בייל: "אני יודע לנצח ולזכות בתארים". באנגליה הזהירו את מוריניו

גארת' בייל על רקע המגרש החדש | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

הוולשי מתרגש לקראת הקאמבק בספרס (שיידחה כחודש בשל פציעה) - "תמיד חשבתי שאחזור, אני בכושר מצוין". בבריטניה נזכרו בערגה בעונתו האחרונה ושיאו הייחודי אך נכתב בנוסף: "אם זה לא יצליח למאמן אין דרך חזרה"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

זה היה באוויר בימים האחרונים ועדיין אתמול (שבת) עם ההודעה הרשמית על חזרתו של גארת' בייל לטוטנהאם, העניין תפס כותרות אדירות הן באי הבריטי והן בספרד. שחקן הכנף הוולשי בן ה-31, שינסה לחזור לקדמת הבמה, לא נראה כה מאושר זמן רב. הוא מיהר לעדכן את תמונת הפרופיל שלו ברשתות החברתיות והעלה את התמונה המסורתית עם הלב. לאחר מכן הצטלם מייד באצטדיון החדש בו טרם יצא לו לשחק.

בייל אמר: "תמיד חשבתי לעצמי כשעזבתי – יום אחד אשמח מאוד לחזור, וההזדמנות נוצרה. אני מרגיש שאני בכושר טוב, זה זמן מעולה בשבילי. אני רעב, בעל מוטיבצייה ולא יכול לחכות להתחיל את העונה. אני יודע לנצח גמרים ולזכות בתארים ואעשה הכל כדי לגרום לחבריי לקבוצה להאמין. אחרי שהצלחתי עם ריאל מדריד וגם בנבחרת, אחזיר את המנטליות הזו לטוטנהאם". הוולשי, כזכור, לא זכה באף תואר עם הספרס.

עם כל הכבוד להתלהבות, הוולשי ייאלץ לחכות כחודש עד להופעת הבכורה המחודשת שלו. טוטנהאם אישרה שבייל הגיע פצוע, זכר למשחקה האחרון של נבחרת ווילס. הוא צפוי לחזור למגרשים קצת אחרי אמצע חודש אוקטובר.

View this post on Instagram

To all the Spurs fans, after 7 years, I'm back! #COYS

A post shared by Gareth Bale (@garethbale11) on

בספרד קודם כל הציגו שוב את המספרים שלו. בייל, שנפצע לא מעט, שיחק בסך הכל 63.7% מהמשחקים של ריאל מדריד מאז הצטרף אליה. שתי העונות הראשונות שלו, בהן רשם 44 ו-48 הופעות בהתאמה, היו הטובות ביותר. בעונה האחרונה, בה כבש שלושה שערים בלבד (האחרון שבהם במשחק גביע זוטר), רשם 20 משחקים בלבד מתוך 51 – פחות מ-40%. ב"מארקה" נכתב גם על היום בו החל הפיצוץ הגדול ממנו לא הייתה דרך חזרה. זה קרה דווקא ברגע הגדול ביותר של בייל בלבן, כשכבש צמד בגמר ליגת האלופות נגד ליברפול. הוולשי פתח את המשחק על הספסל כזכור. הוא מעולם לא היה מסוגל לסלוח לזידאן על החלטתו לשבץ את איסקו ב-11 בפעם השנייה ברציפות בגמר ליגת האלופות.

בטור דעה נכתב על הוולשי: "האגדה שלא הושלמה". נכתב שבייל עזב אחרי שנתיים של ייסורים גדולים, שהוא מעולם לא היה ולא יהיה כריסטיאנו רונאלדו ולמרות הצילום האייקוני שלהם – זו הייתה טעות לצפות ממנו. "הוא עוזב בטעם לוואי. הוא נתן לאוהדים רגעי נוסטלגיה גדולים שתמיד יישארו חרוטים בהיסטוריה הלבנה, אך הרוב חושבים שהוא רק חצי אגדה. בטח בפן הרגשי".

באנגליה, מנגד, דיברו על החיבור הרגשי הגדול לטוטנהאם ולא שכחו את עונתו האחרונה בספרס. זמן רב עבר מאז 2012/13, האם בייל מסוגל לשחזר את יכולתו? הוא כבש 21 שערים בעונת הפרידה שלו, כשרק הארי קיין כבש יותר ממנו בעונה אחת (עשה זאת שלוש פעמים. כמו כן, הוא היה מעורב ב-37 שערים בכל המסגרות באותה עונה (26 שערים ו-11 בישולים), כשרק רובין ואן פרסי (39) וחואן מאטה (49) היו דומיננטיים ממנו. תשעה מ-21 שערי הליגה שלו היו מחוץ לרחבה – הכי הרבה לשחקן בפרמיירליג איי פעם.

גארת' בייל, וירג'יל ואן דייק, ג'ורדן הנדרסון
גארת' בייל חוגג בגמר ליגת האלופות ב-2018 | David Ramos/Getty Images

ב"סקיי ספורטס" מתחו ביקורת על היחס של הספרדים כלפיו. "הוא כבש שערים שמגדירים קריירה, ואולי יום אחד האוהדים יבינו את מה שתרם בייל לריאל, ולא יתפסו לדברים השליליים. פציעות מהן סבל גבו מחיר, הובילו לתסכול וכך גם מערכת היחסים עם זידאן. "הוא יכול לשחק בצד ימין ולחתוך לאמצע עם רגל שמאל גם היום. אסור לשכוח את הכישוף שלו מהעונה האחרונה. איש לא התקרב ליכולת הבעיטה שלו מאז. עובדה שגם אחרי עונה רעה, קבוצות גדולות רדפו אחריו. מנגד, סייגו באנגליה, מאז 2018/19 בייל כבש פחות, יצר כמות מצבים נמוכה יותר וגם כדרר מעט.

מעבר לכך נטען שבייל מאוד ורסטילי. הוא מסוגל לשחק גם באגף שמאל כשכבש 20 שערים ב-36 הופעות בצד שמאל. "אולי אפילו כחלוץ שני לצד קיין במידת הצורך". "חזרתו של בייל תהיה מהפכה משמעותית והספרס מקבלים רוח גבית אדירה והתלהבות מחודשת מצד הקהל שנהיה קצת אדיש לאחרונה. זו בהחלט אחת ההברקות הגדולות של ז'וזה מוריניו בקריירה", נכתב.

"מוריניו ממש החזיר את הזמן לאחור, ל-2013", נכתב ב"-BBC". "צירופו של בייל יגרום ליריבות להתייחס לטוטנהאם אחרת ונראה שכוח המשיכה שלה עדיין גדול, אבל מוריניו חייב שזה יעבוד מהר. המשחק המזעזע נגד אברטון שהסתיים במפלה גרם לדניאל לוי, כנראה, לפתוח את הכיס. אם גם זה לא יעבוד – למוריניו לא תהיה דרך חזרה".

בווידאו: טוטנהאם מפסידה 1:0 לאברטון במחזור הפתיחה באנגליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי