הסיבה לכך שלא שיחק? אוזיל: "סירבתי לקצץ כי לא הרגשתי שזה נכון"

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Im

קשר ארסנל, שלא בילה על הדשא אפילו דקה מאז חזרת הכדורגל מ"פגרת קורונה", הודה כי לא הסכים לוותר על משכורת של 350 אלף ליש"ט בשבוע: "המועדון מיהר להסיק מסקנות". וגם: ההצהרה כי יישאר בלונדון עד תום חוזהו

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

זהו הקיץ השלישי ברציפות בו ארסנל מנסה להשתחרר מחוזה העתק של הקשר מסוט אוזיל. מדי שנה מדווחים בלונדון שהתותחנים עושים ככל שביכולתם כדי להשתחרר מאלוף העולם בעבר, מי שהגיע ב-2013 מריאל מדריד ובפעם האחרונה האריך חוזה בפברואר 2018, אבל בתום אותה עונה עזב ארסן ונגר ומעמדו השתנה.

גם בחודשים האחרונים, מאז מונה מיקל ארטטה לתפקיד, צומח מעמדו של אוזיל. למעשה, הוא שותף העונה ב-18 מחזורים בלבד בפרמיירליג וגם תחת המנג'ר החדש זכה לפתוח בהרכב במשחקים הראשונים, אך מאז פגרת הקורונה לא רשם אפילו הופעה אחת – במועדון טענו שהוא סובל מבעיות גב, הקשר עצמו רמז ברשתות החברתיות שהוא כשיר ומצפה לשחק.

לאחר שבימים האחרונים שוב נפוצו דיווחים על כך שהוא עשוי לעזוב לליגה הטורקית ושארסנל אפילו שוקלת לשלם לו עשרות מיליונים בתמורה לעזיבתו – הוא משתכר כיום 350 אלף ליש"ט בשבוע, שהם כ-18 מיליון ליש"ט בשנה – הקשר התראיין הבוקר (חמישי) לאתר " Theathletic" וחשף שהוא יישאר עד תום חוזהו ביוני 2021.

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | ANDREW MATTHEWS/POOL/AFP via Getty Images

"העמדה שלי ברורה לחלוטין, אני נשאר בארסנל עד היום האחרון בחוזה שלי ואתן את כל כולי עבור המועדון", הצהיר אוזיל בן ה-31, "סיטואציות כאלה לעולם לא ישברו אותי. הן אפילו הופכות אותי לחזק יותר. הוכחתי בעבר שאני יכול לחזור לקבוצה ולשחק וזה משהו שהוכיח שוב".

לא מן הנמנע שאחת הסיבות לכך שאוזיל הוצא מהסגל של ארטטה, חרף העובדה שכן זכה לקרדיט לפני היציאה לפגרה המאולצת, היא סירובו לקצץ. ארסנל אישרה שמגפת הקורונה פגעה בה כלכלית בצורה קשה והיא אף נאלצה לפטר 55 עובדים בשל כך, אבל אוזיל סירב להתחשב ולראשונה הבוקר גם התייחס לכך.

"הייתי מוכן לוותר על קבלת סכומים משמעותיים כעת וגם לקצץ אותם מהשכר שלי בעתיד אם יהיה צורך, אבל רק אחרי שיהיה ברור כצד יושפע הכדורגל והתמונה תהיה ברורה. המועדון מיהר להסיק מסקנות ללא התייעצות מתאימה ואני חושב שהקיצוצים היו נמהרים, לכן עשיתי מה שאני חושב שהיה נכון".

מיקל ארטטה, מסוט אוזיל
מיקל ארטטה, מסוט אוזיל | IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images

אוזיל גם נשאל על ההצלחות של ארסנל בלעדיו על המגרש והשיב: "אי אפשר להשתמש בסטטיסטיקות כדי להוכיח (שארסנל יותר טובה בלעדיו). אם כבר, תסתכלו על הסטטיסטיקה לכל אורך התקופה שלי בארסנל, אפילו על עשרת המשחקים אחרי שמיקל מונה ושיחקתי – סטטיסטיקה בכלל לא רעה בשביל אחד שלא שיחק שנה וחצי. אנשים תמיד ישנאו או יאהבו אותך, אבל מה שחשוב זו דעתם של האנשים שמכירים אותך. לא רלוונטי מה אומרים עליי אנשים".

לסיום, נשאל האם היה כשיר בסיום העונה ורמז לכך שהסיבה שלא שותף היא בעקבות הסירוב לקיצוץ: "אני לא יכול לשתף אתכם מה היה בשיחות שלי עם המאמן, אבל אני יכול לומר לכם שאני מכיר היטב את הגוף שלי והייתי מספיק כשיר כדי לשחק בכל משחק לפני הפגרה ולהוציא פציעה קטנה בהתחלה, גם אחרי הפגרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי