דויד סילבה: "רוצה לזכות בצ'מפיונס", פפ מרוצה מהפרסים האישיים

פפ גווארדיולה ודויד סילבה | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

הספרדי התרגש ממשחקו האחרון, המאמן הבטיח: "הוא עוד יחזור לכאן ויקבל סטנדינג אוביישן אמיתי. השחקנים רצו לעשות לו כבוד". אדרסון קיבל את פרס כפפות הזהב, דה בריינה הגיע למאה בישולים בחמש הליגות הבכירות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

זו לא עונה שמנצ'סטר סיטי תרצה לזכור, והכל מתנקז לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד בשבעה באוגוסט. ואולם, פפ גווארדיולה יכול להיות מרוצה מכך שקבוצתו מגיעה בכושר טוב. ה-0:5 על נוריץ' אתמול (ראשון) במשחק הפרידה של העונה, היה הניצחון החמישי ברציפות בליגה. הסיטיזנס הגיעו למאה שערי ליגה בפעם החמישית – יותר מכל קבוצה אחרת בממלכה. בעידן הפרמיירליג הם עשו זאת גם ב-2013/14 וכן ב-2017/18 עם פפ עצמו. ראחים סטרלינג היה לאנגלי הראשון בסיטי שכובש 20 שערים בעונה מאז עשה זאת בראיין קיד ב-1976/77.

אוהדים לא היו באיתיחאד, כמובן, וחבל. הם החמיצו את משחק הליגה האחרון של דויד סילבה. הקשר הספרדי מאוד רצה לכבוש ואיים חמש פעמים על השער אך לא הצליח. ב-309 משחקי ליגה כבש 60 שערים ובישל עוד 93, וכמובן זכה בארבע אליפויות. בסיום שחקני שתי הקבוצות הקיפו אותו ומחאו לו כאפיים והוא כמובן זכה לחיבוק חם ממאמנו פפ גווארדיולה.

סילבה עצמו אמר: "זה היה אמוציונלי מאוד. כולם אנשים מדהימים. אני כבר עשר שנים כאן והייתי בקשר טוב עם כולם, אתגעגע לכולם. היה לי הרבה מזל לקחת חלק ברגעים גדולים. כשהגעתי לכאן לא יכולתי לדמיין שאזכה בכל כך הרבה תארים ואעבור כברת דרך כזו. מקווה לזכות בליגת האלופות". גם פפ היה מלא שבחים: "זה היה הסטנדינג אוביישן הקטן בכל הזמנים אבל הוא עוד יחזור לקבל את הפרידה הראויה לו עם האוהדים. השחקנים רצו לעשות את זה למענו, אות הכרת תודה על עשר השנים המדהימות שלו במועדון הזה".

אדרסון וקווין דה בריינה עם הפרסים האישיים | Shaun Botterill/Getty Images

פפ ניתח את המשחק: "ביצענו עבודה טובה, זה היה משחק נהדר עם ובלי הכדור. טוב לסיים את העונה הזו במקום השני וכשאנחנו כובשים הרבה שערים. עכשיו יש לנו שבועיים להתכונן לריאל מדריד, אנחנו רוצים להגיע בתנאים הטובים ביותר ונעשה את הכל כדי שזה יקרה".

מעבר לסילבה, שני שחקנים של הקבוצה היו במוקד. קווין דה בריינה כבש צמד (13 שערי ליגה כבש העונה – שיא קריירה) והוסיף בישול ובכך השווה את שיאו של תיירי הנרי מ-2002/03. מעבר לכך זה היה הבישול המאה שלו מאז עזב את גנק. מאמנו פירגן ואמר שהצמד שכבש היה לא פחות חשוב. הבלגי אמר: "ברור שזה הישג נחמד מאוד אבל אני עושה רק חצי מהעבודה. אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה על הדרך בה הם מצליחים לכבוש. בלעדיהם זה לא היה קורה".

השוער אדרסון קיבל את פרס כפפות הזהב על כך ששמר על שער נקי בפעם ה-16 העונה, יותר מכל שוער אחר. פפ החמיא לשחקניו על הפרסים האישיים: "אני כמובן שמח על הפרסים האישיים של אדרסון וקווין. אמרתי לשחקנים – שחקו. אל תתמקדו יותר מדי בשיאים. דה בריינה בישל בקלות. הוא חולק את השיא עם תיירי הנרי וזה כבוד גדול. הוא שיחק ממש טוב. זה כבוד גדול עבור אדרסון. הוא רשם שתי הצלות מדהימות. בלעדיו זה לא היה אפשרי. אנחנו מאוד שמחים על כך שזה בפרס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי