פעם ב-30 שנה: ליברפול חגגה אליפות עם 3:5 מדהים על צ'לסי

האדומים הניפו את הגביע בתום משחק אדיר ויוצא דופן. קייטה ואלכסנדר-ארנולד כבשו שערים מדהימים, ויינאלדום, פירמינו וצ'מברליין הוסיפו. הבלוז צריכים נקודה במחזור הסיום

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

ערב של פעם ב-30 שנה באנפילד. ליברפול ערכה הלילה (רביעי) את המשחק הביתי האחרון שלה לעונת 2019/20, ניצחה 3:5 את צ'לסי בתום קרב יוצא דופן והניפה בסיום את גביע האליפות – הראשון אחרי שלושה עשורים בדיוק. נכון, הקבוצה של יורגן קלופ כבר לא תשבור את שיאי הנקודות (100) והניצחונות (32) של מנצ'סטר סיטי, אך היא עדיין סיפקה העונה את אחת מהאליפויות המרשימות והמרגשות שידעה הפרמיירליג מאז ומעולם.

אגב, עם שלוש הנקודות שהרוויחה האלופה הערב, היא השוותה את שיא הניצחונות העונתי שלה בכל הזמנים (31) ותוכל לחלוק את השיא של הליגה עם סיטי במידה שתנצח במחזור הבא. מן העבר השני, צ'לסי יצאה מאוכזבת למרות משחק לחימה מרשים. הקבוצה של פרנק למפארד ידעה שהיא צריכה רק לא להפסיד כדי להבטיח את מקומה בטופ ארבע ולהבטיח את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, אך היא תצטרך לעשות זאת במחזור הסיום ולהרוויח נקודה אחת בלבד.

קיבלנו התמודדות פשוט מדהימה. צ'לסי פתחה טוב, אבל דווקא ליברפול עלתה ליתרון במצב הראשון שלה במשחק בדקה ה-23, ואיזה שער מדהים זה היה. נאבי קייטה שיגר כדור פשוט אדיר מ-24 מטרים אל החיבורים של קפה והכניע אותו בבעיטה פנטסטית ואחד השערים היפים ביותר של הקבוצה של יורגן קלופ העונה.

שחקני ליברפול חוגגים | Laurence Griffiths/Getty Images

אחרי כיבוש השער, ליברפול התעוררה ונראתה כמו הקבוצה המפלצתית שהייתה רוב העונה. בדקה ה-38 היא עלתה ל-0:2 בביצוע מושלם של טרנט אלכסנדר-ארנולד בכדור חופשי. המגן הימני שלח אותנו להתלבט איזה שער יותר יפה כשסובב באומנות אל בין החיבורים בזמן שהשוער נותר קפוא במקומו.

חמש דקות עברו, והגיע השלישי. הפעם זה היה ג'ורג'יניו ויינאלדום, שבעט לשער מקרוב אחרי ערבובייה ברחבת צ'לסי. הבלוז לא אמרו נואש ושלוש דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית צימקו ל-3:1, כשאוליבייה ז'ירו דחק מקרוב לרשת.

אך המחצית השנייה נפתחה בדיוק כפי שהראשונה התנהלה, ובדקה ה-55 זה כבר היה 1:4. אלכסנדר-ארנולד בהגבהה נפלאה בישל לרוברטו פירמינו, שנגח לרשת וקטע בצורת ארוכה. ואז, הכל התהפך לאדומים. צ'לסי לא ויתרה וצימקה ל-2:4 בזכות שער של תמי אברהם מקרוב אחרי בישול של כריסטיאן פוליסיק בדקה ה-61.

שחקני ליברפול חוגגים אליפות | Paul Ellis/Pool via Getty Images

הקבוצה של פרנק למפארד המשיכה להילחם והקטינה את התוצאה ל-4:3 עם שער נוסף בדקה ה-73, הפעם מרגליו של פוליסיק. מסכת השערים לא נגמרה, ובדקה ה-85 הגיע השער האחרון במשחק, שקבע 3:5 לליברפול. אנדרו רוברטסון סיפק פריצה אדירה באגף השמאלי, בסיומה העביר כדור רוחב לרחבה ואלכס אוקסלייד צ'מברליין המשיך לרשת וחתם את התוצאה.

צ'לסי תסגור את העונה במשחק ביתי מול וולבס ביום ראשון (17:50, שידור ישיר בספורט3), והיא חייבת נקודה כדי להשיג את הכרטיס לליגת האלופות. כל זאת, רגע לפני גמר הגביע מול ארסנל שייערך בשבת הבאה. מחזור הסיום ייערך במלואו במקביל, וליברפול תשחק באותה שעה במשחק חוץ מול ניוקאסל (17:50, שידור ישיר בספורט4) ותחתום עונה מדהימה מבחינתה בגזרת הליגה.

יורגן קלופ | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images
פרנק למפארד | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, פאביניו, נאבי קייטה (קרטיס ג'ונס, 66), ג'ורג'יניו ווינאלדום (ג'יימס מילנר, 66), מוחמד סלאח (אלכס אוקסלייד צ'מברליין, 79), סאדיו מאנה (טאקומי מינאמינו, 87), רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי, 87).

צ'לסי: קפה, ריס ג'יימס, ססאר אספיליקווטה, קורט זומה, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו (אמרסון, 88), ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ', מייסון מאונט (כריסטיאן פוליסיק, 59), וויליאן (קאלום הדסון-אודוי, 59), אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 59).

שחקני ליברפול מתחממים | הטוויטר הרשמי של הפרמיירליג
שחקני צ'לסי מתחממים | הטוויטר הרשמי של הפרמיירליג

מהלך המשחק

אחרי דקות של גישושים בפתיחה, המצב הראשון היה שייך לצ'לסי. ריס ג'יימס הגביה כדור נפלא מהאגף הימני לעבר הרחבה, מייסון מאונט נותר חופשי במצב נגיחה מעולה, אך הראש שלו לא פגש טוב את הכדור והוא היה רחוק מהמסגרת.

מייסון מאונט, טרנט אלכסנדר-ארנולד | הטוויטר הרשמי של ליברפול

צ'לסי המשיכה להיות יותר מסוכנת, ובדקה ה-16 ריס ג'יימס התקדם ושיגר בעיטה עוצמתית מ-25 מטרים, אך פספס במעט את מסגרת השער של אליסון.

ריס ג'יימס | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

בדקה ה-23, במצב האמיתי הראשון של ליברפול, היא עלתה ל-0:1. ואיזה שער אדיר זה היה. וויליאן איבד כדור במרחק של 25 מטרים משערו, נאבי קייטה, חטף, התקדם ושיגר כדור פנטסטי ממרחק אל החיבורים של קפה ולרשת.

נאבי קייטה כובש | הטוויטר הרשמי של הפרמיירליג
שחקני ליברפול חוגגים | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-32 מייסון מאונט קיבל כדור ארוך פשוט נהדר מריס ג'יימס ונותר במצב של אחד על אחד מול אליסון. הקשר סיים עם בעיטה טובה לרשת, אך השער נפסל בצדק בעקבות עמדת נבדל קטנטנה.

מתאו קובאצ'יץ', פאביניו | הטוויטר הרשמי של ליברפול

ליברפול חגגה בדקה ה-38 ועלתה ל-0:2 משער פנטסטי נוסף. הפעם, טרנט אלכסנדר-ארנולד סיפק ביצוע פשוט מושלם מכדור חופשי מ-24 מטרים אל בין החיבורים של קפה, שנותר חסר אונים וקפוא במקום. שער מדהים למגן הימני הנפלא.

טרנט אלכסנדר-ארנולד כובש | הטוויטר הרשמי של הפרמיירליג
טרנט אלכסנדר-ארנולד | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-43 החגיגה נמשכה וליברפול כבר הייתה ב-0:3. הפעם, כובש השער של ג'ורג'יניו ויינאלדום. כדור קרן של אנדרו רוברטסון גרמה לערבובייה ברחבת צ'לסי, הכדור ניתז להולנדי שהמשיך בנגיעה עוצמתית לרשת וקבר את הבלוז.

שחקני ליברפול חוגגים | הטוויטר הרשמי של הפרמיירליג
ג'ורג'יניו ויינאלדום חוגג | Phil Noble/Pool via Getty Images

צ'לסי לא אמרה נואש, ובדקה ה-45+3 צימקה ל-3:1. וויליאן הגיע למצב טוב במרכז הרחבה ובעט, אליסון סיפק הצלה גדולה, אך הריבאונד הגיע לאוליבייה ז'ירו שדחק מקרוב לרשת. מיד לאחר מכן, הגיעה השריקה למחצית.

אוליבייה ז'ירו חוגג | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-50 ליברפול הייתה חייבת לכבוש את הרביעי שלה, כשמוחמד סלאח הגיע למצב של אחד על אחד מול קפה, אך סיפק בעיטה מוזרה שהייתה רחוקה מאוד מהמסגרת. ביצוע נוראי של המצרי, שבדרך כלל כובש בקלות ממצבים כאלה.

סאדיו מאנה, נאבי קייטה, ריס ג'יימס | הטוויטר הרשמי של ליברפול

בדקה ה-55 ליברפול כבשה שער נוסף ועלתה ל-1:4. הפעם, רוברטו פירמינו התכבד וקטע בצורת ארוכה. טרנט אלכסנדר-ארנולד הגביה בצורה נפלאה מהאגף הימני, הברזילאי בתנועה נהדרת התמקם מצוין ונגח נהדר אל הרשת.

רוברטו פירמינו חוגג | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
רוברטו פירמינו חוגג | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

צ'לסי נשארה במשחק ולא ויתרה. פרנק למפארד ביצע חילוף משולש בדקה ה-59, ושתי דקות בלבד לאחר מכן שניים מהמחליפים שלו היו מעורבים בשער מצמק שקבע 4:2. כריסטיאן פוליסיק העביר כדור רוחב שטוח לתמי אברהם, שהיה חופשי ברחבה וגלגל לרשת.

תמי אברהם כובש | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

הקבוצה של פרנק למפארד הציגה משחק לחימה נהדר וצימקה ל-4:3 בדקה ה-73. קאלום הדסון-אודוי מסר כדור מצוין לכריסטיאן פוליסיק בתוך הרחבה. האמריקאי עצר את הכדור כשמקיפים אותו מספר שחקני ליברפול, בעט בסיבוב והכניע את אליסון עם ביצוע יפה.

כריסטיאן פוליסיק חוגג, מוחמד סלאח מאוכזב | הטוויטר הרשמי של צ'לסי

מסכת השערים האדירה בהתמודדות לא הסתיימה, ובדקה ה-85 ליברפול עלתה ל-3:5 ענק וגמרה את המשחק. אנדרו רוברטסון הוביל התקפת מעבר עם פריצה אדירה באגף השמאלי, בסיומה מסר כדור רוחב לאלכס אוקסלייד צ'מברליין שבנגיעה אחת מתוך הרחבה הכניע את קפה.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין | Laurence Griffiths/Getty Images

בדקה ה-90+2 וירג'יל ואן דייק יכל לכבוש את השישי של ליברפול, אך רשם החמצה גדולה מקרוב אחרי הגבהה של כדור חופשי מהאגף השמאלי.

שחקני ליברפול חוגגים | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי