קלופ מוכן לליגה: "לזכות באליפות זו הבעיה הכי טובה שיש בעולם"

ליברפול אלופת אנגליה | ערוץ ספורט1

עונת 2020/21 יוצאת לדרך בשבת: ליברפול תארח את לידס שחזרה אחרי 16 שנה, ביילסה חימם את האווירה ("אנפילד הוא אנפילד כשיש אוהדים"). ארסנל תתארח אצל פולהאם במשחק הפתיחה, כל המשחקים בשידור ישיר בספורט1

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

קצת פחות מחודשיים אחרי שהסתיימה עונת 2019/20, מחר (שבת) יוצאת לדרך עונת פרמיירליג חדשה. עדיין בלי אוהדים, מה שעשוי להשתנות בתקווה בחודש הבא, אבל צפויה לנו ליגה מרתקת במיוחד.

ליברפול תנסה לשמור על האליפות הראשונה שלה אחרי 30 שנה, מנצ'סטר סיטי תעשה כל שביכולתה כדי להחזיר לעצמה את התואר, צ'לסי השקיעה מעל 200 מיליון ליש"ט על רכש כדי לשוב להתחרות על כל התארים וגם מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם וארסנל מצפות להמשיך את המומנטום מסיום "עונת הקורונה" ולדבר חזק בצמרת.

מכיוון ששתי המנצ'סטריות, סיטי ויונייטד, השתתפו בליגת האלופות ובליגה האירופית בהתאמה באוגוסט, הן יפתחו את העונה רק בשבוע הבא והמחזור הראשון ייערך בלעדיהן. העונה תיפתח רשמית עם המפגש בין פולהאם ששבה לליגה לארסנל, לאחר מכן קריסטל פאלאס תארח את סאות'המפטון, האלופה ליברפול תפתח עונה מול לידס, אלופת הצ'מפיונשיפ שחזרה לפרמיירליג לאחר 16 שנה ומשחקי השבת יינעלו עם המפגש בין ווסטהאם לניוקאסל.

מוחמד סלאח, סאדיו מאנה
מוחמד סלאח, סאדיו מאנה | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

פולהאם – ארסנל (14:20 בספורט1)

כשנה וחצי אחרי שמונה למאמנה הזמני של פולהאם וירד איתה לצ'מפיונשיפ, סקוט פארקר חוזר לליגה הטובה בעולם ובגדול. הקוטג'רס שבו לפרמיירליג והם גם יזכו לפתוח את עונת 2020/21 מול קבוצה נוספת עם מאמן צעיר במיוחד – ארסנל שבראשה עומד מיקל ארטטה, בקרב בין שני קשרי עבר שבתחילת דרכם על הקווים.

פולהאם העפילה דרך משחקי הפלייאוף, אחרי שבגמר הכניעה את ברנטפורד, אבל בניגוד למסע הרכש המטורף שלה לפני שנתיים, אז הושקעו מעל 100 מיליון ליש"ט והקבוצה ירדה במהרה בחזרה לצ'מפיונשיפ, הקיץ היה סולידי הרבה יותר: אנתוני נוקהארט נרכש מברייטון אחרי עונת השאלה, האריסון ריד הגיע מסאות'המפטון, המגן קני טטה הצטרף רק אתמול מליון ובין הקורות יעמוד אלפונסה אראולה שהושאל מפריז סן ז'רמן. בחוד ימשיך הסרבי אלכסנדר מיטרוביץ', מלך שערי הקבוצה והכוכב הגדול שלה.

אלכסנדר מיטרוביץ'
אלכסנדר מיטרוביץ' | Catherine Ivill/Getty Images

באשר לארסנל, אחרי עונה לא פשוטה שכללה חילופי מאמנים, ארטטה לראשונה בקריירה מתחיל עונה כמאמן ראשי. כתשעה חודשים לאחר שעזב את תפקיד עוזר המאמן של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי לטובת התותחנים.

ארסנל סיימה רק במקום השמיני בעונה שעברה, אבל העונה הסתיימה מבחינתה בטעם טוב עם זכייה בגביע ובניסיון להשיב אותה לכל הפחות למאבקים על ליגת האלופות, הצטרף הקיץ וויליאן מצ'לסי בהעברה חופשית, דני סבאיוס שוב הושאל מריאל מדריד, הבלם גבריאל נרכש מליל וגם חוסם אוואר מליון עשוי להצטרף. המועדון עוד מנסה להשתחרר ממספר שחקנים, ביניהם מתאו גונדוזי, בניסיון לפנות מקום לרכש, אבל הבשורה הגדולה היא הסיכום עם פייר אמריק אובמיאנג על הארכת חוזהו, הודעה שצפויה לצאת רשמית עד המשחק מחר. גם תומאס פארטיי מאתלטיקו מדריד עשוי להגיע ולחזק את מרכז השדה. לקראת המשחק מחר, דויד לואיז פצוע בצווארו וייעדר.

פייר-אמריק אובמיאנג חוגג עם מגן הקהילה | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

ליברפול – לידס יונייטד (19:20 בספורט1)

אלופת הפרמיירליג נגד אלופת הצ'מפיונשיפ כבר במחזור הפתיחה. יורגן קלופ הוביל את המייטירדס לאליפות ראשונה מזה 30 שנה, למעשה הזכייה הראשונה של ליברפול בעידן הפרמיירליג, אולם גם הקיץ קלופ ביצע שינויים מינוריים מאוד בסגל – למעשה, הרכש היחיד הוא המגן היווני קוסטס צימיקאס שגם כך מיועד לספסל.

כל עוד לא יהיה קהל במגרשים, ליברפול היא אולי הקבוצה שתפגע יותר מכל מהעובדה שתארח באנפילד שומם מאדם וגם מנג'ר לידס, מרסלו ביילסה שהעלה את הקבוצה לליגה הבכירה בחזרה אחרי 16 שנה אמר על כך במסיבת העיתונאים: "אנפילד הוא אנפילד רק כשהוא מלא באוהדים".

שחקני ליברפול חוגגים | Laurence Griffiths/Getty Images

ג'ורג'יניו ויינאלדום, שהיום פורסם כי השיחות על הארכת חוזהו מתקדמות בכיוון חיובי לאחר שיחה עם קלופ, צפוי לפתוח בהרכב לצד פאביניו ונאבי קייטה, כשהקפטן ג'ורדן הנדרסון מתאמן אחרי פציעה ארוכה ועשוי להיכלל בסגל. טרנט אלכסנדר ארנולד, שפתח השבוע בנבחרת אנגליה, אמנם לא יצא עם הקבוצה למחנה האימונים באוסטריה עקב פציעה, אך יפתח בהרכב. בחוד, כמובן, תמשיך השלישייה מוחמד סלאח-רוברטו פירמינו-סאדיו מאנה.

במסיבת העיתונאים נשאל יורגן קלופ על טיאגו אלקנטרה שמוזכר כמי שעשוי להגיע במקום ויינאלדום או לצדו ואמר: "שוחחתי עם ג'יני 500-600 פעם מאז שאני בליברפול ובינינו הכל טוב, על העתיד אני לא יכול לדבר. לגבי טיאגו, כבר אמרתי לכם שהוא שחקן מצוין וזה נחמד שהוא מוזכר בהקשר שלנו, אבל זה הכל".

לקראת לידס הוסיף המנג'ר: "זו קבוצת פרמיירליג לכל דבר, עם שחקנים איכותיים וחכמים ומאמן ברמה עולמית. עלינו להיות מוכנים לכך. אנחנו מגיעים לעונה הזו כאלופים וזו הבעיה הכי טובה שיש בעולם – כולם רוצים לקחת לנו את האליפות ואנחנו ננסה לשמור עליה".

לידס צירפה הקיץ את רודריגו מורנו מוולנסיה, שהפך לשחקן היקר בתולדותיה, וגם הבלם רובין קוך הגיע מפרייבורג והשניים צפויים לעלות בהרכב, אבל מעבר לכך התקשתה העולה החדשה לצרף שחקנים חדשים והיא תמשיך במאמציה גם בשבועות הבאים כשבין השאר מוזכרים שמות כמו ויליאן דרקסלר מפריז סן ז'רמן ורודריגו דה פול מאודינזה. אגב, רק היום התקבלה ההודעה הרשמית שמרסלו ביילסה ימשיך העונה כמאמן הקבוצה, אולם לא באמת היה ספק באשר לכך על אף שחוזה לא נחתם עד היום.

קריסטל פאלאס – סאות'המפטון (16:50 בספורט1)

במחזורי סיום העונה, לאחר "פגרת הקורונה", סאות'המפטון הייתה אחת הקבוצות היותר מרשימות בליגה. דני אינגס היה בשיאו והגיע ל-22 שערי ליגה והקדושים סיימו במקום ה-11, מרחק 10 נקודות בלבד מלסטר שברגע האחרון נותרה מחוץ לטופ 4. הקיץ כמעט שלא בוצעו שינויים בסגל, המגן קייל ווקר פיטרס נרכש לטוטנהאם אחרי שהושאל בעונה שעברה, מנגד פייר הוביירג נמכר לתרנגולים והרכש היחיד הוא בדמות מוחמד סליסו, הבלם הצעיר שהצטרף מוויאדוליד, אך הקבוצה של ראלף האזנהוטל מקווה לבצע קפיצת מדרגה נוספת.

צ'ה אדאמס צפוי לפתוח לצד אינגס בחוד, בעוד הקשר סטיוארט ארמסטרונג שב מנבחרת סקוטלנד עם פציעה וייעדר ממחזור הפתיחה. בשער יפתח אלכס מקארת'י, שהמנג'ר הבהיר כי יהיה העונה השוער הבכיר של הקבוצה חרף חזרת פרייזר פורסטר מהשאלה בסלטיק.

קייל ווקר פיטרס, דני אינגס
קייל ווקר פיטרס, דני אינגס | Matt Watson/Southampton FC via Getty Images

באשר לקבוצה של רוי הודג'סון, עדיין עם ווילפריד זאהה שמבקש לעזוב, היא צירפה רק אתמול את מישי באטשואי מצ'לסי והוא צפוי לפתוח לאחר שני אימונים בלבד בקדנציה השנייה שלו בקבוצה. המגן הצעיר טייריק מיצ'ל אמור לפתוח בשל היעדרותו של פטריק ואן אנהולט שישוב רק בעוד שבוע או שבועיים לכשירות, גם גארי קייהיל, ג'יימס טומקינס ונתן פרגוסון ייעדרו ואילו וקשר הרכש אברצ'י אזה שהצטרף מק.פ.ר בספק גדול לאחר שנפגע בהכנה לעונה.

אזה אברצ'י
אזה אברצ'י | Catherine Ivill/Getty Images

ווסטהאם – ניוקאסל (21:50 בספורט1)

ימים מאוד לא פשוטים עוברים על הפטישים. הקפטן מארק נובל תקף את המועדון בחריפות בטוויטר בעקבות מכירת גריידי דיאנגאנה לווסט ברומיץ', במשחק האימון לאחר מכן הקבוצה של מויס ספגה חמישייה ועל פי הדיווחים הקבוצה מפולגת – חדשות מאוד לא מעודדות עבור קבוצה שגם כך הפסידה בכל מחזורי הפתיחה בארבע השנים האחרונות וגם ניסיונותיה להתחזק לא הצליחו עד כה.

לעומת זאת, ניוקאסל השבוע צירפה את כוכבי בורנמות', ראיין פרייזר וקאלום ווילסון, צמד שבהחלט העלה את ציפיות המגפייז. פרייזר עוד לא אמור לשחק מכיוון שלא התאמן בשבועות האחרונים, אך ווילסון יעלה בחוד ויזכה לסיוע של אלן סיינט מקסימין ומיגל אלמירון בקישור. ג'מאל לואיס, המגן השמאלי שנרכש מנוריץ' השבוע, גם כן מתוכנן לעלות בהרכב על חשבון מאט ריצ'י שעשוי לעזוב. הבעיה של סטיב ברוס במחזורי הפתיחה תהיה היעדרותו של השוער הפצוע מרטין דוברבקה.

קאלום ווילסון
קאלום ווילסון | Serena Taylor/Newcastle United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי