יש דרבי בגמר הגביע: 1:3 לצ'לסי על מנצ'סטר יונייטד

הבלוז ייפגשו את ארסנל ב-1 באוגוסט. משחק נוראי של דה חאה, שאפשר לז'ירו להבקיע את הראשון וטעה בגדול בשער השני של מאונט. מגווייר הוסיף שער עצמי, פרננדש צימק מהנקודה הלבנה

(גודל טקסט)

שלב חצי הגמר בגביע האנגלי הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם הבשורה – משחק הגמר יהיה דרבי לונדוני מרתק בין צ'לסי לארסנל, לאחר שהבלוז השלימו ניצחון 1:3 חשוב על מנצ'סטר יונייטד בוומבלי. אוליבייה ז'ירו ומייסון מאונט כבשו לרשת של השדים האדומים, דויד דה חאה טעה בגדול ואחד האחראים להפסד של קבוצתו, כמו גם הארי מגווייר שכבש שער עצמי לצערו. ברונו פרננדש צימק מהנקודה הלבנה לקראת הסיום.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות שאולה גונאר סולשיאר ביצע שינוי גדול בהרכב שלו לאחר שהציב שלושה שחקנים בקו ההגנה שלו, והעניק מנוחה לאנתוני מרסיאל ופול פוגבה, שפתחו על הספסל. מנגד, פרנק למפארד ידע מדוע העניק לז'ירו את המקום בחוד שלו, כריסטיאן פוליסיק סופסל.

המחצית הראשונה הייתה בעיקר שייכת לשופט מייק דין, שנאלץ פעמים רבות לעמור את המשחק בשל פציעות של השחקנים, מה שהוביל לתוספת זמן שעלתה על עשר דקות. לאחר טיפול ארוך באריק באיי, שגם הוחלף, צ'לסי כבשה את שערה הראשון לאחר שז'ירו הקדים את שחקני ההגנה והכניע את דה חאה.

שחקני צ'לסי | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

הספרדי פתח את החצי השני בצורה נוראית, כאשר שניות ספורות לאחר חידוש המשחק מאונט בעט כדור שטוח לפשוט לעברו, אך בצורה לא ברורה ההדיפה של השוער הובילה ל-0:2 המפתיע. יונייטד ניסתה לחזור למשחק בכל האמצעים שהיו לה, אבל בדקה ה-74 מגווייר כבש לשערו ולמעשה חתם את הסיפור. הכחולים עלו לגמר שלישי בארבע השנים האחרונות.

הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון וואן ביסאקה (טימותי פוסו-מנסה, 79), אריק באיי (אנתוני מרסיאל, 46), הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ברנדון וויליאמס, נמניה מאטיץ', פרד (פול פוגבה, 55), ברונו פרננדש, דניאל ג'יימס (מייסון גרינווד, 56), מרקוס רשפורד (אודיון איגהלו, 79).

צ'לסי: ווילי קבאז'רו, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, קורט זומה, מרקוס אלונסו, ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ' (רובן לופטוס-צ'יק, 86), מייסון מאונט (פדרו, 90), וויליאן (קאלום הדסון-אודוי, 80), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 80).

מהלך המשחק

דקה 10: אחרי דקות ראשונות של גישושים בין הקבוצות, צ'לסי הייתה הראשונה לאיים על השער עם בעיטה אדירה של ג'יימס, דה חאה הציל.

דקה 32: פרננדש ניסה למצוא את החיבור של קבאז'רו בכדור חופשי, השוער הארגנטינאי הדף.

דקה 40: לקראת השריקה לסיום המחצית הראשונה, המשחק נעצר פעמים רבות בשל פציעות – מגווייר נחבש בראשו, באיי שכב דקות ארוכות על כר הדשא עד שמרסיאל החליף אותו. השופט מייק דין הוסיף 12 דקות.

דקה 45+11: צ'לסי עלתה ל-0:1! אחרי חידוש המשחק, אספיליקווטה סיפק כדור רוחב נהדר לז'ירו והצרפתי הכניע את דה חאה מקרוב.

אוליבייה ז'ירו, דויד דה חאה | ALASTAIR GRANT/POOL/AFP via Getty Images
שחקני צ'לסי | ALASTAIR GRANT/POOL/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

דקה 46: צ'לסי עלתה ל-0:2! פתיחת מחצית שנייה אדירה לשחקנים בכחול – מאונט ניסה את מזלו ממרחק, דה חאה טעה בגדול ואפשר לכדור לעבור מתחת לגוף שלו ולחדור לרשת.

דקה 52: רשפורד ניסה לצמק מזווית קשה, הכדור שרק ליד העמוד של קבאז'רו.

דקה 57: התקפה מהירה של צ'לסי הגיעה לרגלו של מאונט, האנגלי הצעיר שיגר בעיטה אדירה והחמיץ את המסגרת בסנטימטרים.

שחקני צ'לסי | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images
דויד דה חאה | Andy Rain/Pool via Getty Images

דקה 59: דה חאה הציל שער בטוח אחרי בעיטה של ז'ירו.

דקה 65: צ'לסי ניצחה מספיגת שער לאחר שקבאז'רו יצא לא טוב לכדור קרן, הנגיחה של מגווייר פספסה את הרשת החשופה.

דקה 74: צ'לסי עלתה ל-0:3! כדור רוחב אדיר של אלונסו מצא את הרגל של מגווייר והבלם כבש לצערו שער עצמי.

אנתוני רודיגר | Andy Rain/Pool via Getty Images
אולה גונאר סולשיאר | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 85: מנצסטר יונייטד צימקה ל-3:1! מרסיאל חדר לרחבה והוכשל, פרננדש לקח אחריות וכבש מהנקודה הלבנה.

דקה 90+6: שריקת הסיום של המשחק – צ'לסי ניצחה 1:3 את מנצ'סטר יונייטד והעפילה לגמר הגביע.

שחקני צ'לסי | Alastair Grant/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי