בפעם ה-16: ארסנל זכתה במגן הקהילה אחרי 4:5 על ליברפול בפנדלים

התואר הראשון של העונה הלך למחזיקת הגביע האנגלי, שניצחה את האלופה בבעיטות עונשין בתום 1:1 ב-90 דקות. ברוסטר היחיד שהחטיא מ-11 מטר, אובמיאנג ומינאמינו כבשו את השערים בזמן החוקי

קבוצות: ארסנל ליברפול
(גודל טקסט)

בפעם האחרונה שבה ארסנל פגשה את ליברפול היא גברה עליה, אך זה היה במשחק חסר משמעות, שכן האליפות הייתה מובטחת לקבוצה של יורגן קלופ. הערב (שבת) הלונדונים כבר ניצחו במשחק עם הרבה יותר יוקרה והבטיחו תואר ראשון לעונת 2020/21 כשזכו במגן הקהילה אחרי 4:5 בפנדלים על המייטי רדס, בתום 1:1 ב-90 דקות. זו הזכייה ה-16 של התותחנים והראשונה מאז 2017.

הקבוצה של מיקל ארטטה שלטה פחות בכדור, אולם הייתה הרבה יותר מסוכנת במחצית הראשונה, בה מלבד השער המוקדם שכבש פייר אמריק אובמיאנג, גם אדי אנקטייה היה קרוב להבקיע בשתי הזדמנויות שונות וההתקפות המהירות של ארסנל העמידו את ליברפול בסכנה פעם אחר פעם. הגאבוני, שגם בעט פנימה את הפנדל המכריע, רשם את שערו החמישי בקריירה באצטדיון וומבלי, כשרק אלכסיס סאנצ'ס השיג כמות זהה עבור ארסנל. גם בוקאיו סאקה הצעיר הצטיין והראה פעם נוספת שעתיד מזהיר לפניו. שחקן הכנף היה אחראי למצבים המסוכנים של התותחנים וגם בישל את השער של אובמיאנג.

מבחינת ליברפול תימשך הבצורת במגן הקהילה, שהתחילה ב-2006. המרסיסייד שיחקו בקצב גבוה כהרגלם, אך לא היו מספיק חדים ויצירתיים כדי למחוק את הפיגור המוקדם אליו נקלעו. לאחר ההפסקה הגיעה התעוררות ואיתה מצבי הבקעה טובים יותר, אלא שסאדיו מאנה החמיץ הזדמנות גדולה באחד על אחד עם השוער היריב ובדיעבד, הקבוצה שלו שילמה על כך ביוקר. טאקומי מינאמינו אמנם הפך ליפני הראשון שכובש במדי ליברפול, אך זה לא הספיק כדי שיורגן קלופ יוסיף תואר חמישי לקדנציה שלו במועדון.

כבש את הפנדל המכריע | Andrew Couldridge/PA Images via Getty Images
לא עמד בלחץ | Justin Tallis/PA Images via Getty Images

הרכבים:

ארסנל: אמיליאנו מרטינס, הקטור ביירין (סדריק סוארס, 58), דויד לואיז, רוב הולדינג, קיירן טירני (סיאד קולאשינץ, 83), גראניט ג'אקה, מוחמד אלנני, איינסלי מייטלנד-ניילס, בוקאיו סאקה (ג'ו ווילוק, 82), אדי אנקטייה (ריס נלסון, 82), פייר אמריק אובמיאנג.

ליברפול: אליסון, נקו וויליאמס (טאקומי מינאמינו, 59), וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, אנדרו רוברטסון, פאביניו, ג'יימס מילנר (נאבי קייטה, 59), ג'ורג'יניו ויינאלדום (ראיין ברוסטר, 91), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (קרטיס ג'ונס, 83).

מהלך המשחק

ואן דייק שלח כדור לרשת בדקה השביעית אך השער נפסל בצדק בשל נבדל, ומי שעלתה ראשונה ליתרון הייתה דווקא מחזיקת הגביע: הלונדונים יצאו להתקפה באגף ימין, סאקה מצא את אובמיאנג לבד בצד הנגדי, החלוץ חתך לאמצע וכדרור והוציא בעיטה מדויקת מקו ה-16: 0:1 לארסנל בדקה ה-13. סאקה המשיך לעורר סכנה באגף שלו, בדקה ה-17 הוא מצא במסירת רוחב את אנקטייה, שסחט מאליסון הצלה לקרן.

10 דקות חלפו וארסנל ייצרה התקפה טובה נוספת, שוב זה הגיע לרגליו של אנקטייה שקיבל את הכדור על סף הרחבה וחיפש את המסגרת, אך הבעיטה שלו הלכה גבוה מדי.

כמו תמיד, הוא היה שם בשביל ארסנל | Andrew Couldridge/PA Images via Getty Images
זכייה מס' 16 במגן הקהילה | Justin Tallis/ pool via Getty Images

ליברפול עלתה יותר נחושה למחצית השנייה ובדקה ה-50 פירמינו היה קרוב לשוויון, אך הבעיטה ששחרר מרחוק חלפה בסמוך לקורה. חמש דקות מאוחר יותר רוברטסון שלח כדור ארוך אל מאנה, שהגיע לאחד על אחד מול מרטינס אך נבלם על ידי השוער. בדקה ה-68, איבוד כדור של ארסנל אפשר לאורחת לצאת להתקפה מהירה, פירמינו השאיר את זה למינאמינו שבעט מרחוק, אך מרטינס עמד במקום וקלט.

בדקה ה-73 הגיע השוויון: ערבובייה ברחבת ארסנל, שנוצרה אחרי מצב נייח, אפשרה למינאמינו לכבוש מקרוב ולקבוע 1:1. ארבע דקות לסיום הזמן החוקי, מייטלנד ניילס הגביה מימין לראשו של ווילוק שהתרומם גבוה, אך לא הצליח לנגוח למסגרת.

שער השוויון שלו לא הספיק | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
תואר ראשון לעונת 2020/21 | Andrew Couldridge/Pool via Getty Images
התואר החמישי יחכה | Andrew Couldridge/PA Images via Getty Images
ככה פותחים עונה חדשה | Justin Tallis/ pool via Getty Images
שחקני ארסנל חוגגים זכייה במגן הקהילה | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי