גבר על מורו: ארסנל וארטטה ניצחו את סיטי ופפ ועלו לגמר הגביע

עוזרו של גווארדיולה בתחילת העונה, הדיח אותו בחצי הגמר עם 0:2 סנסציוני בוומבלי. פפה וטיירני בישלו לאובאמיאנג שכיכב עם צמד. התותחנים ימתינו למנצחת בין יונייטד לצ'לסי. התכולים איבדו עוד תואר

(גודל טקסט)

חצי גמר הגביע האנגלי נפתח הערב (שבת) עם הפתעה ענקית. יממה לפני המותחן בין מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי באצטדיון וומבלי, ארסנל רשמה את הסנסציה של הגביע עם 0:2 על מנצ'סטר סיטי, מחזיקת הגביע אשתקד, והפכה לפיינליסטית הראשונה של עונת 2019/20.

מי שכיכב במשחק היה פייר-אמריק אובאמיאנג שכבש צמד שערים – אחד בכל מחצית – אבל מי שגנב את ההצגה היה מאמן התותחנים מיקל ארטטה, ששימש כעוזרו של פפ גווארדיולה עד דצמבר האחרון, השיג ניצחון בכורה על מורו והוכיח פעם נוספת שהוא האדם הנכון לעמוד על הקווים בקבוצה הלחוצה מצפון לונדון.

אבל יש לציין, כי ארסנל עלתה לגמר גם בזכות לא מעט מזל – מנצ'סטר סיטי הגיעה להרבה יותר מצבי הבקעה וכיאה לקבוצה של גווארדיולה, שלטה הרבה יותר בכדור, אבל ארסנל עלתה ליתרון מהיר בדקה ה-19 בעקבות נגיעה קלה של החלוץ אובאמיאנג, לאחר הגבהה מדויקת של ניקולא פפה.

שחקני ארסנל חוגגים | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

במחצית השנייה מנצ'סטר סיטי הגיעה לשתי הזדמנויות מצוינות, הראשונה הייתה שייכת לראחים סטרלינג בפתיחתה של המחצית השנייה ואחריה גם ריאד מאחרז היה קרוב למצוא את הרשת, אך מרטינס ערך הופעה מצוינת ונהנה מלא מעט מזל. בדקה ה-71 הסיפור נגמר עם שער שני של אובאמיאנג, הפעם לאחר בישול של קיראן טיירני.

זהו הגמר הראשון של ארסנל לראשונה מאז 2017, ובסיומו גם זכתה בו לאחר ניצחון 1:2 על צ'לסי. מחר (ראשון, 19:50 שידור ישיר בספורט1) הבלוז יוכלו לשחזר את המפגש מלפני כשלוש שנים אם תצליח לגבור באצטדיון הלאומי על מנצ'סטר יונייטד. פפ גווארדיולה המאוכזב, רשם הפסד ראשון לארסנל אחרי שבעה ניצחונות רצופים וכעת הוא חושב רק על שמינית גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד.

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, אריק גרסיה, אמריק לאפורט, בנג'מין מנדי, אילקאי גונדואן (רודרי 66), דויד סילבה (פרננדיניו 88), קווין דה בריינה, ריאד מאחרז (פיל פודן 66), ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס.

ארסנל: דמיאן מרטינס, הקטור ביירין, שקודראן מוסטפי (רוב הולדינג 88), דויד לואיז, קיראן טיירני, גרניט ג'אקה, דני סאביוס (סיאד קולאסינץ'), איינסלי מייטלנד-ניילס, ניקולא פפה (ג'ו ווילוק 72), אלכסנדר לקאזט (לוקאס טוריירה 78), פייר-אמריק אובאמיאנג.

מהלך המשחק

דקה 17: החמצה גדולה לארסנל, אובמיאנג ניצל טעות בהגנת סיטי והגיע למצב של אחד על אחד, אך לצערו בעט היישר לידיו של אדרסון.

דקה 19, ארסנל עלתה ליתרון 0:1!  שתי דקות אחרי ההחמצה, אובמיאנג תיקן והעלה את התותחנים ליתרון מפתיע עם נגיעה קלה באוויר לכיוון המסגרת, אחרי הגבהה מוצלחת של פפה.

איינסלי מייטלנד-ניילס, בנג'מין מנדי | MATTHEW CHILDS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 41: ארסנל כמעט הכפילה. שקודראן מוסטפי עלה לכדור קרן ונגח למסגרת, אדרסון היה במקום והצליח לעצור.

דקה 49: דה בריינה מצא את סטרלינג שנותר חופשי לחלוטין, אך בעט ברגל שמאל מחוץ למסגרת.

דקה 54: מהלך אישי אדיר של מאחרז הסתיים עם בעיטה שטוחה לכיוון השער, מרטינס בקצות אצבעותיו הצליח לתפוס.

שחקני ארסנל חוגגים | Matthew Childs/Pool via Getty Images

דקה 71, ארסנל עלתה ל-0:2! טיירני העביר בצ'יפ לאובאמיאנג שדהר לכיוון הרחבה והשלים צמד ענק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי