפורד ומרסיאל

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד רחוקה שני ניצחונות מהעפלה לליגת האלופות בסיום העונה. השדים האדומים אספו אמש (חמישי) שלוש נקודות חשובות מאוד עם ניצחון חוץ 0:2 על קריסטל פאלאס אשר באנגליה הבהירו כי הושג "בעזרת ה-VAR". נותרו בשוויון עם לסטר בנקודות כשנותרו שני מחזורים בפרמיירליג, כאשר באחרון השועלים של ברנדן רוג'רס יארחו את הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר בקרב ישיר על הכרטיס למפעל הבכיר באירופה.

למרות הניצחון, פאלאס יכולה להרגיש בהחלט מקופחת שכן היא היוותה יריב שקול ליונייטד ואף הייתה עדיפה עליה לפרקים, זאת בנוסף לאירועים המרכזיים במשחק שהוכרעו בהחלטות שיפוט שנויות במחלוקת, כאמור. זה התחיל לקראת סוף המחצית הראשונה, כשווילפריד זאהה ספק הוכשל ברחבה על ידי ויקטור לינדלוף, אך גם השופט וגם אנשי ה-VAR חשבו כי התיקול היה נקי וכעבור שניות ספורות האדומים כבשו את שער היתרון. בדקה ה-55 נפסל שער של ג'ורדן איוו, שהיה משווה את התוצאה ל-1:1, בטענה לנבדל שבהילוך החוזר נראה גבולי מאוד.

אגב, זו הפעם השביעית העונה שבה שופטי המסך מבטלים שער לחובתה של מנצ'סטר יונייטד, הכמות הגבוהה ביותר בפרמיירליג יחד עם סאות'המפטון וברייטון. מאמנה של פאלאס, רוי הודג'סון, חש כי השופטים נהגו בקפדנות יתר כלפי הקבוצה שלו: "תמיד תחשוב כך כשההחלטות הן נגדך, אבל הן מוטעות. כרגע אלילת המזל לא מחייכת לעברנו", אמר.

שני ניצחונות מליגת האלופות | GLYN KIRK / Contributor

מי שהבקיעו לזכות האדומים היו מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל, שנמצאים בתקופה מצוינת והגיעו ל-22 כיבושים כל אחד, כשבנוסף האנגלי בישל לצרפתי, שמצא את הרשת כבר 12 פעמים בכל המסגרות בשנת 2020, יותר מכל שחקן פרמיירליג אחר. שבעה שערים סידרו האחד לשני העונה, יותר ממה שכל צמד אחר בתולדות המועדון הצליח לרשום בליגה בעונה אחת. סולשיאר לא הסתיר את ההתלהבות מהכוכבים שלו: "מרקוס פשוט נהנה וכדורגל, הוא ואנתוני משתפים פעולה נהדר וכשאני רואה את שפת הגוף החיובית שלהם, אני מאושר".

על המשחק עצמו אמר הנורבגי: "לא באמת נכנסנו לעניינים, בייחוד במחצית הראשונה, אך לרגעים אנחנו מראים למה אנחנו מסוגלים וזה נהדר לראות את המהירות ביציאה קדימה ואת הנעת הכדור, שני השערים היו פנטסטיים". למרות שהקבוצה שלו לא הבריקה כמו בהופעות אחרות שסיפקה מאז חזרת הליגה, היא סופרת כבר 19 משחקים רצופים ללא הפסד והמנג'ר יודע שזה הדבר החשוב ביותר: "אנחנו צריכים לחייך, הרווחנו את הזכות לעשות זאת. בינואר אף אחד לא חשב שנהיה בסיטואציה הזו, מרחק נגיעה מהרביעייה הראשונה. אנחנו נראים מצוין מאז החזרה לפעילות. אלה המשחקים החשובים וזה מה שחשוב במנצ'סטר יונייטד – להתעלות ולהראות אופי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי