ואן דייק: "אסור להיבהל, גם אשתקד הפסדנו". מחמאות למינאמינו

הבלם לא התרגש מההפסד בפנדלים: "הם לא הגיעו למצבים, בשנה שעברה זכינו באליפות אחרי מפלה במגן הקהילה". בתקשורת קטלו: "ליברפול שוב גמגמה. פירמינו רחוק משיאו". קלופ מבסוט מהיפני: "זה כל מה שהיה חסר לו"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול חיפשה את התואר החמישי שלה בעידן יורגן קלופ אך נכנעה אתמול (שבת) לארסנל במגן הקהילה בדו קרב הפנדלים, תסריט שחזר על עצמו מהעונה שעברה (אז זה קרה נגד מנצ'סטר סיטי). מאז 2006 לא זכתה הקבוצה מאנפילד בתואר הזה. ההמרזיסיידרס שיחקו בהרכב כמעט מלא (ג'ורדן הנדרסון וטרנט אלכסנדר-ארנולד נעדרו) אך לא היו בשיאם. נקודת אור היה טקומי מינאמינו שזכה לכבוש את שער הבכורה שלו במועדון במשחקו ה-15, אך שוב עולה השאלה האם הסגל של ליברפול לא עמוק מספיק.

דווקא ריאן ברוסטר, החלוץ הצעיר שנראה טוב וכבש במשחקים הקודמים, היה הגיבור הטראגי כשהחמיץ מהנקודה הלבנה. קלופ משוכנע שזה לא יזיק לו: "אם מישהו אשם זה רק אני. הוא גבר אמיתי. אני בטוח שהוא מוכן לאתגרים האלה. זה קורה בכדורגל. כולם צריכים ללמוד לחיות עם הפסדים. זה לא משנה אם הוא היה כובש ומישהו אחר היה מחמיץ.

על המשחק עצמו: "הייתי עצוב אחרי המשחק. כשאתה משחק נגד קבוצה שבוחרת במערך כזה ובסגנון כזה, וזה קרה לנו לא פעם – לא רק כשאתה בפיגור, אפילו כשהתוצאה היא 0:0 – עליך להיות רענן וחזק בשליש האחרון של המגרש. הקצב שלנו לא היה מספיק טוב. הגענו להזדמנויות, לא הרבה, אבל היו. כשאתה כובש אז זה מספיק, אבל כשלא – זה לא מספיק וזה מה שקרה היום".

יורגן קלופ מנחם את ריאן ברוסטר | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

עוד אמר בעניין: "לטעמי לא היינו פחות טובים מהם. היו לנו כמה רגעים טובים, לסאדיו מאנה היו הזדמנויות, הגיע לנו השיוויון ואז יכולנו לכבוש ולבצע את השער השני. פנדלים הם תמיד כמו הגרלה. לארסנל היה מזל ולנו לא. אנחנו מברכים אותם".

על מינאמינו: "זה היה רגע גדול בשבילו ובשבילנו. זה הדבר היחיד שהיה חסר לו מאז הגיע אלינו. הוא לא כבש לפני אבל עשה המון דברים טובים. חשוב שימשיך ככה. זה הגיוני שיבקיע לאור היכולת שהוא מפגין. הוא השאיר אותנו במשחק. הוא יכול להשפיע ולכן הוא כאן. יש לנו קבוצה טובה מאוד ולא קל להשתלב, אבל הוא באמת מעויל לנו. הוא נמצא בחללים שיש במגרש, המגע הראשון שלו יוצא דופן וכן קבלת ההחלטות שלו".

הקפטן וירג'יל ואן דייק סיכם: "אני חושב שהם לא הגיעו למצבים למעט השער. היינו צריכים להיות טובים יותר. אנחנו מאוכזבים אבל עלינו להמשיך הלאה. בשנה שעברה הפסדנו גם כן בפנדלים במגן הקהילה ואז המשכנו לזכייה באליפות, אסור לנו להיבהל. המשכנו לרוץ והיינו טובים בדקות האחרונות. נהיה מוכנים אחרי פגרת הנבחרות. זו תהיה שנה קשה אבל כולנו רוצים לשחק". הבלם פירגן גם כן למינאמינו: "הוא היה טוב מאוד, ראינו את זה ממזמן. הוא מאוד אנרגטי והוא שחקן פנטסטי".

טאקומי מינאמינו | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

בתקשורת מתחו ביקורת על החלק הקדמי. "פירמינו היה רק סולידי, ליברפול הייתה זקוקה למשהו מלהיב ודינמי הרבה יותר", נכתב ב"דיילי מייל" שם קיבל את הציון 5. על מוחמד סלאח נכתב בגיחוך שהתספורת החדשה צריכה לא לפגוע בביצועים להם הוא מסוגל. "ליברפול הראתה מעט מאוד מעצמה אחרי הפסקה מצומצמת", נכתב ב"סקיי ספורטס". "ליברפול המגמת נופלת שוב. גם ללא ג'ורדן הנדרסון וטרנט אלכסנדר-ארנולד הציגה קבוצה שרבים האמינו שתנצח את ארסנל", נכתב ב-"BBC". גם ב"דיילי מייל" היו עדינים עם הביקורת: ""מבחינת ליברפול הייתה אכזבה מינורית, נראה שייקח להם עוד כמה שבועות לחזור למהירות המלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי