קלופ ושחקניו חגגו עם המשפחות, מילנר: "הרגע הכי מיוחד בחיים שלי"

יורגן קלופ | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

את הלילה שאחרי ה-3:5 על צ'לסי בקופ לא ישכחו זמן רב. הקבוצה שרה את ההמנון והקדישה את התואר לקהל הנעדר. האנגלי הקניט את יונייטד, הנדרסון שקיבל את הגביע מדלגליש: "חיכינו לזה". מה הבטיח המנג'ר?

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

הם אמנם זכו באליפות כבר הרבה קודם ובתחילת העונה חשבו שיעשו זאת מול אנפילד המלא, אך את ה-22 ביולי 2020 בליברפול לא ישכחו זמן רב – היום בו הניפו את גביע האליפות הראשון מזה 30 שנה. הקבוצה של יורגן קלופ השיגה ניצחון 3:5 על צ'לסי במשחק משוגע ואז התפנתה לחגיגות. זו הייתה שנה שלישית ברציפות בה ליברפול לא הפסידה במשחק ביתי בליגה – לראשונה בהיסטוריה שלה. בתזמון מצוין, רוברטו פירמינו שבר את הבצורת הארוכה באנפילד כשכבש שער בכורה העונה וסיים בצורת של 1,591 דקות ו-56 איומים לא מוצלחים (השער הקודם היה נגד טוטנהאם במרץ 2019).

אבל עם כל הכבוד למספרים, הסטטיסטיקה היא לא הסיפור. המשפחות של שחקני ליברפול קיבלו אישור מיוחד להיות נוכחים במגרש וזו הייתה חוויה גדולה. הקפטן ג'ורדן הנדרסון קיבל את הגביע מאגדת המועדון קני דלגליש, שהיה המאמן האחרון שזכה בתואר עד שהגיע יורגן קלופ, על במה מיוחדת שנבנתה. המאמן שר יחד עם שחקניו את ההמנון המפורסם של המועדון שמרעיד את אנפילד כל פעם מחדש. המשטרה בינתיים הזהירה את האוהדים שלא לשחזר את ההתקהלויות אחרי הבטחת התואר בחודש שעבר. לאורך כל המשחק היו זיקוקים מחוץ לאצטדיון.

"לילה שצריך לזכור", נכתב ב-"BBC". "ליברפול הוכתרה רשמית אמנם שבעה מחזורים לסיום, בזכות אותה צ'לסי שגברה על מנצ'סטר סיטי, אבל נאלצה להמתין עוד קצת כדי באמת לשים את ידה על הגביע", נכתב ב"סקיי ספורטס". עוד נכתב כי ליברפול חזרה סוף סוך לפסגת הכדורגל האנגלי אחרי 30 שנה ארוכות של תסכול, על אף שיאים רבים ושתי זכיות בליגת האלופות, וציינו שהחבר'ה הנוכחיים בטח לא ירצו לחכות כל כך הרבה זמן עד לתואר הבא".

"חיכינו הרבה זמן", אמר הקפטן הנדרסון שהחלים מפציעה בברכו. "זה היה מדהים. החבר'ה ראויים לרגע כזה ולמזלנו המשפחות היו שם. להניף כך את הגביע היה משהו מיוחד. תמיד חלמתי על רגע כזה וכעת החלום הפך למציאות. אני לא חושב שהיה רגע אחד משמעותי העונה, התחלנו טוב ואז גדלנו וצמחנו עם הזמן. היינו בטוחים יותר וחסרי רחמים, ניצחנו הרבה בזכות הקשיחות שלנו. סיום העונה שעברה הופך את ההישג שלנו לענק יותר. אני אסיר תודה על כך שאני חלק מהמועדון"".

המנג'ר קלופ הבטיח: "כשהנגיף הזה ייעלם סוף-סוף – נוכל לחגוג ונקיים מסיבה ענקית. האוהדים עשו אותנו מאושרים, זה מוקדש להם, שיחגגו כמה שהם רוצים – אבל בבית. אם מישהו לא מבין את זה – אני לא יכול לעזור לו. זה ריגש אותי לדעת שהמשפחה שלי תהיה. ברור שלא היו רבים באצטדיון, לא כפי שדמיינו. אני בדרך כלל לא אדם שמצטלם אבל כן, אני חייב תמונה עם ארבעת הגביעים בהם זכינו, זה לא קורה כל יום".

על המשחק: "זה היה מיוחד – מיוחד מאוד. אנחנו לא צריכים לקיים השוואות. זה יכול היה להיות גרוע יותר, אם לא היינו מנצחים. אני בטוח שחלק חשבו שקבוצה אחת נלחמת על ליגת האלופות והשנייה אולי כבר על החוף, אבל הבנים האלה כל כך מיוחדים, לא יכולתי להיות גאה יותר. לתת הופעה כזו על המגרש הלילה (אתמול) – המשחק היה פתוח עם שערים נחמדים מאוד, רגעי כדורגל נפלא. נהניתי מהמשחק, באמת!".

המאמן הבהיר כי זו רק ההתחלה: "לא נעצור, לא נעצור, ברור שלא, יש לנו המון אתגרים. אנחנו יכולים להשתפר, כמובן. יש לנו שחקנים שיכולים ורוצים להתקדם. נאבי קייטה שיחק הרבה רק בישורת האחרונה של העונה למשל. יש לנו עוד צעד נוסף לעשות. אנחנו חייבים, כי היריבות לא ישנות. אין ערבות לשום דבר אבל ננסה".

שחקני ליברפול חוגגים. לא יגיע חיזוק משמעותי? | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
הזיקוקים המרהיבים | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

ג'יימס מילנר היה שחקן ליברפול היחיד שזכה באליפות עוד קודם – במדי מנצ'סטר סיטי כמובן. הקשר אמר: "רק ביום רביעי נוקיר את זה. כרגע אנחנו צריכים לעצור, להסתכל על זה, להיות ממש שמחים, ליהנות עם המעריצים שלנו ברחבי העולם, הם בליבנו, ולהפוך את הרגע הזה לאחד המיוחדים בחיים שלנו. להיות כאן אלוף זה הדבר הכי מיוחד שאתה יכול לדמיין, נזכור את זה לנצח".

ואן דייק, אחד משחקני העונה ללא ספק: "זו הייתה המתנה די ארוכה לכל אוהדי ליברפול וגם לנו, ברור, אבל זו פשוט תחושה ענקית לומר שאנחנו אלופי הפרמיירליג. קשה מאוד להישאר עקביים כמו שהיינו השנה. במשחק האחרון של העונה הקודם נגד וולבס, התאכזבנו אחרי שהניצחון שלנו לא עזר כשמנצ'סטר סיטי ניצחה, אבל הרגשנו 'או.קיי, אנחנו הולכים לזכות בשנה הבאה'. המנג'ר הביא אותנו מאוד ממוקדים לכל משחק. נתמקד משחק אחר משחק. אנחנו תמיד מוצאים דרך לנצח, עשינו את זה כל העונה, זו המנטאליות של הקבוצה, גם באימונים אנחנו עובדים קשה מאוד. כולם שם כדי לעזור אחד לשני".

באנגליה סיקרו באריכות את החגיגות. הקשר ג'ורג'יניו ויינאלדום תיעד כל רגע והעלה הכלב הרשתות החברתיות. ג'יימס מילנר למנצ'סטר יונייטד: "'f***ing w*rs". אנדרו רוברטסון, השוער אליסון והבלם וירג'יל ואן דייק לא השאירו אף אחד יבש וריססו על כולם בקבוקי שמפניה. המאמן הגרמני זרק משהו לחניכיו שהחלו לרקוד בחדר ההלבשה. השוער הספרדי אדריאן שיתף קליפ וכתב: "אדומים מרחבי העולם, האם אתם מוכנים לסרטון הזה? אנחנו מרגישים שאתם ממש כאן איתנו".

ובחזרה למשחק. "ליברפול אמנם לא הייתה מאורגנת כמו בדרך כלל אבל חגגה אליפות בסטייל", נכתב בתקשורת הבריטית. הקבוצה מאנפילד השוותה את שיא הנקודות למשחקי בית – 55 מתוך 57, שיא ששייך במשותף לצ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי. המגן טרנט אלכסנדר-ארנולד שבר את שיאו מאשתקד כשהגיע ל-13 בישולים העונה – יותר מכל מגן אחר בליגה האנגלית איי פעם. מוחמד סלאח אמנם לךא כבש אבל הפך לשחקן ליברפול היחיד שהגיע פעמיים לדאבל פיגרס בשערים ובישולים (העונה הנוכחית וגם ב-2017/18).

בווידאו: ליברפול מנצחת 3:5 את צ'לסי במשחק ההכתרה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי