קלאסיקה: ליברפול ניצחה 3:4 דרמטי את לידס

כבר במחזור הראשון קיבלנו את אחד ממשחקי העונה בפרמיירליג. בערב משוגע באנפילד, האלופה איבדה שלוש פעמים יתרון נגד העולה החדשה, אך סלאח מנע הפסד נקודות עם פנדל מאוחר (88) ושלושער דרמטי

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

כמה טוב שהיא חזרה. מחזור הפתיחה של הליגה האנגלית הבטיח הרבה לאחר שנקבע שהאלופה ליברפול תפגוש את אלופת הצ'מפיונשיפ לידס, והערב (שבת) כולם קיבלו את מבוקשם. במשחק דרמטי מאוד באנפילד, "המייטי רדס" ניצחון 3:4 את העולה החדשה, כאשר שער הניצחון נכבש בדקה ה-88 על ידי מוחמד סלאח, רשם לעצמו שלושער כבר אחרי משחק אחד בליגה.

באופן לא שגרתי, ליברפול איבדה הערב שלוש פעמים יתרון נגד הקבוצה המוכשרת של מרסלו ביילסה, שהוכיחה שהיא לא תהיה בשר תותחים העונה בפרמיירליג. זה התחיל כבר בדקה הרביעית כשסלאח דייק מהנקודה הלבנה, אך ג'ק האריסון הגיב בדקה ה-12 כאשר עשה צחוק מטרנט אלכסנדר-ארנולד וג'ו גומז, ולאחר מכן הכניע גם את אליסון.

הקצב האדיר באנפילד לא נרגע, ושמונה דקות לאחר מכן וירג'יל ואן דייק עלה גבוה לכדור קרן של אנדי רוברטסון ונגח בעוצמה אדירה את השער שהחזיר למרסיסייד את היתרון. הבלם ההולנדי הפך מהר מאוד גם לגיבור טראגי, כאשר טעה בהרחקת כדור ואיפשר לפטריק במפורד לכבוש את ה-2:2 המפתיע, כאשר השעון מראה רק חצי שעה של כדורגל.

שחקני ליברפול חוגגים | Shaun Botterill/Getty Images
שחקני לידס מאוכזבים, יורגן קלופ, וירג'יל ואן דייק | Shaun Botterill/Getty Images

שלוש דקות לאחר מכן סלאח דאג שהמשחק כבר יהיה "קלאסיקת פרמיירליג" לאחר שניצל הרחקה רעה של ההגנה היריבה כדי להפציץ את הרשת ולהוריד את קבוצתו למחצית ביתרון. נגמר? בכלל לא. ביילסה והחניכים לא אמרו נואש, המנג'ר שלף מהספסל את הרכש הנוצץ רודריגו מורנו הספרדי, ובדקה ה-66 הוא ראה את מתאוש קליך הצ'כי מסתנן לרחבה ומאזן ל-3:3 בשער יפהפה.

לקראת סיום המשחק שני המאמנים דחפו קדימה לעבר הניצחון, ובדקה ה-88 ליברפול השיגה אותו. רודריגו, שעלה להופעת בכורה באנגליה, הכשיל את פאביניו עמוק ברחבה שלו. לשופט מייקל אוליבר לא נותרה ברירה מלבד לשרוק לכדור עונשין נוסף, וסלאח לא נכשל בפעם השנייה והעניק לקבוצתו 3 נקודות ראשונות לעונת 2020/21.

נראה שיורגן קלופ יהיה חייב לייצב את משחק ההגנה שלו לקראת המחזור הבא, בו ליברפול תתארח בסטמפורד ברידג' אצל צ'לסי למשחק מרתק. לידס מצידה תארח את פולהאם בעוד שבוע בדיוק ותהיה נחושה להשיג נקודות ראשונות לעונה.

מוחמד סלאח, יורגן קלופ | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
מרסלו ביילסה | Phil Noble – Pool/Getty Images

הרכבים

ליברפול: אליסון, טרנט אלכנסדר ארנולד, ג'ו גומז, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, ג'ורג'ינו ווינאלדום, ג'ורדן הנדרסון (קרטיס ג'ונס, 65), נאבי קייטה (פאביניו, 59), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו.

לידס: אילן מליה, סטיוארט דאלאס, רובין קוך, פסקל סטרויק, לוק איילינג, קלווין פיליפס, מתאוש קליך, פבלו הרננדס (טיילר רוברטס, 62), ג'ק האריסון, הלדר קוסטה, פטריק במפורד (רודריגו מורנו, 62).

יורגן קלופ, מרסלו ביילסה | Paul Ellis – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4, 0:1 לליברפול! לאלופה לא לקח הרבה זמן למצוא את הרשת בעונת 2020/21 – סלאח דייק מהנקודה הלבנה ורשם שער ראשון עבורו. נגיעת יד ברורה של קוך הבלם הובילה לשריקה של השופט מייקל אוליבר.

מוחמד סלאח | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ליברפול חוגגים | Phil Noble/PA Images via Getty Images

דקה 12, לידס חזרה ל-1:1! פיליפס שלח כדור ארוך לעברו של האריסון, ושחקן הכנף ביצע סללום אדיר, עבר את אלכנסדר-ארנולד וגומז ללא בעיות והכניע את אליסון בבעיטה חזקה ושטוחה.

ג'ק האריסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומז | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
שחקני לידס חוגגים | Shaun Botterill/Getty Images

דקה 20, ליברפול עלתה ל-1:2! קרן של רוברטסון הגיע בדיוק רב לראשון של ואן דייק, שהעלה גבוה וסיפק נגיחה אדירה. השוער מליה הגיע לכדור אך לא הצליח למנוע מההולנדי את שערו הראשון העונה.

וירג'יל ואן דייק | Phil Noble – Pool/Getty Images
וירג'יל ואן דייק | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 30, לידס חזרה פעם נוספת! שוב פעם זה הגיע אחרי כדור ארוך, כשהפעם ואן דייק לא הצליח להשתלט על הכדור, במפורד התגנב מאחוריו ומצא את הרשת לאחר שאליסון יצא לא טוב מהשער.

וירג'יל ואן דייק, פטריק במפורד | SHAUN BOTTERILL/POOL/AFP via Getty Images
פטריק במפורד, אליסון, וירג'יל ואן דייק | Phil Noble – Pool/Getty Images

דקה 33, 2:3 לליברפול! הטירוף באנפילד נמשך! סטרויק הרחיק את הכדור לא טוב, סלאח השתלט על הכדור והפציץ את הרשת העליונה מ-12 מטרים.

מוחמד סלאח | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
מוחמד סלאח | Phil Noble – Pool/Getty Images

דקה 45+2, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: ליברפול ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 2:3 על לידס.

מחצית שנייה

דקה 49, החמצה גדולה לליברפול: פירמינו פרץ נהדר בתוך הרחבה ומסר לווינאלדום, שהיה חופשי לגמרי ליד תיבת החמש, אך ההולנדי בעט חלש והכדור נהדף ליד קו השער.

דקה 62, התקפה נהדרת של ליברפול: פירמינו, מאנה וסלאח התמסרו ביניהם לאורך כל מחצית המגרש של לידס, כאשר בסוף המהלך הסנגלי ניסה לסובב את הכדור לחיבורים אך פספס את המסגרת במעט.

דקה 66, לידס חזרה ל-3:3!: הקצב הנהדר באנפילד לא עוצר. ליברפול איבדה את הכדור לאחר זריקת חוץ, קוסטה מצא את קליך ברחבה והצ'כי השתלט נהדר על הכדור ומצא את הרשת של אליסון.

מתאוש קליך | Paul Ellis – Pool/Getty Images
שחקני לידס חוגגים | Phil Noble – Pool/Getty Images

דקה 76, כמעט 3:4 ללידס! העולה החדשה הייתה קרובה למהפך במשחק המטורף אחרי שפיליס סיפק כדור חופשי נהדר, שפספס את החיבורים של אליסון בסנטימטרים.

דקה 88, 3:4 לליברפול!! האדומים בדרך לניצחון דרמטי במחזור הפתיחה. פאביניו הוכשל ברחבה על ידי רודריגו המחליף, סלאח ניצל את כדור העונשין כדי לכבוש את שער הניצחון במשחק ולהשלים שלושער במשחק.

דקה 90+5, שריקת הסיום באנפילד: ליברפול ניצחה 3:4 את לידס במחזור הראשון של עונת 2020/21.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי