פתיחה מוחצת: ארסנל הביסה 0:3 את פולהאם בחוץ במחזור הראשון

התותחנים חגגו במחזור הבכורה בפרמיירליג על חשבון העולה החדשה. לקאזט כבש ראשון (9), גבריאל הכפיל בנגיחה (49) ואובמיאנג, כבש את השלישי בבעיטה אדירה. וויליאן בלט עם שני בישולים. ניצחונות לפאלאס ולניוקאסל

(גודל טקסט)

ערב פתיחת עונת 2020/21 באנגליה מטבע הדברים את רוב תשומת הלב מושכות האלופה ליברפול, מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה וצ'לסי המתחדשת של פרנק למפארד. אולם, נראה שצריך לשים לב גם לתהליך שעוברת ארסנל, שהביסה 0:3 את פולהאם במשחק החוץ.

ערב פתיחת עונת 2020/21 ארסנל לא זכתה מטבע הדברים ליותר מדי תשומת לב. אין לה את הסגל הטוב בממלכה והיא לא יצאה למסע רכש יוצא דופן. אולם, כדאי לשים לב לקבוצה של מיקל ארטטה שפתחה את העונה עם ניצחון גדול 0:3 בחוץ על העולה החדשה פולהאם. רק נזכיר, התותחנים זכו בגביע האנגלי בחודש אוגוסט לאחר ניצחון על צ'לסי, והוסיפו תואר נוסף בדמות מגן הקהילה.

הפתיחה של התותחנים הייתה מצוינת. אלכסנדר לקאזט, שלא בטוח שימשיך, כבש שער קל בדקה התשיעית. בלם הרכש החדש, גבריאל, שביצע שגיאה ענקית במחצית הראשונה, כבש שער בכורה כשנגח לרשת, והקפטן, איך לא, פייר-אמריק אובמיאנג, קבע את תוצאת המשחק בשער נפלא בבעיטה לחיבורים בדקה ה-57.

פייר-אמריק אובמיאנג ו-וויליאן חוגגים | BEN STANSALL/POOL/AFP via Getty Images

אולם, כוכב המשחק היה מי שלא כבש – וויליאן שעלה ב-11, השקיע המון ולא רק שהיה מעורב בשער הראשון – אלא גם בישל פעמיים. הוא הרים את כדור הקרן ממנו הגיע השער השני, וסיפק את הכדור הארוך לקפטן. ניקולא פפה ודני סבאיוס הסתפקו בעלייה מהספסל מה שמוכיח עד כמה הסגל טוב ועמוק. התותחנים יקוו להשיג תוצאה טובה גם במשחק הבית הראשון כשייארחו את ווסטהאם בעוד שבוע.

מנגד, פולהאם בלטה בדקות הפתיחה אך הרימה ידיים אחרי השער השני. העולה החדשה הייתה רכה מדי במרכז ההגנה וגם החילופים לא עזרו. אולי ההחלטה לפתוח עם אלסנדר מיטרוביץ' על הספסל התבררה כטעות. במחזור הבא תתארח פולהאם נגד העולה החדשה לידס, שנראית הרבה יותר מוכנה ממנה כרגע. נראה כי לסקוט פרקר יש הרבה עבודה.

מנגד, פולהאם שחזרה שוב לליגה דרך הפלייאוף, תקווה לצאת מהלופ אליו נקלעה בשנים האחרונות והפעם היא תנסה לשרוד יותר משנה אחת בליגה הראשונה. השם המעניין ביותר הוא דווקא השוער, אלפונס אראולה שהגיע מפריז סן ז'רמן והושאל אשתקד לריאל מדריד, אך במחזור הפתיחה הוא הוצב על הספסל, כמו מלך שערי הקבוצה אלכנסדר מיטרוביץ'. את הכבוד לפתוח בחוד קיבל הצרפתי אבובאקר קמארה.

אבובאקר קמארה. משחק חלש | BEN STANSALL/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

פולהאם: מארק רודאק, דניס אודוי, טים רים, מייקל הקטור, ג'ו בריאן, ניסקנס קבאנו (זמבו אנגיסה, 63), הריסון ריד, טום קיירני, איבן קבאליירו, ג'וש אונומה, אבובאקר קמארה (אלכסנדר מיטרוביץ', 63).

ארסנל: ברנד לנו, גבריאל, רוב הולדינג, קיראן טיירני, הקטור ביירין, גרניט ג'אקה (דני סבאיוס, 79), מוחמד אלנני, איינסלי מייטלנד-ניילס, וויליאן (ניקולא פפה, 76), אלכסנדר לקאזט (אדי נקייטה, 87), פייר-אמריק אובאמיאנג.

מהלך המשחק

העולה החדשה כמעט היממה את ארסנל כבר אחרי דקה כאשר הבלם גבריאל חלם והשאיר את הכדור לברנד לנדו אחרי מסירה לא טובה לאחור של איינסלי מייטלנד-ניילס אך השוער יצא נהדר לכדור ומנע שער מאבובאקר קמארה. עוד ניסיון של פולהאם הגיע מצד דניס אודוי שהתקדם יפה ושלח בעיטה למרכז השער בדקה השביעית, לנדו השמיט ולאחר מכן קלט בקלות.

פייר-אמריק אובמיאנג מול מייקל הקטור | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images

כעבור דקה דווקא ארסנל עלתה ליתרון. פייר-אמריק אובמיאנג קיבל כדור ארוך, בעיטה של גרניט ג'אקה נהדפה והכדור הגיע לוויליאן, מארק רודאק הדף ואלכסנדר לקאזט דחף רגל, 0:1 לארסנל.

אלכסנדר לקאזט כובש | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ארסנל חוגגים | Clive Rose/Getty Images
שחקני ארסנל חוגגים | Clive Rose/Getty Images

ארסנל הפעילה לחץ גבוה מצד השלישייה הקדמית אך לא הצליחה לחטוף כדורים קרוב לרחבה. בדקה ה-21 לקאזט כמעט הוסיף גם בישול כשקיבל כדור בתוך הרחבה, השאיר בעקב למוחמד אלנני. הקשר הטעה שחקן הגנה בצורה נפלאה אך בהמשך הבעיטה שלו נבלמה.

מיקל ארטטה וקיראן טיירני | Paul Childs – Pool/Getty Images

בדקה ה-26 הקטור ביירין מסר ללקאזט שסחט כדור חופשי. וויליאן בעט נהדר אך השוער נגע בקלות בכדור ששפשף את הקורה. המשחק דעך מאז ובדקה ה-37 לקאזט בעט חלש מזווית קשה, השוער קלט ללא קושי. כעבור שלוש דקות איינסלי מייטלנד-ניילס שלח הרמה נפלאה מצד שמאל אבל לקאזט איחר במעט.

וויליאן בועט כדור חופשי לקורה | Paul Childs – Pool/Getty Images

ארסנל פתחה את המחצית השנייה עם שתי התקפות מסוכנות לעבר השער. אובמיאנג ולקאזט לא דייקו מספיק במסירה האחרונה אך בדקה ה-49 כדור קרן של וויליאן הסתיים בנגיחה נפלאה של גבריאל, צמד-חמד כל ברזילאי ארגן את ה-0:2. פולהאם ניסתה לצמק בדקה ה-56 כאבובאקר קמארה שלח בעיטה שטוחה ליד הקורה של לנדו.

גבריאל חוגג עם שחקני ארסנל | Paul Childs – Pool/Getty Images
גבריאל חוגג עם שחקני ארסנל | y Clive Rose/Getty Images
שחקני ארסנל חוגגים | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-58 המשחק הוכרע. וויליאן השתחרר יפה משחקן של פולהאם ושלח כדור ארוך מדויק לאובמיאנג. קפטן ארסנל שלא בלט יותד מדי עד לאותו הרגע קיבל את הכדור, חתך לאמצע וסובב לחיבורים בשער כה אופייני. 0:3 לארסנל! מאמנה של פולהאם סקוט פרקר ניסה להגיב למתרחש וביצע חילוף כפול. אלכסנדר מיטרוביץ' עלה לחיזוק ההתקפה. החלוץ ניסה את כוחו בדקה ה-67 אך בעט למרכז השער של לנו.

פייר-אמריק אובמיאנג עם וויליאן | Ben Stanstall/PA Images via Getty Images

המארחת הרימה ידיים בעוד ארסנל נשארה סופר-רעבה. לקאזט כמעט השלים צמד בדקה ה-71 אך נעצר מקרוב על ידי השוער. בדקה ה-78 אובמיאנג קיבל כדור עומק נפלא, עקף את השוער אבל הקטור שעמד על קו השער מנע שער כשנגח לקרן.

וויליאן ומיקל ארטטה מרוצים | Paul Childs – Pool/Getty Images
פייר-אמריק אובמיאנג חוגג | PAUL CHILDS/POOL/AFP via Getty Images
אלכסנדר מיטרוביץ' | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

קריסטל פאלאס – סאות'המפטון 0:1

פתיחת עונה ברגל ימין לחניכיו של רוי הודג'סון, שסיימו את 2019/20 במקום ה-14. האורחת, שירדה מנוצחת, שלטה לחלוטין בכר הדשא והגיעה ליותר מצבים, ובהחלט יכולה לראות את עצמה מאוכזבת. ויסנטה גואיטה, שוער פאלאס, היה במשחק גדול ושלוש הנקודות רשומות לא מעט על שמו. השער המנצח הגיע בדקה ה-43, כשאנרוס טאונסנד פרץ מצוין באגף הימני והגביה לווילפריד זאהה, שמתוך הרחבה בעט בנגיעה מהאוויר לרשת. זאהה השלים צמד בדקה ה-82 כשקיבל כדור ארוך, דהר עד הרחבה וסיים מצוין לרשת, אך הכיבוש נפסל בעקבות עמדת נבדל של החלוץ המצוין.

ווילפריד זאהה | Sebastian Frej/MB Media/Getty Images

ווסטהאם – ניוקאסל 2:0

המגפייז פתחו את העונה ברגל ימין על אף שלא פחות משישה שחקנים נעדרו מהסגל של סטיב ברוס בשל פציעות. שחקן הרכש שהצטרף מבורנמות' בשבוע החולף, קאלום ווילסון, הבקיע את השער הראשון בדקה ה-56. ג'ף הנדריק, שבישל לווילסון, כבש בעצמו את השני בדקה ה-87 וחתם את תוצאת הסיום.

ג'ף הנדריק, אנדי קארול | Newcastle United/Newcastle United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי